یزدفردا:

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۴

 


 

 
 
 

 

 

 

طول کل خطوط مترو در بوداپست به اندازه خط ۳ مترو تهران است

شهردار تهران گفت: طول کل خطوط مترو در بوداپست به اندازه خط ۳ مترو تهران است این در حالیست که مترو این شهر از قدیمی‌ترین خطوط مترو اروپاست.
طول کل خطوط مترو در بوداپست به اندازه خط ۳ مترو تهران است

محمدباقرقالیباف که با هدف آغاز فعالیت کمیته همکاری خواهرخواندگی تهران و بوداپست به پایتخت مجارستان سفر کرده است، امروز طی بازدید از مرکز حمل ونقل عمومی این شهر در جریان طرح توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی بوداپست با افق ۲۰۳۰ قرار گرفت.

درمرکز حمل ونقل عمومی این شهر کلیه امور مرتبط با ناوگان حمل ونقل عمومی شهر همچون ترموا، اتوبوس برقی و مترو مدیریت می‌شود، البته اتوبوس‌های با سوخت فسیلی در مجموعه دیگری اداره می‌شوند.

در جریان بازدید محمدباقر قالیباف، مسئولان مجاری از نحوه پرداخت هزینه‌های ناوگان حمل ونقل عمومی بوداپست سخن گفته و بیان کردند: مردم ۳۰درصد هزینه حمل ونقل عمومی را می‌پردازند و مابقی توسط دولت و شهرداری پرداخت می‌شود.

ظرفیت جابجایی سیستم حمل ونقل عمومی در این شهر ۵ میلیون نفر در روز است که توسط مدهای حمل و نقلی متفاوت صورت می گیرد. به طوری که ترموا با ۳۱خط و ۲۴۴۴ کیلومتر طول، مترو با ۴ خط و ۳۸ کیلومتر طول – حدودا به اندازه خط ۳ مترو تهران-، اتوبوس برقی با ۳۵ خط و ۷۵ کیلومتر طول، اتوبوس با ۲۶ خط و ۲۷۵۵ کیلومتردر این باره ایفای نقش می‌کنند.

بر اساس این گزارش، بوداپست۱.۷ میلیون نفر جمعیت دارد و خطوط مترو شهر بوداپست یکی از قدیمی‌ترین خطوط حمل و نقل ریلی دورن شهری اروپا و جهان است. خط ۴ مترو در این شهر سال گذشته افتتاح شده است.

 


 

 

 

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۴

 


 

 
 
 

 

گوگل نمی‌خواهد سازنده خودرو باشد

مدیران گوگل اعلام کردند قصد ندارند به‌عنوان سازنده خودرو در بازار مطرح شوند.
گوگل نمی‌خواهد سازنده خودرو باشد

فیلیپ جاستوس مدیر اروپای مرکزی و شرقی گوگل با حضور در نمایشگاه خودرو فرانکفورت به رویترز گفت هرچند کمپانی متبوعش خودروی بدون راننده را طراحی و مورد آزمایش قرار داده، اما این بدان معنا نیست که آن‌ها قصد دارند به‌عنوان سازنده در بازار مطرح شوند.

وی افزود آن‌ها درراه توسعه استراتژی خودروهای بدون راننده به موضوع شراکت فکر می‌کنند تا سازنده بودن به‌صورت مستقل!

این داستان زمانی مطرح شد که گوگل «جان کرافیک» مدیر سابق خودروسازی فورد و هیوندای را به استخدام خود درآورد تا پروژه خودروی خود را جلو ببرد.

کرافیک نیز همان موقع با ارسال توئیتی نوشت بی‌صبرانه از این پیشنهاد استقبال کرده و برای توسعه خودروی بدون راننده گوگل تمام تلاش خود را انجام خواهد داد.

جاستوس در همین رابطه افزود آن‌ها با شرکای اروپایی مانند Bosch و Zffriedrichshfen به توافق رسیده و در حال همکاری هستند تا خودروی گوگل مطابق با استانداردهای روز پیش رود.

گفتنی است گوگل بارها نقشه‌های خود را حین انجام پروژه‌ها تغییر داده و ممکن است در حال حاضر به سازندگی به‌صورت مستقل فکر نکند، اما ممکن است در آینده تصمیم خود را عوض کند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا