در حالی که  دبیر شورای بازخوانی خط امام (ره) و رهبری (مدظله العالی) شهرستان بافق از سفر چهاردهم مرداد و سخنرانی محمود احمدی نژاد در امامزاده عبدالله بافق خبر داده بود رئیس اداره اوقاف سخنرانی رئیس جمهور سابق در این بقعه زیارتی را تکذیب کرده است و ادامه داده:

بخشنامه ای از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به ادارات اوقاف سراسر کشور مبنی بر ممنوعیت سخنرانان سیاسی ابلاغ شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بافق اظهار داشت: در این بخشنامه آمده است سخنرانی سیاسی در سالی که منتهی به برگزاری مراسم انتخابات و مسائل سیاسی می شود در بقاع متبرکه ممنوع است.

کارگران خاطر نشان کرد:این ممنوعیت حتی در زمان انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی یا شورای اسلامی شهر وجود دارد.

وی یادآور شد: هر نهاد، گروه یا سازمانی که قصد اجرای برنامه خاصی را در بقاع متبرکه بویژه آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) بافق را داشته باشد باید برنامه مورد نظر خود را به هیئت امنا و اداره اوقاف و امور خیریه ارائه دهد تا با نظر این دو مجوزهای لازم صادر گردد.

در پاسخ به این سخنان رئیس اداره اوقاف بافق مسؤل هماهنگی سفر احمدی نزاد به بافق موضعی اینچنینی گرفته است:

این سفر قطعا تحت هر شرایط خاص انجام می شود و اگر مکانی برای سخنرانی وی پیدا نشود دکتر احمدی نژاد در کوچه و محله حتی منزل مادر شهید ابراهیمی سخنرانی خواهد کرد.

ابراهیمی با بیان اینکه برخی درصدد هستند تا این سفر به موضوعات سیاسی سوق دهند اظهار داشت: عضو هیئت تشخیص مصلحت نظام در گردهمایی بزرگ و گفتمان امام راحل (ره) و یادواره شهید شرکت می کند.

وی تصریح کرد: تاکید می کنم این سفر ۱۴ مرداد انجام می شود و مکان سخنرانی نیز تا چند روز آینده اعلام می شود.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: بازی کردن با احساس خانواده شهید کاری ناپسند است و همه باید بدانیم که ما هرچه داریم از شهداست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا