بررسی حادثه برهم زدن مراسم سخنرانی لاریجانی درقم؟!!

  حادثه را هم می شود سازماندهی کرد ؟!

مردم و نمایندگان بی‌صبرانه منتظرند تا گزارش کمیته حقیقت‌یاب حادثه ۲۲ بهمن قم در صحن علنی قرائت شود تا لایه‌های پنهان این اتفاقی که به فرموده رهبر انقلاب خلاف شرع و به ضرر کشور بود، روشن شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حادثه روز 22 بهمن قم و اتفاقی که در مراسم سخنرانی رییس مجلس شورای اسلامی افتاد، به قدری هتاکانه بود که واکنش مراجع عظام و علمای قم را نیز برانگیخت و حتی رهبر انقلاب نیز در سخنانی انتقاد صریح و شدید و مخالفت خود از این اقدام را نشان دادند و آن را خلاف شرع و ضرر به کشور دانستند.

همین اتفاق موجب شد که کمیته‌ای برای رسیدگی به جوانب این قضیه از سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تشکیل شود. حاصل ۵ ماه بررسی اعضای این کمیته ۴ نفره، دیدار با مسئولان امنیتی و اطلاعاتی، مراجع و علما و برخی از دستگیرشدگان حادثه، تهیه گزارشی ۶۰۰ صفحه‌ای بود که قرار شد رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در جلسه‌ای با دکتر لاریجانی نسبت به چگونگی اطلاع‌رسانی آن صحبت کند.

در حالی‌که خلاصه‌ای از این گزارش در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرائت و نسخه‌ای برای رهبر معظم انقلاب ارسال شد، مردم و نمایندگان بی‌صبرانه منتظرند تا این گزارش در صحن علنی قرائت شود.

گزارشی که ردّ پای جریان و افرادی خاص در این ماجرا را نشان می‌دهد و پرده از بسیاری از این اتفاقات برمی‌دارد.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_30674.jpeg

عاملان حادثه۲۲بهمن قم باید پاسخگوی اشتباه خود باشند

احمد امیرآبادی فراهانی نیز در گفت‌وگویی مشروح با خبرنگار سیاسی خانه ملت به مواردی از گزارش حادثه ۲۲ بهمن قم اشاره کرد که مشروح آن در ادامه می‌آید:

 

شما در روز ۲۲ بهمن ۹۱ در حرم حضرت معصومه و محل برگزاری مراسم حضور داشتید؟

بله، من آنجا بودم.

آیا اتفاقی که رخ داد سازماندهی شده بود؟

مگر آن لحظه معلوم می‌شود که حادثه سازماندهی می‌شود یا خیر. بعدا باید این مسئله بررسی می‌شد.

شما از نزدیک در جریان کار بودید. برداشتتان چه بود؟ یعنی به صورت تصادفی و ناگهانی عده‌ای تصمیم گرفتند که حرمت‌شکنی کنند؟

صحبتی ندارم.

شما با یک خبرگزاری و روزنامه ایران درباره حادثه ۲۲ بهمن قم صحبت کردید؟ در آن مصاحبه عنوان شما عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درج شد.

من عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیستم.

چرا بعد از آنکه گزارش ۲۲ بهمن قم در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصویب شد، چند نفر از جمله شما قصد دارند در صحت آن تشکیک کنند؟

من هیچگاه در صحت این گزارش شک و شبهه وارد نکردم.

اما گفته‌اید که گزارش یکطرفه تنظیم شده است.

منظورم از یکطرفه به این معنا نبود که برداشت شد.

پس به چه معنایی بود که از واژه یکطرفه استفاده کردید؟

عرض من این است که قبل از درج نام برخی افراد (نه همه کسانی که نام آنها در گزارش آمده) بهتر بود که کمیته بررسی کننده با آنها صحبت می‌کرد. منظورم این نبود که گزارش حادثه ۲۲ بهمن قم سیاسی است.

اما رئیس کمیته حقیقت‌یاب حادثه ۲۲ بهمن قم اعلام کرد که اسامی افراد به صورت اختصار آمده است.

در روزی که گزارش در کمیسیون امنیت ملی مجلس قرائت شد اسامی برخی افراد را شنیدم. دیگر بعد از آن خبری ندارم که گزارش برای قرائت در صحن اصلاح شده یا خیر. حرف من این است که صحبت‌های آن افراد هم باید شنیده شود.

اما اعضای کمیته حقیقت‌یاب اعلام کردند که با همه عاملان حادثه ۲۲ بهمن قم صحبت کرده‌اند؟

تعدادی از این افراد که نامشان در گزارش آمده می‌گویند که اعضای کمیته حقیقت‌یاب مجلس با آنها دیدار نداشته‌اند.

سه چهارم اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به گزارش حادثه ۲۲ بهمن قم رای دادند و آن را تایید کردند. چرا شما و آقای کریمی قدوسی قصد تشکیک دارید؟

من دنبال ایجاد شبهه نیستم، بلکه دنبال اصلاح گزارش هستم، چون معتقدم برخی افراد (نه همه) که به نام آنها اشاره شده اصلا اهل این کارها نیستند.  

خب آن افراد بعد از قرائت گزارش نقش‌آفرینی خود را در آن قضایا تکذیب ‌کنند؟

اسامی هنوز خوانده نشده اگر اعلام شود آنها تکذیب می‌کنند، چون بعضی از اسامی را مردم قم باور نخواهند کرد، چون آنها در گروه‌هایی عضو هستند که دوستدار آقای لاریجانی هستند.

 

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_30674.jpeg

شما در همان ایام در مصاحبه‌ای اعلام کردید حادثه ۲۲ بهمن قم سازماندهی شده بود، یعنی حالا چنین مسئله ای را رد می کنید؟

من گفتم در کمیته امنیت استان اخطارهایی برای این بحث داده شد. نیروی انتظامی و اطلاعات استان می‌توانستند در این قضیه بهتر عمل کنند.

اما این صحبت از سازماندهی شدن قضایا حکایت می‌کند؟

یک هفته قبل از ۲۲ بهمن در مجلس اتفاقاتی رخ داد که برداشت می‌شد در قم فضای خوبی حاکم نیست.

الان تصویر حرمت‌شکنان و عاملان حادثه ۲۲ بهمن قم وجود دارد. پس چرا به اتهام آنها رسیدگی نمی‌شود؟

بازداشت شدند.

اما حکم قضایی صادر نشد. این نشان نمی‌دهد که قدرتی پشت این مسئله است که می‌خواهد مانع روشن شدن قضایا شود؟

رسیدگی به این مسئله مراحل دارد. هم‌اکنون دادگاه ویژه روحانیت مشغول رسیدگی به این قضیه است.

اسامی همین افراد که دادگاه ویژه روحانیت مشغول رسیدگی به اتهام آنهاست در گزارش حادثه ۲۲ بهمن قم آمده است؟

نمی‌دانم.

از این تشکیک‌ها در گزارش کمیسیون امنیت ملی برداشت می‌شود که برخی نگران هستند که با قرائت این گزارش در صحن علنی مجلس منافعشان به خطر افتد، نظر شما چیست؟

بالاخره هر کس خربزه می‌خورد باید پای لرز آن هم بنشیند. یعنی کسانی که عامل حادثه ۲۲ بهمن قم بودند باید الان جواب بدهند و در قبال کار بد و اشتباهی که انجام دادند، پاسخگو باشند. من همان روز اول این اتفاق را محکوم کردم، چون معتقدم در نظام اسلامی جای این کارها نیست. اما اینکه این قضیه سازماندهی شده یا خیر را من نباید بگویم.

اما کمیته حقیقت‌یاب مجلس براساس جلساتی که با اداره اطلاعات استان قم و نیروی انتظامی داشته، به این نتیجه رسیده که حادثه ۲۲ بهمن قم سازماندهی شده بوده. یعنی شما این مسئله را رد می‌کنید؟

خب همین را اعلام کنند.

پس چرا برخی مخالف قرائت این گزارش در صحن علنی مجلس هستند؟

من مخالفت قرائت این گزارش در صحن علنی مجلس نیستم. وقتی کمیسیون امنیت ملی تصمیم به قرائت این گزارش در صحن علنی گرفته، خوب این کار انجام می‌شود.

شما قبول دارید که مجلس بر همه اموری که در کشور انجام می‌شود، باید نظارت داشته باشد؟

بله. این اظهرمن‌الشمس است.

بر همین اساس گزارش کمیسیون امنیت ملی نهایی شد. پس قبول دارید باید قضاوت درباره آن را به مردم سپرد؟

معتقدم بررسی کمیسیون باید همه‌جانبه باشد. من مخالف بررسی حادثه، اعلام گزارش یا برخورد با عاملان آن حادثه نیستم. اقدام انجام شده کار بدی بود. اگر در بررسی‌های بیشتر مشخص شد که آن تعداد افراد نیز که من قائل با صحبت با آنها هستم نیز دخیل در وقوع آن حادثه بوده باشند، باید نام آنها اعلام شود. در کل کمیته حقیقت‌یاب مجلس واقعا زحمت کشید، وقت گذاشت و بررسی‌هایی که انجام داد قابل تقدیر است.,

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_30674.jpeg

رسیدگی به حادثه ۲۲ بهمن قم پایانی بر اقدامات خودسرانه خواهد بود

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه گزارش تدوین شده از حادثه ۲۲ بهمن قم کاملا مستند و بی‌طرفانه است٬ گفت: کمیته تحقیق در حادثه ۲۲ بهمن قم با بررسی مستندات تصویری و مکتوبات موجود اقدام به تهیه این گزارش کرده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه تهیه گزارش از حادثه ۲۲ بهمن در قم به مانند عمل جراحی بود٬ گفت: طبیعی است وقتی یک عمل جراحی انجام می گیرد عکس‌العمل، خونریزی و درد را به همراه خود خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه کمیسیون امنیت ملی با تحقیقات در زمینه حادثه قم به فرمایشات مقام معظم رهبری جامه عمل پوشاند٬ افزود: در پی حوادثی که پیش از حادثه قم رخ داده بود مقام معظم رهبری بارها به مسئولان تذکر داده بودند تا در اسرع وقت موارد پیگیری شود اما این اقدامات به صورت جدی دنبال نشد ولی کمیسیون امنیت ملی مجلس کار برزمین مانده چندین سال گذشته را به نحو احسن با کارکارشناسی انجام داد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس ادامه داد: حادثه‌ای که برای رئیس مجلس شورای اسلامی در قم اتفاق افتاد بسیار تلخ بود اما کمیسیون با ورود به این موضوع سعی کرد با اینگونه مسائل برخورد کند تا مسئله به طور ریشه‌ای حل شود.

وی تصریح کرد: گروهک تروریستی منافقین تمام ظرفیت خود را به کار می‌گیرد تا درمقابل سازمان ملل به رئیس جمهور کشورمان بی‌حرمتی کند اما در درون کشورمان در حرم مطهر حضرت معصومه (ص) یکی از مقدس ترین اماکن با استفاده از خاک تربت سیدالشهدا به رئیس مجلس توهین می‌شود که حادثه سنگینی است و باید به صورت جدی پیگیری می‌شد تا دیگر کسی به فکر اقدام خودسرانه نباشد.

بروجردی با بیان اینکه توهین به مسئولان نظام رفتن به بیراه است٬ گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرمود هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید ما به جای اینکه نیرو و توان خود را علیه دشمنان انقلاب اسلامی بسیج کنیم٬ عده‌ای در داخل سعی دارند این توان را ضد نظام به کار ببرند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس٬ افزود: فضای غالب در مجلس به سمتی است که گزارش تدوین شده در صحن علنی مجلس قرائت شود که این باید با نظر هیات رئیسه انجام گیرد.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_30674.jpeg

گزارش حادثه ۲۲ بهمن قم به هیچ عنوان سیاسی نیست

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان اینکه کمیته بررسی حادثه ۲۲ بهمن قم در چند ماه اخیر تلاش بسیاری را برای تدوین گزارشی جامع، کامل و بی طرفانه انجام داده بود، گفت: اعضای کمیته در این رابطه ملاقات‌های بسیاری را با مراجع داشته‌اند و علمای قم درباره این حادثه نکات قابل تأملی را بیان کردند.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی،‌ در تشریح سخنان مراجع و علمای قم درباره عوامل حادثه ۲۲ بهمن قم، افزود:‌ این بزرگواران درباره این حادثه اعلام کردند که این حادثه یک اقدام زنجیره‌ای بوده و در سنوات گذشته این‌گونه حوادث از سوی برخی افراد بسیار رخ داده، اما به‌علت فقدان برخورد جدی و قانونی با خاطیان، این حادثه بار دیگر تکرار شده است، از این‌رو علما معتقد بودند که اگر در سال‌های قبل با خاطیان برخورد جدی می‌شد، این حادثه در ۲۲ بهمن تکرار نمی‌شد.

تشکر علما و مراجع از تلاش کمیسیون امنیت برای پیگیری حادثه ۲۲ بهمن قم

وی با اعلام اینکه علما و مراجع از اقدام جدی و سریع کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس برای پیگیری حادثه ۲۲ بهمن قم بسیار تشکر کردند، افزود: برخی از مراجع اقدام متخلفان حادثه ۲۲ بهمن قم را یک اقدام عجولانه و از روی نابخردی دانستند، از طرف دیگر برخی از علما، اهانت برخی افراد کم‌معرفت به رئیس‌مجلس در حرم حضرت معصومه(س) را محکوم کرده و اعلام کردند که این حوادث علما، اسلام، حوزه‌های علمیه و شخصیت‌های نظام را تهدید می‌کند.

برخورد جدی با جریان‌های تندرو قم یکی از آرزوی‌های ۲۰ ساله علما است

حقیقت‌پور با تأکید بر اینکه برخی گروه‌ها و جریان‌ها در قم به جای پرداختن به مسائل علمی در حوزه‌ها به‌دنبال موضوعات سیاسی هستند، تصریح کرد: برخورد با این جریان‌ها یکی از انتظارات ۲۰ ساله مراجع و علما بوده است، از این‌رو این بزرگواران خواستار برخورد جدی و قاطع با متخلفان بودند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از اظهارات برخی از نمایندگان مجلس در تشکیک وارد کردن به گزارش کمیته بررسی حادثه ۲۲ بهمن قم، یادآور شد: به طور حتم این اظهارات درباره گزارش حادثه ۲۲ بهمن قم به هیچ عنوان قابل قبول نیست، زیرا این گزارش به صورت کاملا حرفه‌ای تهیه شده است.

گزارش حادثه ۲۲ بهمن قم به هیچ عنوان سیاسی نیست

حقیقت‌پور با اعلام اینکه گزارش حادثه ۲۲ بهمن قم به هیچ عنوان سیاسی نیست، افزود: کمیته بررسی حادثه ۲۲ بهمن قم در چند ماه اخیر با بررسی اسناد، ادله و اظهارات شاهدان، گزارش کامل و جامعی را تدوین کرده است، از این‌رو نقش برخی گروه‌ها و افراد در حادثه ۲۲ بهمن قم غیر قابل کتمان است.

وی با اشاره به انتقادات برخی نمایندگان مبنی بر مطرح کردن اسامی برخی افراد در گزارش کمیته بررسی حادثه ۲۲ بهمن قم، یادآور شد: تهیه گزارش دارای سیر قانونی است، از این رو اسامی برخی افراد در گزارش مطرح نشده و اسامی بعضی افراد به صورت اختصار در گزارش آمده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس، با تأکید بر اینکه تعدادی از نمایندگان مجلس اسامی برخی از نهاد را در صحبت‌های خود اعلام کرده‌اند، گفت:‌ اسامی این نهاد‌ها به هیچ عنوان در گزارش حادثه ۲۲ بهمن قم مطرح نشده است.

برخی افراد با فرافکنی به‌دنبال پنهان کردن خود هستند

حقیقت پور با اعلام اینکه برخی از افراد با فرافکنی و مطرح کردن مسائل به‌دنبال پنهان شدن در پشت این اقدامات هستند، تصریح کرد:‌ در گزارش کمیته بررسی حادثه ۲۲ بهمن قم عملکرد نهادهای انقلابی و غیرانقلابی مورد بررسی قرار گرفته است، از این‌رو باید معلوم شود که نهادها وظایف خود را به چه صورت انجام دادند.

وی با بیان اینکه کاری که افراطیون در حادثه ۲۲ بهمن قم با مراجع کردند، شاه با این بزرگواران انجام نداد، گفت:‌ این افراد در سال‌های اخیر اقدامات بسیار شنیعی را در مقابل مراجع انجام دادند، از این رو شاهد هستیم که این گروه تندرو حتی از انداختن عمامه علما کوتاهی نکردند.

رئیس کمیته بررسی حادثه ۲۲ بهمن قم، درباره اظهارات برخی افراد درباره ارسال نامه ای به رهبر معظم انقلاب درباره گزارش کمیته بررسی حادثه ۲۲ بهمن قم، یاداور شد: به‌طور حتم ما به‌عنوان سربازان ولایت تنها به وظایفان عمل کردیم، از این‌رو اگر معظم‌له دستور دهند ما به سرعت اجرای اوامر می‌کنیم.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_30674.jpeg

هیچ سازمانی در گزارش حادثه ۲۲بهمن قم متهم نشده است

مهدی دواتگری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت٬ با بیان اینکه گزارش حادثه ۲۲ بهمن قم که در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تدوین شد از مستند‌ترین گزارشاتی است که تاکنون تهیه شده٬ گفت: طی ۵ ماه اعضای کمیته تحقیق در مورد حادثه ۲۲ بهمن قم ۳۵ هزار پیامک را مورد بازبینی قرار داد و در همین حین با متهمان بازداشت شده ملاقات و اقرارهای آنها را مورد برسی قرار داد و از سوی دیگر ملاقات‌هایی نیز با علما و مسئولان برگزاری مراسم ۲۲ بهمن در قم داشت که در انتها منجر به تهیه گزارش مستندی از حوادث قم  شد.

نماینده مردم عجب‌شیر و مراغه در مجلس شورای اسلامی٬ تصریح کرد: اگر برخی افراد گزارش حادثه ۲۲بهمن قم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی را زیر سئوال می‌برند حکایت از آن دارد که این گزارش با منافع آنها و گروهشان در تضاد است.

 وی با اعلام اینکه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به فرمایشات مقام معظم رهبری و وظیفه نمایندگی خود عمل کرده‌اند٬ بیان کرد: مقام معظم رهبری در ۲۹ بهمن ماه سال گذشته در دیدار با مردم آذربایجان در مورد حادثه ۲۲ بهمن قم و اتفاقات رخ داده در حرم امام خمینی  (ره) به مسئولان تاکید داشتند که با این حوادث برخورد جدی داشته باشند که ما نیز به این فرمایشات جامه عمل پوشاندیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه عدم برخورد با اینگونه تخلف‌ها موجب جسور شدن برخی افراد شده‌ است٬ افزود: امروز که مرجع قانونی به دنبال بررسی تخلفی است برخی با هوچی‌گری سعی دارند فضای جامعه را ملتهب کنند.

دواتگری٬ ادامه داد: کسانی که با جوسازی به دنبال التهاب آفرینی در کشور هستند، با به فرمایشات رهبر معظم انقلاب توجه کنند و ولایت‌پذیری خود را به اثبات برسانند.

هیچ سازمانی در گزارش حادثه ۲۲بهمن قم متهم نشده است

 نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هیچ یک از عاملان حادثه  ۲۲ بهمن قم عذرخواهی نکرده اند٬ تصریح کرد: در گزارشی که کمیته تحقیق در حادثه ۲۲ بهمن قم تنظیم کرده است سازمانی متهم نشده و افرادی متهم هستند که ممکن است در سازمان‌های مختلف هم مشغول به کار باشند٬ اما افرادی که این هیاهو را ایجاد کرده‌اند سعی دارند با پیش کشیدن نام سازمان‌ها فضا را به نفع خودشان تغییر دهند.

رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس٬ افزود: زمانی که گزارش در کمیسیون قرائت شد سه چهارم اعضا به آن رای مثبت دادند که این مستند بودن گزارش را نشان می‌دهد.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_30674.jpeg

معترضان به گزارش حادثه۲۲بهمن قم ازعلنی‌شدن پشت‌پرده‌ها نگرانند

جواد جهانگیر‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خانه ملت، با اشاره به تلاش کمیته بررسی کننده حادثه ۲۲ بهمن قم، تصریح کرد: جای تعجب است که برخی قصد دارند در گزارش کمیته حقیقت‌یاب شبهه ایجاد کنند و به نظر می‌رسد که این افراد از ماهیت تحقیق درباره غائله قم و علنی شدن محتوای گزارش ناراحت هستند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی از همه جایگاه‌های حاکمیتی در کشور دفاع می‌کند، گفت: اگر این اتفاق علیه دیگر روسای قوا نیز رخ می‌داد مجلس بررسی آن را به طور قاطع بررسی می‌کرد، بر این اساس دلیل نگرانی و ناراحتی برخی افراد مشخص نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تاکید کرد: برخی معترضان به گزارش کمیته حقیقت‌یاب حادثه ۲۲ قم، مباحثی و اشکالاتی را نسبت به این گزارش مطرح می‌کنند که به نظر می‌رسد اطلا‌عاتشان از اطلاعات کمیته بررسی‌کننده مجلس بیشتر است و با قاطعیتی سخن می‌گویند که نشان می‌دهد پشت پرده ارتباطاتی وجود دارد که آنان را سخت نگران کرده است.

جهانگیر‌زاده، تصریح کرد: در مورد حادثه قم، هتک حرمت به شخص آقای لاریجانی به عنوان یکی از شخصیت‌های اصولگرا در کشور یک موضوع است و موضوع اساسی دیگر بی‌احترامی به جایگاه ریاست مجلس و به منتخب مردم در یک مکان مقدس و متبرک است که مجلس را برای بررسی قاطع و صریح این اتفاق مجاب کرد.

وی افزود: فرمایشات و تذکرات رهبر معظم انقلاب پس از وقوع حادثه ۲۲ بهمن قم، مجلس را مصمم کرد تا به سمت ریشه‌یابی این اقدامات سازماندهی‌ شده و مستمر برود تا مانع از تکرار این حوادث هزینه‌آور برای نظام جمهوری اسلامی ایران شود.

عضو کمیته حقیقت‌یاب مجلس، گفت: کمیته حقیقت‌یاب کار را در نهایت دقت و با کیفیت انجام داده است و از اتهام‌زنی هراسی ندارد و بر این اساس روند طبیعی و قانونی گزارش کمیته در مجلس طی خواهد شد و این گزارش فارغ از اتهام‌زنی‌ها در صحن علنی مجلس قرائت و متخلفان به دستگاه قضا معرفی می‌شوند.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_30674.jpeg

قرائت گزارش حادثه ۲۲بهمن‌قم، از تکرار اقدامات هتاکانه جلوگیری می‌کند

محمد باقری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خانه ملت، با اشاره به شبهه وارد کردن برخی افراد و گروه‌ها به گزارش کمیته حقیقت‌یاب حادثه ۲۲ بهمن قم، تصریح کرد: علت نگرانی این افراد و گروه‌ها از قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در صحن علنی مجلس، دخیل بودن آنان در این جریان است.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، گفت: در حالی که همه شخصیت‌های سیاسی و دینی در کشور حادثه ۲۲ بهمن قم را محکوم کردند، جای تاسف دارد که برخی از مدعیان ولایت در تلاش برای پنهان‌‌کاری و علنی نشدن این گزارش در مجلس هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، تاکید کرد: توهین و هتک حرکت به رئیس قوه مقننه به عنوان یک مقام حقوقی در کشور، ادامه حوادثی است که در گذشته نیز بارها شاهد وقوع آن بودیم و رهبر معظم انقلاب نسبت به این قبیل اتفاقات تذکر دادند و بر این اساس کسانی که دلسوز نظام هستند باید خواستار برخورد قاطع با عاملان حادثه قم باشند تا در آینده شاهد تکرار این حوادث نباشیم.

باقری ادامه داد: مجلس شورای اسلامی نیز بررسی حادثه ۲۲ بهمن قم را در دستور قرار داد و با چندین ماه کار کارشناسی و مطالعه مستندات کمیته حقیقت‌یاب که همگی از افراد توانمند و مورد اعتماد مجلس و نظام هستند، گزارشی آماده شد که در راستای حمایت از منابع نظام و کشور است و باید در صحن علنی مجلس قرائت شود.

عضو فراکسیون اصولگر‌ایان رهروان ولایت مجلس، افزود: اگر افراد ایراد‌اتی به گزارش کمیته حقیقت‌یاب مجلس دارند بدون التهاب‌آفرینی و شبهه‌افکنی به مستندات و مکتو‌بات این کمیته که در کمیسیون امنیت ملی موجود است، مراجعه کرده و جنجال‌آفرینی نکنند تا جلوی اقدامات هزینه‌بار و زیان‌آور در کشور برای همیشه گرفته شود.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_30674.jpeg
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا