ابویی مهریز

فرماندار مهریز: جلب مشارکت مردم در طرح های گردشگری ضروری است

فرماندار مهریز جلب مشارکت مردم در اجرای طرح های مختلف گردشگری در این شهرستان را خواستار شد.
سید محمد رستگاری در جلسه چشم انداز سند توسعه مهریز در موضوع گردشگری افزود: شهرستان مهریز در میان شهرستان های استان غیر از مرکز استان دارای مقام اول از لحاظ تعداد آثار و ابنیه تاریخی و فرهنگی است .
وی ادامه داد: این شهرستان در میان مناطق و شهرستان های استان یزد تنها شهری است که دارای دو اثر تاریخی جهانی شامل باغ پهلوانپور و همچنین قنات حسن آباد مشیر است که مظهر آن در این شهر قرار دارد .
فرماندار مهریز گفت: سند توسعه شهرستان مهریز در مراحل پایانی است که یکی از محورهای مهم برای توسعه این شهرستان که با جدیت در برنامه توسعه دیده شده موضوع مهم گردشگری آن است که باید بیش از گذشته عنایت داشت.
رستگاری اظهار داشت: اعتبارات دولتی برای اجرای طرح های مهم گردشگری محدود است و باید مسئولان اجرایی در بخش های مختلف زمینه جلب مشارکت بخش خصوصی و علاقمندان به امور گردشگری در طرح ها را فراهم کنند .
فرماندار مهریز تصریح کرد: باید با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مردم را به موضوع های مختلف در سند توسعه شهرستان و مسئله گردشگری آگاه کرد که به عنوان یک مطالبه عمومی مورد نظر قرار گیرد و همه خود را دخیل بدانند.
رستگاری گفت: اگر یک باور عمیق قلبی در مردم و بخش خصوصی ایجاد شود که آنها هم باید در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگب شهرستان باید دارای نقش باشند و همکاری کنند بدون شک خیلی از امور زودتر و بهتر به نتیجه می رسد .
فرماندار مهریز اظهار داشت: زمینه های بسیار خوبی در موضوع گردشگری در مهریز وجود دارد که سایر شهرستان های استان از آنها بی بهره هستند بنابراین باید از این ظرفیت خود در مهریز درست و بنحو شایسته استفاده کرد.
رستگاری گفت: هیچ جای استان یزد مثل مهریز دارای قنوات جاری نیست و سایر زمینه های خوب گردشگری که همه این ها در این شهرستان یک فرصت است و باید در قالب سند توسعه شهرستان از آنها استفاده نمود.
فرماندار مهریز تصریح کرد: توجه به اطلاع رسانی ، آموزش ، فرهنگ سازی و ایجاد دقت در انجام برنامه های شهرستان و موضوع گردشگری یک کار و عمل مهم همیشگی است که باید انجام گیرد .
رستگاری به اهمیت فراهم کردن برخی زیر ساخت ها در موضوع گردشگری به عنوان یک نیاز دیگر در این شهرستان اشاره و خواستار جدیت توسط متولیان امر برای جذب بیشتر گردشگران شد.
فرماندار مهریز گفت: کسانی که میزان گردشگران در اثار و برخی مکان ها می شوند باید آموزش های لازم را فرا گیرند و به وظایف خود بیش از گذشته آشنا باشند که این مسئله در معرفی درست شهرستان و جلب مسافران و گردشگران نقش اساسی دارد .
رستگاری افزود: باید کاری کنیم مردم همه به مسائل گردشگری علاقه پیدا کنند و با ورود به این موضوع زمینه جذب را فراهم نمایند که در کنار همه این مسائل به موضوع آموزه های دینی و فرهنگی و ارزش ها باید توجه خاص داشت .
در این جلسه تعدادی از حاضران به طرح نظرات خود پرداختند .                                                                                             

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا