یزدفردا:تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۴

 

 

جزئیات صدورکارت بلیت دانشجویی

معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران جزئیات صدورکارت بلیت مترو دانشجویی را تشریح کرد.

معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران جزئیات صدورکارت بلیت مترو دانشجویی را تشریح کرد.

سید جعفرتشکری هاشمی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص صدور کارت بلیت برای دانشجویان و دانش‌آموزان، گفت: کارت مترو یک ساله با ۵۰ درصد تخفیف به دانش آموزان و دانشجویان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه برای ثبت نام کنندگانی که بین ۱۰ تا ۱۸ سال سن داشته باشند، کارت بلیت دانش آموزی صادر خواهد شد گفت: ثبت نام این کارت‌ها ازطریق سامانه بلیت الکترونیک به نشانی http://eticket.tehran.ir/ خواهد بود . دانشجویان و دانش‌آموزان برای خرید کارت بلیط ابتدا در سایت ثبت‌نام کنند و مدارک درخواستی را جهت تهیه هر کارت بر روی سایت قرار دهند تا بعد از تایید مدارک توسط کارشناسان کارت بلیط صادر شود و در نهایت نقص یا تایید مدارک به داوطلبان اعلام می‌شود. دانشجویان و دانش آموزان با دریافت این کارت‌ها تا سقف ۵۰ درصد از تخفیف برخوردار خواهند شد.

درخواست شهرداری از دانشگاه‌ها

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در عین حال افزود: برای صدور کارت بلیت دانشجویی اگر دانشگاه‌ها به منظور افزایش رفاه، لیست دانشجویان متقاضی را اعلام کنند شهرداری می‌تواند به صورت انبوه این کارت‌های شخصی سازی شده را صادر و در اختیار دانشگاه مذکور قرار دهد تا دانشجویان راسا اقدام به ثبت نام نکنند.

معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران در خاتمه افزود: از مسئولان دانشگاه های پایتخت درخواست می شود لیست دانشجویان را برای صدور کارت بلیت در اختیار معاونت حمل ونقل شهرداری قرار دهند.

 


 

 

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ -

 
 
 

 

 

 

راه اندازی سیستم یکپارچه معاینه فنی خودروها در سراسر کشور طی چند روز آینده

معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از راه اندازی سیستم یکپارچه معاینه فنی خودروها در سراسر کشور طی چند روز آینده خبر داد و گفت: این سیستم هم اکنون مرحله تست می‌گذراند و ظرف چند روز آینده با همکاری وزارت کشور راه اندازی می‌شود.
راه اندازی سیستم یکپارچه معاینه فنی خودروها در سراسر کشور طی چند روز آینده

به گزارش  فارس ،سعید متصدی در مورد تدابیر سازمان حفاظت محیط زیست برای کنترل آلودگی هوای کشور در فصل‌های پاییز و زمستان گفت: برای سازمان حفاظت محیط زیست فعالیت‌های کوتاه مدت جایگاه خود را دارد اما در سیستم جدید سازمان حفاظت محیط زیست به دنبال این نیستیم که وقتی به یک فصل نزدیک می‌شویم فعالیت‌های مربوط به آن فصل را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: برای ما ایران مهم است و تهران جایگاه خود دارد و فعالیت‌های سازمان حفاظت محیط زیست بیشتر کشوری است و ادارات کل فعالیت‌های استانی را انجام می‌دهند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: ما به دنبال استراتژی‌های ملی هستیم لذا از دو سال گذشته که فعالیت‌ جدید سازمان شروع شده است برنامه‌ای را در زمینه کاهش آلودگی هوا در کشور که شامل راهکارهای اجرایی بود به دولت اعلام کردیم، این راهکارها در اردیبهشت ماه سال ۹۳ به تصویب هیأت دولت رسید و هم اکنون این برنامه‌ها را دقیقا بر اساس برنامه زمان‌بندی خود دنبال می‌کنیم.

متصدی افزود: لذا این براساس زمان ‌بندی که وجود داشته است امروز توزیع سوخت را در کلان‌شهرها داریم، حذف مازوت از سیستم نیروگاهی، ارتقای استاندارد خودورها که به نتیجه رسیده است و سیستم یکپارچه معاینه فنی مراحل تست خود را می‌گذراند و به زودی ظرف چند روز آینده با کمک وزارت کشور عملیاتی می‌شود.

وی تصریح کرد: تمام این موارد مسائلی است که ما به دنبال آن بودیم و دولت آنها را پیگیری کرده است. تبدیل نیروگاه‌های گازی به نیروگاه‌های سیکل ترکیبی نیز از دیگر اقدامات انجام شده است و با کمک مردم انتظار داریم امسال را بهتر از سال قبل بگذرانیم.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ما در طول سال گذشته کاهش میزان آلاینده‌ها را داشتیم و یکی از مهمترین اقدامات حذف بنزین پتروشیمی بود که در کل کشور اتفاق بود و به بهبود وضعیت آلودگی هوا منجر شد.

 


 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا