یزدفردا:

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۲

 


 

 
 

 

این خودرو با ورزش شارژ می شود

ورزش کردن می تواند برای همیشه سلامت بدن را تضمین کند، حال اگر بتوان به غیر از داشتن اندام مناسب و سلامت فایده دیگری هم برای آن پیدا کرد، میتوان امید به نهادینه شدن ورزش در وجود تمام انسان ها داشت.

به گزارش دنیای خودرو، کارخانه های خودروسازی به هر میزان هم در تولید خودروهای بنزینی استاد باشند باز هم باید در آینده ای نزدیک تسلیم خودروهای الکتریکی شوند. این خودروها به زودی بازار دنیا را در دست می گیرند. 
انرژی الکتریکی برای خودروها دارای فواید بسیار است از جمله آنکه محیط زیست سالم مانده و مشکل آلودگی حل خواهد شد اما در مقابل این خودروها مشکلاتی هم دارند که قابل چشم پوشی نیست و یکی از آن ها تمام شدن زودهنگام شارژ و مدت زمان طولانی برای شارژ مجدد است که تا به حال ایده هایی برای رفع این مشکل ارائه شده است.
دا فنگ طراح چینی به تازگی با طرحی به نام “GYM” وارد عرصه طراحی خودرو شده است و همین ابتدای کار ایده ای ناب را برای خودروهای آینده به همراه خود آورده است. در این خودرو ورزش کردن می تواند باعث شارژ خودرو شود و دیگر خودروی شما برای حرکت کردن هزینه ای مانند پول بنزین یا برق ندارد. 
به گزارش باشگاه خبرنگاران، این خودرو تک نفره است و شکل ظاهری آن از هواپیماهای جنگ جهانی دوم گرفته شده است. بدنه آن از فیبرکربن ساخته شده است و وزنی بسیار پایین دارد اما نکته اصلی در صندلی آن است که به تنهایی یک باشگاه ورزشی است.
با نشستن روی صندلی این خودرو، اپشن های ورزشی برای شما باز شده و می توانید از میان آن ها ورزش هایی مانند: دراز نشست، وزنه پا، بارفیکس و … را انتخاب کنید. با انجام هر کدام از این نرمش ها سیستم شارژر خودرو به کار افتاده و موتور الکتریکی آن شارژ می شود.
این طراح در مورد ایده اش می گوید این کار باعث می شود تا افرادی که علاقه ای به ورزش ندارند هم مجبور به انجام حرکات ورزشی شوند. به گفته “فنگ” این خودرو حتما تولید خواهد شد و تا ۸ سال آینده وارد بازار می شود.

 


 

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۲ 
 
 

 

عربستان در برزیل خودروساز می شود

عربستان سعودی هم علاقه دارد خودروساز شود اما تلاش های این کشور تا به حال به ثمر ننشسته است.
به گزارش دنیای خودرو، سرمایه گذاری خودرویی چینی-سعودی سر از برزیل در آورد. با این که عربستان سعودی صنعت خودروی داخلی ندارد تا به حال به چند برند بین المللی قرارداد به امضا رسانده تا خودرو تولید کند. در آخرین اقدام هم با شرکت خودروسازی برلیانس چین قرارداد منعقد کرد و به نظر می رسد که قصد دارد در برزیل خودرو بسازد.
شرکت خودروسازی مشترک بین چین و عربستان سعودی آمسیا موتورز Amsia Motors نام دارد و به تازگی قرارداد اولیه برای ساخت کارخانه ای در شهر «سرجیپ» برزیل منعقد کرده و قرار است یک میلیارد رئال برزیل (معادل ۴۵۷ میلیون دلار) سرمایه گذاری کند.
این خودروساز قصد دارد روی خودروهای هیبریدی و الکتریکی تمرکز داشته باشد.
حامی شرکت خودروسازی آمسیا موتورز گروه تجاری سعودی ارم است که با خودروسازان آلمانی، بریتانیایی، کانادایی و چینی شراکت دارد.
این اولین کارخانه ی برزیلی است که تماما به خودروهای الکتریکی اختصاص یافته است. و با این که اکثر خودروسازان برزیلی در جنوب شرقی این کشور متمرکز هستند، بخش شمال شرقی فقیرتر این کشور هم توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است.
با این که هنوز قانون خاصی در برزیل در خصوص خودروهای الکتریکی وجود ندارد، با این حال این شرکت چینی-سعودی به دنبال تولید خودروهای هیبریدی و الکتریکی در برزیل است. یکی از دلایلی که تاکنون چنین اقدامی صورت نپذیرفته هزینه های سنگین تولید این نوع خودروها است و به زحمت می توان نظر سرمایه گذاران را جلب کرد.
در حال حاضر برزیل در دنیا از لحاظ بازار خودرو و تعداد فروش خودرو مقام چهارم را دارد و خود برزیل مقام هفتم خودروسازی در دنیا را به خود اختصاص داده است.
انجمن خودروسازی برزیل موسوم به Anfavea پیش بینی کرده است که در سال ۲۰۱۳ تعداد فروش خودرو در برزیل به ۴ میلیون دستگاه برسد، در آن صورت ۷ سال متوالی است که هر سال رکورد سال قبل را می شکند

 






  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا