سید مصطفی سیدرضایی سرمربی تیم دوچرخه‌سواری پیشگامان در گفتگو با روزنامه همشهری تنها مشکل رکابزنان یزدی را نبود محل مناسب برای تمرین دانست.

سید مصطفی سیدرضاییسرمربی کاربلد تیم دوچرخه‌سواری پیشگامان کویر یزد که خود کارنامه درخشانی در ورزش دوچرخه‌سواری استان دارد و در روزهای پیشین نام‌آور دوچرخه سواری استان و تیم ملی بوده است، توانسته با تجربیات خوب و منحصر‌به‌فردی که دارد و با انتخاب درست و تمرینات مناسب و مستمری که برای تیم در نظر گرفته تیم پیشگامان کویر یزد را نه تنها در دوچرخه‌سواری کشور بلکه در رقابت‌های آسیایی و جهانی صاحب نام کند و با کسب مقام و مدال‌های رنگارنگ استان یزد را به روزگاران گذشته، در زمانی که یزد به مهد دوچرخه‌سواری در کشور شهره بود نزدیک کند و با معرفی ورزشکاران نام‌آور در این زمینه و پرورش استعدادهای ناب در دوچرخه‌سواری استان، تیم ملی را از حضور رکابزنان یزدی و پراستعداد بهر‌‌ه‌مند کند.

حضور دوچرخه‌سواران حرفه‌ای در تور اندونزی
سیدمصطفی سیدرضاییسرمربی تیم دوچرخه‌سواری پیشگامان کویر یزد که با این تیم قهرمان مسابقات دوچرخه سواری تور سینگ کاراک اندونزی شد، می‌گوید: قرار بود 20 تیم در این رقابت‌ها حضور یابند که امارات به‌دلیل تاخیری که برای پرواز این تیم به کشور اندونزی به‌وجود آمد نتوانست در مسابقات شرکت کند و رقابت بین 19 تیم که 2 تیم از استرالیا یک تیم از کنیا و بقیه تیم‌ها هم از کشورهای مختلف آسیایی بودند انجام شد.
وی افزود: در تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها رکابزنانی از کشور‌های اروپایی صاحب‌نام در دوچرخه‌سواری همچون ایتالیا و فرانسه نیز حضور داشتند که باعث بالا رفتن سطح مسابقات شده بود و رقابت‌ها در کلاس بالاتری برگزار شد.
سرمربی تیم پیشگامان با اشاره به نبود 5‌رکابزن از تیم‌های آسیایی و حضور آنها در المپیک ریودوژانیروی برزیل می‌گوید: آنقدر رقابت‌ها پرقدرت برگزار شد که نبود این ‌رکابزنان چشمگیر نبود، به‌طوری که از تیم پیشگامان هم آروین معظمی گودرزی حضور نداشت که سایر رکابزنان تیم نبود او را جبران کردند و با مشکلی مواجه نشدیم. وی با اشاره به قهرمان بودن تیم پیشگامان در 3سال متوالی در رقابت‌های دوچرخه‌سواری تور سینگ کاراک اندونزی می‌افزاید: اولین سالی که تیم قهرمان رقابت‌های اندونزی شد سال 2014 بود که با توجه به تبلیغات خوبی که از سوی شرق آسیا صورت گرفت تیم‌ها با یکدیگر آشنایی خوبی پیدا کردند و تیم پیشگامان هم با برنامه‌ریزی وارد این رقابت‌ها شد. وی می‌گوید: در سال 2015 با توجه به مشکلاتی که برای تیم به‌وجود آمد و رکابزنان پیشگامان با بیماری و آسیب دیدگی مواجه شد باز هم توانستیم با جایگزین‌های مناسبی که برای آنها انتخاب کردیم قهرمان شویم و امسال هم تیم را با تمام قوا عازم رقابت‌ها و همانند دو سال گذشته این قهرمانی را تکرار کردیم.

رکابزنانی آماده و جوان در تیم داریم
سید رضایی می‌گوید:با توجه به این‌که سال گذشته 3رکابزن اصلی تیم یعنی حسین عسکری، امیر زرگری و رامین مهربانی را از دست دادیم و دیگر کسی فکر نمی‌کرد بتوانیم جایگزین مناسبی برای آنها به‌دست بیاوریم اما انتخاب درست و جایگزین کردن 3رکابزن آینده‌دار در تیم موفق شدیم نبود بازیکنان اصلی را جبران کنیم و مجددا به قهرمانی این رقابت‌ها دست یابیم.
سرمربی تیم دوچرخه سواری پیشگامان کویر یزد با اشاره به این‌که با حضور رکابزنانی چون پورهاشمی، حسینی و میزبانی تیم جوان‌تر شده و میانگین سنی آنها هم پایین‌تر آمده است می‌افزاید: مسلما رکابزنان پیشگامانی با انگیزه بالایی در میادین مختلف و عرصه‌های بزرگ ورزشی رکاب می‌زنند.
وی می‌گوید: با توجه به این‌که رقابت‌های اندونزی بعد از مسابقات هایلک چین برگزار شد رکابزنان توانستند با کسب تجربه از رقابت چین و آمادگی مناسبی که بدست آورده بودند در اندونزی هم خوش بدرخشند و بتوانند برای سومین سال متوالی قهرمان این تور شوند. وی می‌افزاید: در حال حاضر با برنامه‌ریزی منظمی که صورت گرفته و با استعدادیابی دوچرخه‌سواران بالقوه از سوی هیات دوچرخه سواری مهریز به‌طور حتم در آینده اعضای تیم ملی کشور در رشته دوچرخه‌سواری را رکابزنان یزدی تشکیل خواهند داد. سرمربی پیشگامان ادامه می‌دهد: با برنامه‌ریزی‌های منظمی که انجام شده است در 2‌سال آینده و زمانی که استعدادهای منتخب یزدی به سن قانونی 19‌سال برسند به راحتی در رقابت‌های بین‌المللی حضور خواهند یافت و درصدر مسابقات دوچرخه سواری قرار خواهند گرفت.

برنامه‌ریزی برای مسابقات جاده
سیدرضایی می‌افزاید: تنها مشکل رکابزنان یزدی نبود محل مناسب برای تمرین است. هر چندکه دوچرخه‌سواران یزدی در رقابت‌های پیست حرف اول را می‌زنند، اما برای حضور قدرتمندانه آنها در رقابت‌های جاده هم برنامه‌ریزی‌های منظمی خواهیم داشت تا در این رشته هم نه تنها در کشور حرف اول را بزنیم بلکه در مسابقات بین‌المللی هم در صدر باشیم.
سرمربی تیم دوچرخه‌سواری پیشگامان کویر یزد می‌گوید:برنامه ریزی و مدیریت مناسب باشگاه فرهنگی ورزشی پیشگامان سبب شده‌است تا این تیم با سرمایه گذاری‌های منظم و درستی که انجام می‌دهد در انتخاب رکابزن و هزینه کردن برای اعزام تیم‌ها و فضای مناسب برای تمرینات به نتایج بسیار مطلوبی دست یابد و ورزشکارانی با انگیزه به رقابت‌های مختلف اعزام کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا