فرماندار بافق : زنان روستايي بازوان قدرتمند در اشتغالزايي و توسعه روستايي هستند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد به اتفاق جمعي از كارشناسان اين حوزه با فرماندار بافق ديدار و گفتگو كرد.

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری يزد در اين ديدار با اشاره به توانمندي بانوان شهرستان بافق گفت: خوشبختانه بانوان بافقي در زمينه هاي مختلف بويژه اجتماعي ، اقتصادي و هنري رشد قابل توجهي داشته و اميدواريم در ساير بخش ها نيز فعال و پويا شوند.

رقیه کرمانیان در خصوص بازديد از فعاليت زنان روستايي در روستاي مباركه خاطر نشان كرد : تشكيل صندوق اعتباري خرد در روستاي مباركه باعث گسترش فعالیت های در آمد زا و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها مي شود.

وي افزود : ارائه خدمات مشاوره، آموزش هاي لازم جهت كشت گياهان دارويي ، بازديد هاي دوره اي و ارائه خدمات و زيرساخت هاي مناسب جهت گسترش فعاليت زنان روستايي را يادآور شد و خواستار مساعدت مسئولان شهرستان در اين زمينه شد.

فرماندار بافق در ادامه اين ديدار ضمن تبريك هفته دولت گفت: زنان با توجه به نقشي که در خانواده ايفا مي کنند، مي توانند به عنوان یکی از محورهای اصلي پیشرفت و توسعه محسوب شوند.

سيد مهدي طلائي مقدم با اشاره به اينكه يكي از سياستهاي دولت ،توسعه روستاها و مشاركت اهالي روستا در ارتقاء كيفي زندگي مردم و اشتغالزايي پايدار در روستاها مي باشد، اظهار اميدواري كرد : زنان روستايي در فعاليت هاي كشاورزي ، استفاده بهينه از منابع روستايي و خدمات در مناطق روستايي به عنوان توليد كننده نقش بسيار كليدي دارند.

وي با تاكيد بر اينكه زنان روستايي اقتصادي و بهره ورترين زنان جامعه هستند خاطر نشان كرد: زنان روستايي جزء افرادي هستند كه در مشاغل توليدي اشتغال دارند و توجه به اين قشر به عنوان يك بازوي قدرتمند در توسعه روستايي مي تواند اثرات بسيار مثبت و انكارناپذيري را در اين راستا بهمراه داشته باشد.

طلائي مقدم مشاركت زنان در اجراي اقتصاد مقاومتي را مهم خواند و گفت : زنان روستایی در فعالیت های کشاورزی و تولیدات دامی ، توليد و گسترش صنايع دستي نقش مهمي در فرآيند توسع روستا و اشتغالزايي ايفا مي كنند.

فرماندار بافق با اشاره به اينكه يكي از محورهاي سند توسعه شهرستان صنايع دستي و گردشگري مي باشد ، امر آموزش زنان در زمینه صنایع دستی را دارای اهمیت خواند و تصريح كرد: شهرستان بافق با توجه به ظرفيتها و پتانسيل هايي كه در حوزه نيروي انساني و منابع طبيعي دارد مي تواند در زمينه صنايع دستي پيشرفت قابل توجهي در استان و كشور داشته باشد كه مي طلبد در اين راستا آموزش هاي لازم را داد و با برنامه حركت كرد.

طلائي مقدم در پايان تشكيل صندوق اعتباري خرد زنان روستاي مباركه را امري شايسته و مهم در امر كشاورزي خواند و گفت : شهرستان براي تحقق برنامه هاي اين صندوق و گسترش كشت گياهان دارويي و ... آمادگي همكاري و مساعدت خود را اعلام مي دارد.

گفتني است صندوق اعتباري خرد زنان روستايي مباركه شهرستان بافق با 50 نفر عضو تشكيل و در امر كشت و توليد گياهان دارويي ، دامپروري ، فرآوري و توليد محصولات لبني و كشاورزي فعاليت مي كند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا