یزدفردا:

 

 

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۴

 

 

 


 

 

 

 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

سفارش برای آسترای جدید به 30 هزار رسید

آسترای جدید، بهترین محصول اوپلی است که تاکنون ساخته‌ایم و از بسیاری جهات، شاخصی از پیشرفت‌های اوپل را به نمایش گذاشته است.

اوپل از فرصت نمایشگاه فرانکفورت برای معرفی جهانی آسترای جدید استفاده کرده است. دکتر کارل-توماس نیومان (Karl-Thomas Neumann)، مدیرعامل گروه اوپل در این زمینه می‌گوید:

آسترای جدید، بهترین محصول اوپلی است که تاکنون ساخته‌ایم و از بسیاری جهات، شاخصی از پیشرفت‌های اوپل را به نمایش گذاشته است. تمام اعضای تیم، کار خارق‌العاده‌ای را در مورد مدل جدید آسترا انجام داده‌اند. این فصلی جدید در بازگشت کمپانی ماست.

پس از معرفی آسترا هاچ‌بک توسط «نیومان»، ماری بارا (Mary Barra)، مدیرعامل جنرال‌موتورز نیز از آسترا اسپورتس تورر پرده‌برداری کرد و اعلام داشت که تا به امروز حدود ۳۰ هزار سفارش برای این آسترا دریافت شده است.

Opel Astra making its world premiere at 2015 IAA

Opel Astra making its world premiere at 2015 IAA

همان‌طور که می‌دانید، آسترا ۲۰۱۶ تا ۲۰۰ کیلوگرم نسبت به مدل قبل سبک‌تر است که این موضوع به برخی از اقدامات در زمینه کاهش وزن برمی‌گردد. شاید برای شما مایه تعجب باشد، ولی طول این خودرو به میزان ۴/۳۷ متر، نسبت به مدل قبلی به اندازه ۵ سانتی‌متر کوتاه‌تر است و همین‌طور، عرض آن نیز ۲ سانتی‌متر کمتر شده و به ۲/۶۶ متر رسیده است؛ با این وجود، ۳۵ میلی‌متر به فضای پاها اضافه شده است.

2016 Opel Astra Leaked Photo

Opel Astra sports tourer

2016 Opel Astra Leaked Photo

Opel Astra sports tourer

2016 Opel Astra Leaked Photo

Opel Astra sports tourer

Opel Astra sports tourer

Opel Astra sports tourer

در حالت پایه، برای پیشرانه این مدل می‌توان از بین گزینه‌های موتور ۱/۶ لیتری دیزلی با قدرت ۹۴ اسب‌بخار و موتور بنزینی یک لیتری سه سیلندر ECOTEC با قدرت ۱۰۴ اسب‌بخار استفاده کرد. در همین حال، اوپل یک موتور جدید ۱/۴ لیتری ECOTEC را نیز در اختیار قرار می‌دهد که قدرتی به اندازه ۱۴۳ اسب‌بخار و گشتاور حداکثری به میزان ۲۵۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند.

Opel Astra sports tourer

Opel Astra sports tourer

Opel Astra sports tourer

Opel Astra sports tourer

مجموعه‌ای گسترده از تجهیزات ایمنی و دستیار راننده نیز به صورت استاندارد در اختیار قرار می‌گیرند؛ از جمله سیستم دستیار حفظ حرکت در بین خطوط با هشدار عبور از خط، دستیار علائم راهنمایی و رانندگی، کروز کنترل با محدود‌کننده سرعت و دستیار پیشرفته پارکینگ. تجهیزات آپشن نیز شامل مواردی چون یک صندلی راننده ارگونومیک با قابلیت تنظیم در ۱۸ جهت همراه با گرم‌کن، تهویه و ماساژور و صفحه نمایش ۸ اینچی با پشتیبانی از 4G LTE، نقطه اتصال وای‌فای و هماهنگی با سیستم OnStar اوپل می‌شوند.

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۴

 

 

 


 

 

 

 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

در نمایشگاه فرانکفورت :

تویوتا از RAV4 هیبریدی رونمایی کرد + عکس

تویوتا طی نمایشگاه فرانکفورت از مدل RAV4 هیبریدی ، اروپایی شاسی بلند محبوب خود  رونمایی کرد.

به گزارش اخبار خودرو ، این مدل تقریبا با هم نوع آمریکایی یکسان بوده و از موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری که از فناوری Atkinson Cycle بهره می برد، برخوردار است.

تویوتا RAV4 هیبریدی

تویوتا RAV4 هیبریدی

در کنار این موتور باطری نیکل متال هیبریدی قرار داده شد که به طور مداوم و متغیر به انتقال قدرت الکتریکی می پردازد.

تویوتا این اتومبیل را در دو مدل با سیستم چهار چرخ محرک و دو چرخ جلو محرک در دسترس قرار خواهد داد.

البته مدل با سیستم چهار چرخ محرک از موتور الکتریکی برخوردار است که قدرت را به چرخ های عقب انتقال می دهد. در مجموع RAV4 هیبریدی با چنین موتوری خروجی 192اسب بخاری داشته که 0 تا 100 کیلومتر برساعت را طی 8.7 ثانیه سپری می کند و بیشینه سرعتی 180 کیلومتر برساعتی دارد.

 

یکی از مزایای خوب RAV4 مصرف کم آن بوده که هر 100 کیلومتر تنها 4.9 لیتر بنزین مصرف می کند. و همچنین هر کیلومتر نیز 115 گرم گاز Co2 تولید می نماید.

منبع :  motor1

 

 

 


 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا