یزدفردا:تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۴/ادعای نمایندگی اشکودا در ایران کذب است

مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت اعلام کرد: شرکت «ایده برنا گروه موتور» که به عنوان نمایندگی شرکت اشکودا در ایران فعالیت می کند به هیچ وجه مجوز نمایندگی ندارد.
ادعای نمایندگی اشکودا در ایران کذب است

به گزارش  شاتا نیوز، مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت اعلام کرد: شرکت «ایده برنا گروه موتور» که به عنوان نمایندگی شرکت اشکودا در ایران فعالیت می کند به هیچ وجه مجوز نمایندگی ندارد.

در این اطلاعیه اعلام شده است که این شرکت مجوز نمایندگی، فروش، تعمیر و نگهداری ازشرکت اشکودا و کلیه شرکتهای دارای نمایندگی را ندارد.

بر اساس این اطلاعیه پیگیری حقوقی این موضوع در دستور کار است.

 


 


 

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۴-تنها ۲۵ دستگاه از این پورشه ساخته می‌شود

شرکت پورشه اعلام کرد تنها ۲۵ دستگاه از نسخه گردهمایی رِن‌اسپرت اتومبیل ۹۱۱ اِس خواهد ساخت.

به گزارش اخبار خودرو ،هر چند سال یک‌بار شرکت پورشه تعداد زیادی از اتومبیل‌های قدیمی و جدید مختص مسابقه را در یک مکان و به مناسبت گردهمایی رِن‌اسپرت (Rennsport Reunion) جمع می‌کند. پنجمین دوره از این گردهمایی باشکوه اخیراً در پیست جاده‌ای مزدا ریس‌وِی لگونا سکا (Mazda Raceway Laguna Seca) برگزار شد. این گردهمایی به اندازه‌ای شگفت‌انگیز است که افراد دوست دارند چیزی شبیه سوغاتی با خود داشته باشند؛ سوغاتی همچون نسخه‌ای خاص از ۹۱۱ اِس.

2124-footofan_com

 

نسخه گردهمایی رِن‌اسپرت اتومبیل پورشه ۹۱۱ اِس کاررا جی‌تی‌اِس (Porsche 911 Carrera GTS Rennsport Reunion Edition) سوغاتی ارزانی نیست. این اتومبیل که مختص آمریکای شمالی است و تنها ۲۵ دستگاه از آن ساخته می‌شود، به اندازه برخی از اتومبیل‌های مختص مسابقه‌ای که از آن‌ها الهام گرفته، کمیاب خواهد بود.

این اتومبیل توسط بخش پورشه اکسکلاسیو (Porsche Exclusive) ساخته خواهد شد که کارهای سفارشی را می‌سازد. نسخه رن‌اسپرت بر اساس اتومبیل ۹۱۱ کاررا جی‌تی‌اِس ساخته می‌شود. این بدین معنی است که از یک موتور ۳٫۸ لیتری فلت-سیکس با توان ۴۳۰ اسب بخار و ۳۲۴ پوند بر فوت گشتاور در این اتومبیل استفاده می‌شود. همچنین برخی بخش‌های مربوط به عملکرد بهبود خواهد یافت؛ مانند پایین آوردن سیستم تعلیق، اسپرت کردن اگزوز و بهره‌گیری از بسته اسپرت کرونو.

اگرچه کاررا جی‌تی‌اِس استاندارد هم با جعبه‌دنده دو کلاچی ۷ سرعتی PDK و هم با جعبه‌دنده دستی ارائه می‌شود؛ اما نسخه گردهمایی رِن‌اسپرت تنها با جعبه‌دنده دستی ارائه خواهد شد. این امر باعث می‌شود این اتومبیل در عرض ۴٫۲ ثانیه از سرعت ۰ به سرعت ۶۰ مایل در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن ۱۹۰ مایل در ساعت باشد.

ویژگی‌هایی که مختص نسخه گردهمایی رِن‌اسپرت هستند، بیشتر مربوط به ظاهر این اتومبیل هستند؛ مانند استفاده از گرافیک روی کاپوت، کناره‌ها و در صندوق‌عقب و رنگ خاکستری فشن. این بخش‌ها با چرخ‌های ۲۰ اینچی اسپرت کلاسیک که ظاهرش مجدداً مد شده و بخش‌های دیگری روی بدنه که به رنگ مشکی شیشه‌ای هستند، هماهنگ می‌شوند.

داخل کابین از تزئینات داشبوردی از جنس فیبر کربن بهره می‌برد و از همان به‌روزرسانی‌های موجود در کاررا جی‌تی‌اس استاندارد برخوردار است، از جمله فرمان خاص، تزئینات داخلی و کفپوش. لوگوی جی‌تی‌اس نیز به رنگ قرمز زرشکی به بخش تکیه‌گاه سر صندلی‌ها چسبیده و کمربندها و ظاهر دورسنج‌ها نیز به همان رنگ مشاهده می‌شوند. همچنین خریداران یک زنجیر کلید به رنگ خاکستری فشن و با فرورفتگی به رنگ قرمز زرشکی به دست می‌آورند.

علاوه بر تزئینات خاص، نسخه گردهمایی رن‌اسپرت کاملاً مجهز است و از صندلی‌های جلوی برقی که در ۱۸ جهت حرکت می‌کنند، یک سیستم صوتی Bose و دستیار پارک در عقب بهره می‌برد. احتمالاً قیمت این نسخه از ۱۴۹٬۳۳۰ دلار آغاز می‌شود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا