یزدفردا:تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۴-پورشه کاین ۷۰۰ اسبی، محصول هنر تک آرت

 

دو هفته پس از انتشار تصاویر کیت آئرودینامیک تِک‌ آرت برای پورشه کاین، حالا صحبت از کیت پیشرانه جدید این تیونر است که موجب ایجاد قدرتی برابر ۷۰۰ اسب‌بخار و گشتاور حداکثری معادل ۹۲۰ نیوتن‌متر می‌شود.

 

دو هفته پس از انتشار تصاویر کیت آئرودینامیک تِک‌ آرت برای پورشه کاین، حالا صحبت از کیت پیشرانه جدید این تیونر است که موجب ایجاد قدرتی برابر ۷۰۰ اسب‌بخار و گشتاور حداکثری معادل ۹۲۰ نیوتن‌متر می‌شود. اگر طراحی بیرونی به اندازه کافی نتوانسته نظر شما را به خود جلب کند، شاید با مشاهده جهش قابل‌ ملاحظه در عملکرد پیشرانه نسبت به موتور توربوی استاندارد کاین با ۵۱۲ اسب‌بخار قدرت و گشتاور ۷۵۰ نیوتن‌متر، بخواهید در این مورد تجدیدنظر کنید و قبول کنید که تحت‌تأثیر قرار گرفته‌اید.

techart-details-cayenne-upgrade-10-526x350

موتور توربوی استاندارد دارای شتاب صفر تا ۱۰۰ برابر ۴/۵ ثانیه بوده و حداکثر سرعتش ۲۷۹ کیلومتر بر ساعت است. حالا تصور کنید که افزایش ۱۸۰ اسب‌بخاری و ۱۷۰ نیوتن‌متری در خروجی موتور، چه تأثیری بر عملکرد خواهد گذاشت. با استفاده از کیت پیشرانه TA058/T2 تک آرت، کاین توربوی شما می‌تواند تنها در ۳/۹ ثانیه سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند و به سرعتی بالاتر از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد؛ یعنی عملکردی در حدّ یک بنتلی بنتِیگا.

techart-details-cayenne-upgrade-7-526x350 techart-details-cayenne-upgrade-5-526x350 techart-details-cayenne-upgrade-6-526x350

میزان قدرت در دسترس در دو سطح تنظیم می‌شود. اولین سطح در هنگام رانندگی نرمال، قدرتی برابر ۶۴۰ اسب‌بخار در اختیار قرار می‌دهد و این در حالی است که با فشردن دکمه “Sport” می‌توانید از حداکثر ۷۰۰ اسب‌بخار ممکن استفاده کنید.

techart-details-cayenne-upgrade-3-526x350

نکته قابل‌توجه دیگر در این خودروی تیونینگ، شتاب ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها در مدت ۱۳/۸ ثانیه است؛ چیزی که کاملاً باب میل کسانی است که می‌خواهند در یک مسابقه درگ شرکت کنند. ضمناً زمان رسیدن به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت تنها ۹/۱ ثانیه است.

به گفته تک آرت، با وجود افزایش سطح قدرت، میزان مصرف سوخت و تولید آلودگی تنها به میزان اندکی افزایش یافته‌اند؛ یعنی کمتر از یک درصد افزایش در مصرف سوخت و ۰/۸ درصد آلودگی بیشتر دی‌اکسید کربن. بنابراین، کلمه «اندک» که در اینجا به کار رفته، به نظر درست و مناسب می‌آید.

امّا تیونینگ تک آرت برای کاین به اینجا ختم نمی‌شود و این کیت پیشرانه برای کاین‌هایی با پوشش بدنه «مگنوم» نیز در دسترس قرار می‌گیرد. همان‌طور که می‌دانید «تک آرت مگنوم» یکی از تهاجمی‌ترین و عضلانی‌ترین طراحی‌هایی است که مالکان پورشه کاین می‌توانند برای سفارشی‌سازی شاسی‌بلند خود استفاده کنند. از آنجایی که این تیونینگ اواخر سال جاری میلادی آماده خواهد شد، تا ارائه آن، زمان زیادی فاصله نداریم.

منبع:پدال

 


 

 

 

 

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۴-برخورد جدی پلیس با مسافربرهای شخصی پلاک شهرستان

 

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران نسبت به اقدام برخی خودروها با پلاک هایی از سایر شهرستان ها در حاشیه خیابان ها برای مسافرگیری هشدار داد و گفت: از پلیس راهور می خواهیم با مشارکتی همه جانبه با واحد نظارت تاکسیرانی، مانع از فعالیت این خودروها و ایجاد اختلال در فعالیت تاکسیرانان شهر تهران شود.

برخورد جدی پلیس با مسافربرهای شخصی پلاک شهرستان

به گزارش  فارس ،احمد دنیامالی  با انتقاد از اینکه اقدام برخی خودروها با پلاک های شهرستان برای مسافرگیری در خیابان های تهران هم امنیت شهر و هم امنیت شغلی تاکسیرانان را به خطر می اندازد، تصریح کرد: در روزهای اخیر بارها دیده شده که برخی خودروها با پلاک های شهرستان اقدام به مسافرگیری در حاشیه خیابان ها می کنند، در حالی که بر اساس قانون تنها تاکسی های پلاک شهر تهران و آژانس ها مجاز به جابه جایی مسافران پایتخت هستند.

 

وی با اعلام اینکه کمیسیون حمل و نقل شورا در حال تهیه نامه ای مکتوب برای ارسال به پلیس و سایر مراجع ذی ربط برای برخورد قانونی با این خودروهاست، افزود: متاسفانه مسافرگیری خودروهایی با پلاک هایی از سایر شهرستان ها، اقدام خلاف قانونی است که در حال وقوع است و پلیس راهور باید مانع از فعالیت این رانندگان شود.

 

دنیامالی نقش رسانه ها در آگاه سازی شهروندان در ممانعت از سوار شدن بر این خودروها را حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: رسانه ها به ویژه صدا و سیما باید بکوشند در زمینه آگاه سازی شهروندان اقدامات مقتضی را انجام دهند تا مردم به این خودروها اعتماد نکنند و سوار نشوند. چراکه ممکن است رانندگان این خودروها با اهداف بزهکارانه اقدام به مسافرگیری کنند.

 

این عضو شورای چهارم تهران به نتایج برخی گزارش هایی که به تازگی به کمیسیون حمل و نقل شورا ارسال شده است اشاره و عنوان کرد: در این گزارش ها بارها دیده شده بسیاری از شهروندان به ویژه بانوان در پی سوار شدن به این خودروها، در دام افراد سودجویی افتاده اند که با انگیزه سرقت و یا جرایم مشابه اقدام به مسافرگیری می کنند و جان شهروندان را به خطر می اندازند. از همین رو هم نقش رسانه ها در آگاه سازی شهروندان مهم است و هم نقش پلیس در برخورد با این افراد سودجو.

 

دنیامالی یکی از راهکارهای ساماندهی روند مسافرگیری در حاشیه خیابان ها را نظم بخشی فعالیت آژانس ها دانست و تاکید کرد: یکی از راهکارهای موثر در زمینه حذف خودروهایی غیر از تاکسی ها از حاشیه خیابان ها، ساماندهی خودروهایی است که در آژانس ها کار می کنند. در سال های پیش آرم هایی برای این خودروها طراحی شد که متاسفانه از سوی برخی افراد سودجو به روشی غیرقانونی تکثیر شده اند و در دسترس عموم قرار دارند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: تمامی فعالیت مسافرگیری در شهر تهران باید تحت پوشش مدیریت شهرداری قرار بگیرد و در راستای ساماندهی و نظم بخشی به این مهم لازم و ضروری است که یک همکاری تنگاتنگ و مشارکت همه جانبه بین پلیس و واحدهای نظارتی شکل بگیرد تا شاهد کاهش مشکلات در این زمینه باشیم. هرچند که معتقدم وظیفه پلیس راهور در برخورد با خودروهایی که با پلاک هایی غیر از شهر تهران اقدام به مسافرگیری می کنند، بسیار حائز اهمیت است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا