این مراسم معنوی با حضور گسترده خانواده های شاهد و ایثارگران ، فرماندار ، روحانیان ، مدیران اجرایی و اقشار مختلف مردم ولایتمدار مهریز در حسینبه شهدای گمنام برگزار شد .
در این مراسم راوی دفاع مقدس و امام جمعه ارزوئیه کرمان در سخنانی به اهمیت شهید و شهادت در اسلام و انقلاب اسلامی و نقش شهدا در دفاع از اهداف و آرمان های نظام و انقلاب اسلامی اشاره کرد.
حجت الاسلام جواد نصرالله پور افزود: شناخت اهداف شهیدان با مطالعه وصایا و خاطرات آنها یک امر مهم و اثربخشی است که در مقطع کنونی باید توسط مردم و جوانان جدی گرفته شود.
وی اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و در بین نسل جوان نقش مهمی در شکست توطئه های فرهنگی و تهدید گسترده دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی دارد .
راوی دفاع مقدس تصریح کرد: مهمترین هدف شهدا بر اساس بررسی وصایای آنها ، ولایتمداری ، استکبار ستیزی ، توجه به حجاب و عفاف ، احترام به والدین و حضور در عرصه های دفاع از انقلاب اسلامی است .
نصرالله پور گفت: دشمنان انقلاب اسلامی در یک طراحی جدی بشدت نسل جوان را با فعالیت های فرهنگی و هنری خود در قالب برنامه های فضای مجازی سپر حملات خود قرار داده اند.
وی افزود: بر خانواده ها و تمامی متولیان فرهنگی است که مواظب توطئه های دشمنان و اهداف شوم آنها باشند که داشتن بینش و بصیرت موجب شکست توطئه های آنها می شود .
امام جمعه ارزوئیه تاکید کرد: بر مردم و مسئولان اجرایی است که روحیه انقلابی و دشمن شناسی را همواره مدنظر قرار دهند و با شناخت وظایف دینی و شرعی در برابر هجمه های کفر جهانی ایستادگی کنند.
همچنین یادگار دفاع مقدس گفت: ذکر خاطرات رزمندگان اسلام و ترویج روحیه جهاد و شهادت نقش مهمی در تحقق اهداف و آرمان های والای انقلاب مقدس اسلامی دارد .
سردار محمد مهدی فرهنگ دوست در ادامه به ذکر خاطرات خود از دوران هشت سال دفاع مقدس پرداخت و تصریح کرد: ملت ایران در 38 سال گذشته با تکیه بر ارزش ها و همین روحیه ایثار و جانفشانی توطئه های فرهنگی دشمنان را نقش بر آب کرده و باید این روحیه تداوم یابد .
در ادامه این مراسم زیارت عاشورا قرائت شد و توسط مداح اهل بیت (ع) برنامه مرثیه خوانی به یاد شهدا اجرا شد و گروه هنری فدک چند برنامه مذهبی و حماسی اجرا کرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا