وین - یزدفردا -عباداله مولایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در وین روز پنجشنبه از استان سالزبورگ اتریش دیدار و با مقامات این شهر گفت وگو کرد.

 به گزارش ایرنا، مولایی در ادامه دیدارها و رایزنی های خود با مقامات سیاسی، پارلمانی، اقتصادی و دانشگاهی استان های اتریش، به دعوت استاندار سالزبورگ طی سفری یک روزه، با مقامات ارشد این استان از جمله ویلفرید هاسلاوئر استاندار، خانم بریگیتا پالف رئیس مجلس ایالتی، شوایگر وزیر کشاورزی، گرهارد آئومایر رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه سالزبورگ و پیتر اونترکوفلرمعاون اتاق بازرگانی این استان دیدار کرد.

مولایی در این دیدار در خصوص موضوعات مورد علاقه و همچنین ظرفیت ها، امکانات و فرصت های فراروی در حوزه های اقتصادی، صنعتی، تجاری، بانکی، فرهنگی، گردشگری و دانشگاهی با هدف گسترش و تقویت همکاری های استانی تبادل نظر کرد.
در این دیدار استاندار سالزبورگ که به عنوان اولین مقام استانی این کشور در نوامبر سال گذشته به همراه یک هیات اقتصادی به تهران و اصفهان سفر کرده بود، ضمن استقبال از گسترش همکاری ها با ایران، سفر سال گذشته خود به کشورمان را بسیار مثبت و سازنده خواند و توافقات در زمینه توسعه همکاری در بخش های مختلف از جمله گردشگری، محیط زیست، صنعت، هنر، آب، فناوری و تبادل دانشجو و استاد را سودمند دانست.
ویلفرید هاسلاوئر بر علاقه مندی و آمادگی این استان را برای سفر هیات استانداری اصفهان به این ایالت تاکید کرد. 
در جریان ملاقات سفیر کشورمان با وزیر کشاورزی سالزبورگ نیز دو طرف ضمن تشریح توانمندی و امکانات موجود در بخش های صنایع کشاورزی و دامداری بر توسعه هر چه بیشتر همکاری در این بخش تاکید کردند.
شوایگر نیز آمادگی خود را برای سفر هیات تخصصی ایران در حوزه صنایع کشاورزی به این استان اعلام کرد. 
همکاری های علمی و دانشگاهی و همچنین تبادل هیات های اقتصادی و تجاری میان دو کشور از دیگر موضوعات مورد بحث در این سفر بود. 
سالزبورگ یکی از ایالت های مهم اتریش است که با جمعیت 258 هزارو 538 نفر دارای سهمی 6/7٪ در تجارت خارجی این کشور است و حجم مبادلات تجاری این استان در سال گذشته بالغ بر 20 میلیارد یورو بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا