یزدفردا:محققان در تازه ترین تحقیقات خود راه حل جدیدی را برای جلوگیری از گسترش سرطان سینه یافتند.

به گزارش  تاپ نیوز، محققان مرکز سرطان ماکالوم و انجمن تحقیقات پزشکی موناش در استرالیا دریافتند: زمانی که زنی به سرطان سینه مبتلا می‌شود، کار سیستم ایمنی او تنها به مبارزه در برابر چندین بیماری محدود می‌شود و موجب می‌شود تا علائم ایمنی اینترفرون که به سلولهای سرطانی پیام کارکردن می‌دهند از کار بیفتند و در پی این پدیده این سلولها در گردش خون پنهان و به کندی در تمام بدن، بیشتر اوقات در استخوانها، پخش می‌شود.

خبر خوب این است که دانشمندان ملبورن یک راه حل جدید برای مقابله با این وضعیت کشف کرده‌اند آزمایشهای آنها حاکی است که می‌تواند از گسترش سرطان سینه به استخوانها جلوگیری کند.

دکتر بلیندا پارکر گفت: این امر بسیار جالب است زیرا با فهم اینکه چطور این کار انجام می‌شود می‌توانیم از این راههای درمانی برای احیاء عملکرد سیستم ایمنی کمک بگیریم.

شیوه درمانی اینترفرون فناوری است که برای درمان این بیماران در نظر گرفته شده است و هم اکنون در بیمارانی مورد استفاده قرار می گیرد که از تومور سیاه رنگ قشر عمیق پوست و آماس کبدی رنج می برند و هم اکنون می توان از آن برای درمان سرطان سینه نیز بهره گرفت.

دکتر پارکر گفت: اگر بتوانیم این سلولها را شناسایی کنیم می‌توانیم آنها را تنها در سینه نگه داریم و جلوی جا به جایی آنها و تشکیل تومورهای دیگر در بدن را بگیریم.

سرطان سینه، رشد مهار نشده‌ سلولهای غیر طبیعی است که در نواحی مختلف سینه ایجاد می‌شود. این اتفاق ممکن است در بافتهای مختلف مانند مجاری‌ای که شیر را انتقال می‌دهند، در بافت تولید کننده‌ شیر و در بافت غیر غددی رخ دهد.

سرطان سینه پس از سرطان پوست دومین سرطان شایع در زنان است. هر ساله تعداد زیادی از مبتلایان به سرطان سینه تشخیص داده می‌شوند و تعدادی نیز جان خود را از دست می‌دهند. خطر ابتلا به سرطان سینه با افزایش سن بیشتر می‌شود.

در حدود سه چهارم از موارد بیماری در زنان بالای ۵۰ سال ایجاد می‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا