یزدفردا:

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۴

 


 

 
 
 

 

امیدی به پرداخت نیست

بدهی 300 میلیارد تومانی صنعت خودرو رمق تولیدکنندگان تایر را می گیرد

رییس انجمن تولید کنندگان تایر کشور خبر از بدهی 300 میلیارد تومانی صنعت خودرو به تولید کنندگان تایر داد و گفت: این بدهی که هر روز نیز افزایش می یابد توان از تولید کنندگان گرفته و معلوم نیست با این وضعیت تاکی می توانند ادامه دهند.
بدهی 300 میلیارد تومانی صنعت خودرو رمق تولیدکنندگان تایر را می گیرد

به گزارش اخبار خودرو، محمدرضا گنجی افزود: صنعت خودروعزمی برای پرداخت بدهی خود به تولیدکنندگان تایر ندارد و این موضوع مشکلات صنعت تایر را چند برابر کرده است.
وی با اشاره به روند کاهش تولید خودرو از روزی 3 هزار به 1500 دستگاه که فقط 500 دستگاه آن نیز به فروش می رسد در مقابل 20 میلیارد تومان هزینه روزانه خودروسازان، گفت: کاهش تولید یکی از عواملی است که باعث بدهکاری این صنعت به تولیدکنندگان تایر شده است.
گنجی ظرفیت عملی نصب شده در صنعت تایر را 350 هزار تن که مصرف کشور نیز بیش از این نیست، ذکر کرد و افزود: 10 کارخانه تولیدکننده تایر سال گذشته حدود 246 هزار تن تولید داشته اند و کسری بین تولید و مصرف ناشی از مشکلاتی است که برای کارخانه های تولید کننده ایجاد شد که با رفع این مشکلات به ظرفیت تولید عملی خواهیم رسید.
رییس انجمن تولیدکنندگان تایر ایران تاکید کرد: برطرف شدن مشکلات تولیدکنندگان باعث خواهد شد کشور در زمینه تایر معمولی مشکلی نداشته باشد و مردم نیز بتوانند در اسرع وقت تایر مورد نیاز خود را تهیه کنند.

** واردات بی شناسنامه آفت صنعت تایر
وی با اشاره به روندی که در گذشته برای واردات تایر وجود داشت که براساس آن وزارت بازرگانی برای واردات اقدام به نظرخواهی از وزارت صنایع و معادن می کرد و این وزارتخانه اگر مشابه آن در کشور تولید نمی شد، مجوز عدم ساخت می داد و آن هنگام واردات انجام می شد، تصریح کرد: اکنون این رویه حذف شده که واردات بدون کنترل تولیدات داخلی را با تهدید جدی مواجه کرده است.
گنجی با تاکید بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید این رویه پسندیده را مجدد احیا کرده و کنترل فاصله بین واردات، مصرف و تولید را انجام دهد، گفت: این موضوع نه تنها باعث پیشگیری از خروج ارز بدون برنامه از کشور بلکه مانع از واردات بیش از اندازه و انبار شدن لاستیک تولید داخل خواهد شد.

** اشتغال در صنعت تایر ایران
رییس انجمن تولیدکنندگان صنعت تایر ایران با اشاره به ایجاد 15 هزار فرصت شغلی مستقیم در این صنعت، افزود: پانصد هزار نفر نیز در جامعه بدون احتساب زنجیره خودرو از طریق این صنعت زندگی خود را تامین می کنند.
وی با تاکید بر اینکه این نیروی عظیم کار نیازمند حمایت های جدی هستند، گفت: حمایت از تولید ملی وظیفه اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت است که باید جدی تر آن را مورد توجه قرار دهد.

** ایمنی در صنعت تایر ایران برابر با استانداردهای جهانی
گنجی با بیان اینکه ایمنی در تولید تایر ایران به جد مورد توجه تولیدکنندگان داخلی قرار دارد به گونه ای که اکنون استانداردهای تولید تایر ایران منطبق با استانداردهای جهانی است، افزود: شرکت های تولیدکننده ایرانی دارای استاندارد E-MARK اروپا، استانداردهای حوزه خلیج فارس و استاندارد عربستان سعودی بوده و به راحتی به این کشورها صادر می شود.
رییس انجمن تولیدکنندگان صنعت تایر ایران با تاکید بر اینکه کیفیت محصولات تولیدی بسیار بالا است، بیان کرد: اکنون زیر 5 درصد کل تولید تایر کشور به دلیل برخورداری از همین استانداردها صادر می شود.
وی با اشاره به اینکه فقط 2 تا 3 شرکت ایرانی محصولات خود را با برند جهانی تولید می کنند، گفت: تولید این شرکت ها در بازارهای جهانی مصرف می شود.
گنجی با تایید وجود تایرهای نامرغوب چینی در بازار ایران، از خسارت هایی که این نوع لاستیک به مصرف کننده وارد می سازد، انتقاد و تاکید کرد: تولید کننده داخلی تایر ضمانت یکصد هزار کیلومتری یا 3 سال از تاریخ تولید را به مشتریان می دهد اما تایرهای بی شناسنامه هیچ نوع تضمینی برای درست کار کردنشان وجود ندارد.

** شناسنامه دار کردن واردات کار خوب برای کاهش قاچاق است
رییس انجمن تولیدکنندگان تایر کشور اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت برای شناسنامه دار کردن واردات را گامی بسیار موثر در کاهش ورود کالاهای بی کیفیت ارزیابی کرد و افزود: اجرایی شدن این گام مهم باعث خواهد شد هر زمانی اتفاقی رخ داد بتوان خسارت وارده را از شرکت تولیدکننده دریافت کرد.

** کارخانه های تولیدی ایران در مقابل حوادث مسئولند
وی با بیان اینکه تولیدکننده تایر داخلی در مقابل تولید خود مسوول است و هر حادثه ای رخ دهد، پاسخگو است، ادامه داد: این شرکت ها محصولات خود را بیمه کرده اند و هر حادثه ای حتی آسیب دیدن افراد را جبران خواهند کرد درحالی که تولید بی کیفیت چینی از این خصیصه بی بهره است.

** تولید تایر در ایران با استفاده از تکنولوژی روز است
گنجی با اشاره به تولید لاستیک در کشور به دو صورت استفاده از تکنولوژی سیمی و تکنولوژی قدیمی نخی، تاکید کرد: تایر سیمی با استفاده از جدیدترین تکنولوژی آن در جهان تولید می شود هرچند تکنولوژی همواره نیازمند بروز رسانی است.
رییس انجمن تولیدکنندگان تایر ایران، افزود: لاستیک خوب تولید کشور هیچ چیزی کمتر از نوع مشابه خود در جهان ندارند و مصرف کنندگان با خیال راحت آنها را مصرف کنند.

** قیمت تایر تولید ایران با متوسط جهان منطبق است
وی با بیان اینکه قیمت محصولات تولید کشور منطبق با متوسط جهانی هستند مگر در شرایطی که مواد اولیه گران تری داشته باشند، افزود: کیفیت و قیمت تایر ایران در نوع خود کم نظیر است و مصرف کننده را راضی خواهد کرد.
گنجی تعیین قیمت محصولات وارداتی توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را عاملی در جهت کاهش واردات بی کیفیت دانست و گفت: ما لاستیک تولید خود را زیر 3 دلار به فروش می رسانیم و این نشان می دهد که قیمت ما گران نیست.
رییس انجمن تولیدکنندگان تایر کشور با انتقاد از درست اطلاع رسانی نکردن پیرامون توقع مردم مبنی بر کاهش قیمت ها، گفت: باید اطلاع رسانی درستی صورت می گرفت تا مردم بدانند علت اینکه قیمت ها کاهش نیافته چیست و دولت با چه مشکلاتی دست به گریبان است.
وی با اشاره به کاهش خریداران خودرو که باعث شده بسیاری از صنایع وابسته به خودرو نیز با مشکلات فراوان مواجه شوند، از انبار شدن یک میلیون حلقه لاستیک در کارخانه های تولیدی خبر داد و گفت: باید دنبال رونق در صنعت خودروسازی باشیم.
گنجی با اشاره به کاهش 40 تا 50 درصدی میزان تولید کارخانه های داخلی، گفت: انتظار مردم برای بهبود شرایط و کاهش حدود 40 درصدی صادرات از جمله عوامل کاهش میزان تولید است.
رییس انجمن تولیدکنندگان تایر ایران با اشاره به کاهش قیمت تایر داخلی که در برخی مواقع به زیر قیمت تمام شده نیز رسیده است، افزود: همچنین ضمانت محصولات تولید را افزایش داده ایم تا مصرف کننده راغب به خرید تولیدات داخلی شود و به سمت خرید کالای بی کیفیت چینی نرود.

** پرداخت تسهیلات ارزان قیمت راهکاری برای رونق بازار فروش
وی پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به تولیدکنندگان تایر را راهکاری برای رونق بازار و مقابله با کالای بی کیفیت دانست و گفت: متاسفانه سیستم بانکی در چرخه اقتصاد وجود ندارد و بنگاهدار شده اند و این عاملی شده برای آنکه تولیدکننده ایرانی نتواند از تسهیلات ارزان قیمت برخوردار شود.
گنجی با اشاره به درخواست بهره مندی یک شرکت تولیدکننده داخلی از 14 میلیون یورو تسهیلات بانک توسعه صادرات که دو سال می باشد بدون نتیجه مانده است، گفت: این بانک از هیات مدیره شرکت تولیدی ایرانی خواسته سند منازل خود را در رهن بانک قرار دهند کجای جهان چنین چیزی دیده شده است.
رییس انجمن تولیدکنندگان تایر ایران با انتقاد از چنین رویه هایی، گفت: چگونه انتظار داریم قیمت محصولات ایرانی کاهش داشته باشد.

 

منبع »ایرنا

 

 

 

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۴

 


 

 
 
 

 

طرح هزینه سفر سایپا مورد استقبال قرار گرفت

 

طرح ویژه “اتو خدمت سایپا”، با استقبال خوب هموطنان روبرو شده است.

طرح هزینه سفر سایپا مورد استقبال قرار گرفت

به گزارشاخبار خودرو ،گروه خودروسازی سایپا با هدف تکریم و افزایش رضایت مندی  مشتریان خود و همچنین جهت سرمایه گذاری کوتاه مدت و بلند مدت هموطنان عزیز اقدام به فروش محصولات خود در قالب طرحی نوینی تحت عنوان ” اتو خدمت سایپا” نموده است.

 

این طرح که از روز یک شنبه آغاز شده با استقبال بسیار خوب مشتریان روبرو شده است به نحوی که  سایت فروش گروه سایپا در همان ساعت های آغازین شروع طرح به دلیل مراجعه بیش از حد کاربران دچار اختلال شد.

 

 از جمله ویژگی های شاخص این طرح پرداخت هزینه سفر به صورت ماهیانه در بازه زمانی سه ماه تا دو سال می باشد.

 

از دیگر مزایای این طرح می توان به تحویل خودرو به قیمت فعلی شرکت در زمان تحویل و همچنین استرداد مبلغ دریافتی در صورت انصراف به همراه سود مشارکت در کمتر از یک ماه اشاره کرد.

 

بر اساس این گزارش، در طرح جدید سایپا، با توجه به شرایط بسیار مناسبی که در نظر گرفته شده است، مشتریان با خیال راحت می توانند در این حوزه مشارکت کنند و علاوه بر این که پس از مدتی صاحب خودروی انتخابی خود خواهند شد، در طول مدت زمانی که خودرو را تحویل می گیرند از مبلغی که توسط سایپا در قالب هزینه سفر به صورت ماهیانه پرداخت می شود، بهره مند شوند.

گفتنی است این طرح برای اولین بار در صنعت خودروسازی کشور توسط گروه خودروسازی سایپا در حال اجراست که با استقبال خوبی از جانب مردم روبروشده است

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا