سرپرست جمعیت هلال احمر استان یزد از برگزاری مرحله استانی مسابقات توان افزایی امدادگران جمعیت هلال احمر یزد در 4 رشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد، «عباس احدپور» افزود: 165 نفر از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در این دوره در دو بخش تئوری و عملی شرکت کردند.

این مسابقات در 4 رشته از جمله رشته اسکان و سرپناه اضطراری برگزار شد که شامل طراحی اردوگاه و برپایی چادرهای امدادی برگزار شد.

وی از دیگر رشته‌های این مرحله از مسابقات توان افزایی به رشته نجات در حوادث ترافیکی و جاده‌ای شامل کار با ست‌های هیدرولیک و نجات، کار با تجهیزات آمبولانس و فیکس کردن و حمل مصدوم و اقدامات پیش بیمارستانی را نام برد.

این مسئول ادامه داد: رشته نجات از ارتفاع و فضاهای معلق نیز از دیگر رشته‌های این دوره از مسابقات است که شامل بستن کارگاه، نجات و انتقال مصدوم از ارتفاع به سطح زمین است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر استان یزد در مسابقات توان افزایی همچنین در رشته جستجو و نجات شهری یا آوار نیز شرکت کردند.

وی ادامه داد: در این رشته در بخش‌های شمعک گذاری در آوار، عبور از معبر، انتقال مصدومین از قسمت‌های عمیق به سطوح بالاتر به وسیله تجهیزات کوهستان و نجات افراد محبوس در زیر آوار به یکدیگر به رقابت پرداختند.

لازم به ذکر است این مسابقات با حضور امداد گران و نجاتگران خواهر و برادر برگزار شد .

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا