صبح امروز در ديدار اعضاي شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان طبس با امام جمعه عملكرد و برنامه هاي اين شورا تبيين شد.

طبس- سرپرستی یزدفردا: صبح امروز در ديدار اعضاي شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان طبس با امام جمعه عملكرد و برنامه هاي اين شورا تبيين شد.

امام جمعه طبس در اين مراسم با گراميداشت هفته كاهش اثرات بلاياي طبيعي، توجه به مسائل معنوي را سبب كاهش بلايا دانست و اضافه كرد: دين مبين اسلام ديني جامع و كامل است كه هم دنيا و هم آخرت انسان ها را مد نظر قرار داده و براي رهايي انسان ها از عذاب آخرت و مصونيت آنها از مشكلات دنيوي و بلاياي طبيعي و مادي راه ها را نشان داده است.

"حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان" با استناد به آياتي از قرآن كريم تصريح كرد: انجام گناه زمينه بلايا و حوادث تلخ را فراهم مي كند.

وي خاطر نشان ساخت: تلاش براي كاهش اثرات بلاياي طبيعي و همچنين ايجاد زمينه كاهش گناهان و توجه جامعه به معنويات بايد همزمان مورد توجه مسئولان قرار گيرد.

امام جمعه طبس در ادامه تأكيد كرد: مردم و جامعه را بايد توجه داد به اينكه براي سلامتي و حفظ جان و مال خود قوانين و مقررات و مسائل ايمني را رعايت كنند و به مسائل فني در ساخت و سازها توجه شود. 

فرماندار طبس نیز در این جلسه با گراميداشت اين مناسبت، گزارشي از عملكرد يك ساله اين شورا و برنامه هاي شهرستان در هفته كاهش بلاياي طبيعي را ارائه كرد.

"احمد طالبیان مقدم" گفت: با توجه به قرار گرفتن شهرستان طبس در مسير گسل زلزله و احتمال وقوع حوادث و بلاياياي طبيعي، لازم است مسائل فني و نيز تقويت بنيه ديني و معنوي جامعه و افزايش مشاركت مردمي مورد توجه باشد.

وي از افتتاح چندين پروژه در طول اين هفته در شهرستان طبس خبر داد و افزود: تلاش مي شود اين پروژه ها در صورت امكان با حضور تعدادي از مديران كشوري و استاني مورد بهره برداري رسمي قرار گيرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا