خبر آرشیوی :تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق:
بیش از یک سوم سنگ آهن کشور در بلوک معدنی بافق ذخیره شده است
یزدفردا"گروه معادن: >سنگ آهن - مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق گفت: این شرکت یکی از واحدهای مهم زیرمجموعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و بزرگترین تولید کننده سنگ آهن کشور است و بیش از یک سوم سنگ آهن کشور در بلوک معدنی بافق ذخیره شده است.
به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" محمدجواد عسکری اظهار کرد: از سال 1340 تاکنون در منطقه بافق بیش از 38 آنومالی آهن‌دار با ذخیره نزدیک به 1¸7 میلیارد تن شناسایی شده است.

وی از معادن چغارت، سه‌چاهون، آنومالی شمالی، میشدوان و چاه گز به عنوان مهم‌ترین آن‌ها یاد کرد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق خاطرنشان کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بزرگترین تولید کننده سنگ آهن دانه‌بندی کشور طی 40 سال گذشته بوده است.

عسکری یادآور شد: این شرکت از سال 1350، عملیات استخراج سنگ آهن در معدن چغارت را آغاز کرده و تاکنون سنگ آهن مورد نیاز کارخانه ذوب آهن اصفهان و برخی صنایع فولادسازی کشور را تامین کرده است.

وی عنوان کرد: از سال 80 نیز شرکت سنگ آهن مرکزی بافق به جمع صادرکنندگان سنگ آهن پیوسته است.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق با بیان اینکه در حال حاضر از 2 معدن چغارت و سه‌چاهون، سالانه نزدیک به هشت میلیون تن سنگ آهن استخراج می‌شود، افزود: حدود سه میلیون تن آن دانه‌بندی شده و برای مصرف در کارخانه ذوب آهن اصفهان و صادرات، استفاده شده و بقیه در کارخانه فرآوری چغارت تبدیل به کنسانتره سنگ آهن می‌شود.

وی اجرای طرح اصلاح خطوط کنسانتره را از اقدامات 10 ماهه سال‌جاری خواند و گفت: هدف از اجرای این طرح، تولید 3¸25 میلیون تن کنسانتره آهن با عیار بیش از 67¸5 درصد آهن قابل استفاده در کارخانجات گندله‌سازی است.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن بافق، مبلغ قرارداد طرح اصلاح خطوط کنسانتره را 13¸89 میلیون یورو و همچنین 115 میلیارد و 757 میلیون ریال عنوان کرد.

عسکری، مدت زمان اجرای طرح را 18 ماه عنوان کرد و گفت: این طرح از اسفندماه سال 91 آغاز شده و با میانگین 70 درصد پیشرفت فیزیکی، مهرماه 93 به اتمام می‌رسد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا