علت خطای فاحش سایت الف چیست؟ چرا یک نماینده، مدام غیبت دارد؟حمله تند حسینیان به زاکانی، توکلی و ...

حسینیان: موضوع غیبت آقای زاکانی براساس نامه کمیسیون اصل نود ماموریت حساب می‌شود.در این هنگام کوچک‌زاده با فریاد خطاب به لاریجانی گفت که چهارسال ماموریت برای یک فرد وجود دارد؟

 
رییس فراکسیون انقلاب اسلامی، در تذکر شفاهی نسبت به غیبت‌های علیرضا زاکانی، نماینده تهران در مجلس و اعلام آمادگی سایت الف برای انعکاس نظرات سخنگوی فارسی ‌زبان وزارت امور خارجه آمریکا، تذکر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی روح‌الله حسینیان، در ابتدای جلسه علنی امروز (سه‌شنبه)، با استناد به بند یک ماده 23 آیین‌نامه داخلی در تذکری خطاب به لاریجانی گفت: همواره افتخار این دوره مجلس موضع قاطع در مقابل استکبار به خصوص آمریکا بوده است. به طوری که بنده حتی در شرایطی که منتقد رییس‌جمهور بودم همواره از مواضع ضد استکباری و ضد غربی ایشان در همه جا تجلیل می‌کردم اما متاسفانه این مساله افتخارآمیز آلوده شده است.

وی افزود: آقای توکلی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس سایت الف را در اختیار دارد که ایشان سایت خود را در اختیار سخنگوی فارسی‌زبان وزارت امور خارجه گذاشته است. در این باره این سوال وجود داردکه وزارت امور خارجه آمریکا چه ارتباطی با ایران دارد و می‌خواهد چه پیامی و یا افتخاراتش را از طریق این تریبون اعلام کند.

نماینده مردم تهران در مجلس با طرح این پرسش که مگر وزارت امور خارجه آمریکا رسانه ندارد که آقای توکلی سایت خود را در اختیار ایشان قرار داده‌اند؟ گفت: بر این اساس تقاضای بنده از رییس مجلس به عنوان امضا کننده حکم آقای توکلی آن است که حکم ایشان را به خاطر خطای فاحشی که صورت گرفته، عزل کنند.

حسینیان اضافه کرد: راهکار دیگر در مورد آقای توکلی آن است که هیات رییسه از این مساله اعلام برائت کند و یا اینکه خود ایشان در مجلس اعلام کند که رییس و یا مدیر سایت الف را برکنار کرده و اعلام برائت می‌کنم چرا که اگر این کار توسط افراد دیگر انجام می‌شد و یا رقبای آنها چنین اشتباهی را انجام می‌داد آنها چه برخوردی را انجام می‌دادند؟

وی خاطرنشان کرد: آقایان این موضوع را با سکوت گذراندند.

رییس فراکسیون انقلاب اسلامی در مجلس در تذکری دیگر با اشاره به حضور و غیاب‌هایی که در ابتدای جلسه علنی قرائت می‌شود گفت:‌این کار بسیار خوب است و حتی اسم بنده هم در مواردی از تریبون مجلس در حضور خودم خوانده می‌شود البته مرم نیز باید بدانند که نماینده‌شان با تاخیر می‌آید و یا اینکه غیبت دارد ولی این رویکرد نباید تبعیض‌آمیز باشد.

حسینیان درادامه یادآور شد: آقای زاکانی از ابتدای مجلس هشتم تا کنون به ندرت در صحن علنی حضور پیدا کرده است به طوری که هرگاه ما دلیل آن را پرسیدیم عنوان کردند که ایشان برای گرفتن دکترا تلاش می‌کنند و زحمت می‌کشند.

وی اضافه کرد: جز دیروز که بنده در این باره تذکر دادم دیگر اعلام غیبت و یا تاخیر در مورد آقای زاکانی در مجلس انجام نشده است. آیا آقای زاکانی ماموریت از طرف هیات رییسه دارد؟ چرا هیات رییسه فقط به یک نفر ماموریت می‌دهد؟

حسینیان در ادامه تاکید کرد: از مجلس خواهش می‌کنم که برای آگاهی مرم آن روزهایی که آقای زاکانی در این مجلس حضور داشته‌اند را اعلام کنند مردمی که دوباره می‌خواهند نماینده تایید کنند بدانند که ایشان چند روز به مردم در تعهدش وفادار بوده است.

وی اظهار کرد: البته بنده می‌دانم که اداره کردن سایت و روزنامه‌های فاخر و مجلات به وقت و پول احتیاج دارد برای این اداره کردن و به دست آوردن پول نیز احتیاج به وقت است که باید بیشتر در بیرون از مجلس سرمایه‌گذاری کنند. اما به مردم تعهد داده‌ایم مخصوصا اگر برخی آقازاده‌ها را برای کوبیدن و زدن مخالفینی که حاضر نشدند زیر پرچم اینها تسلیم شوند را به خدمت بگیرند.

حسینیان در ادامه خطاب به هیات رییسه گفت:‌هیات رییسه باید در مساله آقای توکلی موضع قاطع خود را اعلام کند و در مورد آقای زاکانی نیز به مردم اعلام نماید که آقای زاکانی چند روز از این چهار سال را در مجلس حضور داشته است.

به گزارش ایسنا، پس از این اظهارات برخی از نمایندگان با صدای بلند اعتراض کرده و برخی دیگر احسنت می‌گفتند.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر شفاهی با بیان اینکه تذکر نخست شما در مورد آقای توکلی ارتباطی به مجلس ندارد گفت: تذکر اول شما در مورد مجلس نیست که شما به هیات رییسه تذکر دادید چون اگر سایت الف به عنوان سایت شخصی مربوط به آقای توکلی باشد هیچ ارتباطی به سازمان مجلس یعنی مرکز پژوهش‌های مجلس ندارد.

وی با بیان اینکه کیفیت موارد منتسب به آقای توکلی را نمی‌دانم، گفت: این موارد ربطی به مجلس و مرکز پژوهش‌ها ندارد.

رییس قوه مقننه در پاسخ به تذکر دیگر حسینیان در مورد غیبت‌های زاکانی نماینده مردم تهران گفت:‌آقای زاکانی غیبت دارد اما رییس کمیسیون اصل نود برای ایشان معمولا نامه‌ای مبنی بر ماموریت کاری‌شان می‌نویسند از آن جا که رییس کمیسیون چنین نامه‌ای را می‌نویسد این را ماموریت حساب می‌کنند.

لاریجانی ادامه داد: البته توصیه ما به همه نمایندگان آن است که سر موقع در جلسه حضور داشته باشند چرا که گاهی به دلیل نداشتن عدد(حد نصاب) مجبور می‌شویم که جلسه را دیر شروع کنیم.

وی یادآور شد: موضوع غیبت آقای زاکانی براساس نامه کمیسیون اصل نود ماموریت حساب می‌شود.

در این هنگام کوچک‌زاده با فریاد خطاب به لاریجانی گفت که چهارسال ماموریت برای یک فرد وجود دارد؟

لاریجانی در پاسخ با رد این موضوع گفت: ما هر کسی که ماموریت بخواهد براساس آنکه عدد داشته باشیم ماموریت می‌دهیم. اما گاهی کمیسیون اصل نود نامه‌ای می‌نویسد و براساس آن اقدام می‌کنیم.

وی در عین حال از ساعدی عضو هیات رییسه مجلس و به عنوان بررسی کننده غیبت‌ها و تاخیرها نمایندگان خواستار شد که دقت لازم را در این گونه موارد داشته باشد.

نظر جبهه پایداری درباره ائتلاف 2+1

 

یک عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت که اگر قرار است ائتلاف بین اصولگرایان جدی باشد باید بر مبنای منشور و تفکر اصولگرایی شکل بگیرد تا بتواند به نتیجه برسد.

 

روح‌الله حسینیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره احتمال افزایش کاندیداهای ائتلاف 2+1 گفت: اگر این ائتلاف جدی است اولا باید بر مبنای منشور اصولگرایی باشد یعنی تفکر اصولگرایی در آن اصل قرار بگیرد و بعد روی مصادیق وارد بحث شوند.

 

وی افزود: تا زمانی که ائتلاف بر مبنای اصول اصولگرایی،شکل نگیرد به نتیجه نخواهد رسید.

 

وی افزود: ما هر کسی را که ساده‌زیست باشد، خودش را طبقه ممتاز بر مردم نداند، خود را خدمتگزار مردم بداند، استکبارستیز باشد، ‌روی ارزش‌های دینی پافشاری کند، معتقد به جهان‌بینی اسلامی و برنامه‌ریزی بر مبنای جهان‌بینی اسلامی باشد و بدون چون و چرا کاملا ولایی باشد این فرد را مورد حمایت و تایید خود قرار می‌دهیم.

 

حسینیان درباره فعالیت‌های انتخاباتی جبهه پایداری نیز خطرنشان کرد: قطعا جبهه پایداری با بررسی افرادی که چنین خصوصیاتی دارند، در این زمینه‌ها بحث و بررسی خواهد کرد و ان‌شاءالله نتیجه آن را اعلام می‌کند اما هنوز نتیجه نهایی گرفته نشده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا