یزد فردا :خیلی دوست دارند تا برادر رئیس‌جمهور را مشابه اسفندیار رحیم مشایی کنند و به نوعی به تسویه حساب بپردازند؛ بسیاری معتقدند هجمه‌ها به نام فریدون به کام روحانی است و می‌خواهند از اعتبار و محبوبیت او برای انتخابات ۹۶ بکاهند. مخالفان روحانی بهتر از هر شخص دیگری می‌دانند که در حال اجرای بندی از برنامه جنگ روانی جدیدی هستند که چندی پیش دستورش از اتاق تخریب علیه دولت به آنها رسیده است.

تخریب هایی که سخنگوی دولت چندروز پیش چنین به آنها واکنش نشان داد:«فقط آقای فریدون مشمول عنایات منتقدان نیست، جاهایی که تهمت باشد خود را موظف می‌دانم پاسخ بدهم. بلافاصله در یک مورد به قوه قضائیه شکایت کردیم. البته روحیه دعوا و ماجراجویی نداریم. وزارت علوم بیانیه لازم را در مورد تحصیل ایشان دادند، همه مراجع مسائل را کنترل می‌کنند. چند روزی برای مساله تحصیلات در منظر عموم نبود، دیدید که چه داستانی به پا شد مواد منفی زودتر به ذهن می‌نشیند و این غیراخلاقی است.

این اقدامات با آموزه‌های اسلامی ما فاصله دارد؛ به ویژه از آنها که از ما رعایت اخلاق را مطالبه می‌کنند، انتظار بیشتری می‌رود.» نکته جالب اینجاست که مجریان پروژه حسین فریدون دارای نظم تشکیلاتی نیستند یعنی در هر برنامه که به در بسته می‌خورند برگ دیگر با موضوع کاملا متفاوت را انتخاب می‌کنند اما باید به آغاز این پروژه بازگشت و به ۲۷ بهمن سال گذشته که به نوشته فارس، علیرضا زاکانی نماینده مجلس نهم گفته بود:«آقای رئیس‌جمهور به جای اینکه به دنبال فساد و سازمان فساد بگردند، بهتر است به برادر خودشان، دفتر خودشان و وزارت نفت توجه کنند».

پس از این اظهارات بود که حسین فریدون اینچنین به اظهارات زاکانی واکنش نشان داد و گفت که« این اقدام مجرمانه و انتساب اتهامات واهی به برخی مسئولان و از جمله اینجانب که در حال رسیدگی در دادسرای فرهنگ و رسانه می‌باشد، این سوال جدی را مطرح می‌نماید که چرا ایشان که نشستی با هدف تخریب دولت ترتیب داده‌اند، از ارائه هر گونه اسناد ادعایی پرهیز می‌کنند و صرفا به ادامه اتهام‌افکنی و هتک حرمت افراد می‌پردازند و شاید به دنبال آن باشند که در اذهان جامعه زنده بمانند که در این صورت هم بهتر است با رعایت تقوا، شیوه‌های دیگری را دنبال کنند.»
ناکام از همراهی مجلس
روزی می‌گوید مدرک تحصیلی او مشکل دار است و در آخرین روزهای تیر در سایت های خود می‌نویسند که قرار است مدرک تحصیلی او در کمیسیون آموزش مجلس بررسی شود اما در همان روز که وعده خیالی بررسی را داده بود میرحمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش خبر منتشرشده مبنی بر بررسی موضوع تحصیل «حسین فریدون» در مقطع دکترای دانشگاه شهید بهشتی را رد می‌کند و می‌گوید:«در این رابطه صحبتی مطرح نشد و گزارشی هم ارائه نشده است.»

روز دیگر می‌گویند قرار است تخلفات اقتصادی حسین فریدون در کمیسیون اصل ۹۰ بررسی شود که این بررسی هم سرنوشتی مانند کمیسیون آموزش پیدا کرده و اینچنین تکذیب می‌شود که باشگاه خبرنگاران نوشت؛ محمدرضا امیرحسن‌خانی نماینده مردم طبس گفته است:«مساله بررسی تخلفات اقتصادی حسین فریدون در کمیسیون اصل ۹۰ بررسی نمی‌شود و چنین مساله ای در کمیسیون اصل ۹۰ مطرح نشده است. » حالا آنهایی که اهداف شان در انتشار شایعات است، از همراهی کمیسیون ها برای دعوت از فریدون و سوال از او بی‌نتیجه مانده و از راه دیگری وارد شدند که بیرون از بهارستان هم نیست. سه نماینده در ۲۳ تیر ماه طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار ممانعت از ورود حسین فریدون به نهاد ریاست‌جمهوری شدند که شامل سیدمحمدجواد ابطحی، حسینعلی حاجی‌دلیگانی و جواد کریمی‌قدوسی می‌شدند.
تیر مدرک جعلی به سنگ خورد
اما تکذیب این خبر سبب نشد تا دلواپسان از تلاش خود دست بردارند و موضوع مدرک تحصیلی او را به اندازه‌ای ادامه دادند تا سازمان سنجش مجبور به صدور اطلاعیه‌ای شد و در آن نوشت:« نامبرده طی درخواستی به سازمان سنجش آموزش کشور درخواست معرفی برای شرکت در آزمون اختصاصی پردیس خودگردان در دانشگاه شهید بهشتی را باتوجه به معرفی اولیه و داشتن حدنصاب در دانشگاه گیلان می‌نماید که این سازمان نیز نسبت به اعلام دارا بودن حدنصاب معرفی دوره شبانه دانشگاه گیلان به دانشگاه شهید بهشتی اقدام می‌کند و هیچ گونه معرفی رسمی درخصوص ایشان برای ثبت نام و ادامه تحصیل در پردیس دانشگاهی صورت نمی‌پذیرد و اعلام می‌شود با توجه به سهمیه ایثارگری و وضعیت علمی نامبرده آن دانشگاه می‌تواند از نتایج آزمون نیمه متمرکز استفاده نماید و ایشان اگر حداقل شرایط و ضوابط آن دانشگاه را کسب نماید و از مرحله مصاحبه و ارزیابی علمی قبول شوند این سازمان با پذیرش نامبرده موافق است این اجازه عمومیت داشته و همه دانشگاه‌های پذیرنده پردیس با توجه به کمی اقبال داوطلبان می‌توانند جهت پذیرش از نتایج آزمون دکتری نیمه متمرکز استفاده نمایند. بنابر توضیحات فوق، پذیرش ایشان بر اساس نمره آزمون نیمه متمرکز دکتری اعلام شده از سوی سازمان سنجش به دانشگاه و سهمیه ایثارگری و ارزیابی علمی توسط دانشگاه انجام شده است.

ترفند تقلید صدا!
یک بازی دیگر هم از سوی دلواپسان برای تخریب حسین فریدون اجرا شد که آن هم ناکام ماند. پروژه ادعای تقلید صدای رئیس‌جمهور از سوی برادرش! دلواپسان مدعی بودند فریدون در تماس با یکی از معاونان خانم خود او را از سفری منع کرده است. کریمی قدوسی گفته بود:« یکی از پرونده‌های حسین فریدون تقلید صدای رئیس‌جمهور است؛ فریدون با تقلید صدای رئیس‌جمهور طی تماسی با یکی از معاونان خانم روحانی به وی اعلام می‌کند که از انجام یک سفر خودداری کند.

این معاون هم که گمان می‌کند این دستور توسط رئیس‌جمهور داده شده از انجام آن سفر خودداری می‌کند.» دفتر معاونت زنان و امور خانواده اما این موضوع را رد می‌کند و در اطلاعیه‌ای می‌آورد که« نظر به خبر منتشره خبرگزاری دانشجو با آقای کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد و کلات، این معاونت برای تنویر افکار عمومی این ادعای خلاف واقع را تکذیب می‌کند.»
حبس ابد برای فریدون؟!
در آخرین مورد هم که روز دوشنبه بود در خبرگزاری بسیج نوشته شد که «شخص رئیس‌جمهور باید یک حکم سنگینی برای برادر خود صادر و حداقل یک حبس ابدی برای او از دادگاه درخواست می‎کرد!» حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی درخصوص بازداشت برخی از عوامل شبکه فساد بانکی عنوان کرد: البته بنده در این زمینه اطلاع دقیقی ندارم، اما اخباری که وجود دارد حاکی از ارتباط حسین فریدون با این شبکه فساد بانکی است!
برادران در سایه هجمه
برخی معتقدند گرایش به برادران از زمان دولت پنجم و ششم یعنی دوران ریاست‌جمهوری هاشمی رفسنجانی کلید خورد. یعنی همان زمانی که محمد هاشمی ریاست صدا و سیما را داشت و آیت‌ا... هاشمی رئیس‌جمهور شد. محمد هاشمی که از سال ۶۳ تا ۷۳ ریاست سازمان صدا وسیما را برعهده داشت، در دولت ششم معاون اجرایی رئیس دفتر برادرش شد. نماینده ویژه رئیس‌جمهور در اداره امور مربوط به بازسازی مناطق جنگ زده هم منصوب شد. محمد هاشمی بعدها در حلقه اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنار میز ریاست برادرش در این مجمع می‌نشست و رئیس دفتر وی بود و حالا هم این همکاری همچنان ادامه دارد. رئیس دولت هفتم و هشتم اما دو برادر سیاسی داشت که هر دو به نوعی در کنار وی حضور داشتند.

علی و محمد رضا خاتمی هر دو در برهه‌های مختلف زمانی یاری‌رسان برادر بوده‌اند هر چند که نام محمدرضا خاتمی به دلیل حضور وی در مجلس ششم شناخته‌شده‌تر است اما در نهایت این علی خاتمی بود که به عنوان رئیس دفتر رئیس‌جمهور مشغول به کار بود و اکنون در بنیاد باران رئیس دفتر برادرش است اما رابطه بیرونی محمود احمدی‌نژاد و برادرش داوود هرگز مانند سایر برادران رئیس‌جمهورها نبود تا جایی که در برخی موارد داوود احمدی‌نژاد به منتقد درجه یک برادرش تبدیل می‌شد البته در ابتدای کار، ریاست بازرسی نهاد ریاست‌جمهوری در دولت نهم به عهده داوود احمدی‌نژاد بود اما یک سال قبل از پایان دولت نهم و در مرداد ماه سال ۱۳۸۷ از سمت خود کناره‌گیری کرد. علت برکناری وی اختلاف نظرش با برادرش بر سر انتصاب علی کردان عنوان شد اما بعدها مشخص شد که این فقط بخشی از ماجرا بوده و تاثیرپذیری محمود احمدی‌نژاد از اسفندیار مشایی یکی از مهم‌ترین دلایل اختلاف این دو برادر بوده است.

منبع: روزنامه آرمان

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا