مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان يزد اختصاص سهمي از عوارض ارزش افزوده دريافتي از واحدهاي توليدي را به شهركها و نواحي صنعتي براي تأمين منابع مالي مورد نياز جهت ايجاد، تكميل و نگهداري شهركها و نواحي صنعتي خواستار شد.

به گزارش روابط عمومي شركت شهركهاي صنعتي استان يزد، "سيد مسعود عظيمي" در نشست مجمع نمايندگان استان يزد كه صبح امروز در محل سالن كنفرانس مجتمع فرهنگيان يزد برگزار شد، با اعلام اين مطلب افزود: با توجه به هزينه هاي سنگين نگهداري از شهركها و نواحي صنعتي و اينكه وجوه حاصل از دريافت حق شارژ از واحدهاي توليدي كفاف نگهداري از تأسيسات و زيربناهاي موجود را نمي كند،‌ اختصاص سهمي مناسب از عوارض ارزش افزوده دريافتي موضوع ماده 38 قانون ماليات بر ارزش افزوده به شهركها و نواحي صنعتي ضرورت پيدا مي كند.

وي تصريح كرد: دولت در اين خصوص لايحه پيشنهادي را تهيه و در قالب برنامه ششم توسعه به مجلس شوراي اسلامي ارائه كرده است كه اميدواريم با حمايت نماينگان اين موضوع به تصويب برسد كه در صورت تحقق اين مهم كمك شاياني به نگهداري و خدمات رساني به واحدهاي صنعتي خواهد شد.

عظيمي ادامه داد: در راستاي اجراي اصل 44 قانون اساسي، تاكنون اداره امور و نگهداري 10 شهرك و ناحيه صنعتي استان يزد به نمايندگان واحدهاي صنعتي در قالب شركت هاي خدماتي واگذار شده است كه اميد داريم با حمايت نمايندگان محترم در تصويب لايحه پيشنهادي خدمت رساني به واحدهاي توليدي پايدار شود.

محمد رضا تابش نماينده مردم شريف اردكان در مجلس شوراي اسلامي در اين جلسه با اعلام حمايت از واحدهاي صنعتي گفت: اميدواريم با تصويب برنامه ششم توسعه بتوان كمك رساني به واحدهاي صنعتي مستقر در شهركها و نواحي صنعتي را تسريع كرد.

وي افزود: در سال جاري كه از سوي مقام معظم رهبري با شعار اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل مزين شده است،‌ ضروريست حمايت همه جانبه از صنعتگران در اولويت برنامه ها و اقدامات قرار گيرد.

عظيمي در پايان خاطر نشان كرد: در حال حاضر 31 شهرك و ناحيه صنعتي در استان ايجاد و تصويب شده است و در كل شهركها و نواحي صنعتي استان بالغ بر هزار واحد توليدي به پروانه بهره برداري دريافت كرده اند كه زمينه اشتغال بيش از 21 هزار و پانصد نفر فراهم شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا