بحران مالی غرب وتنها راه نجات

یزدفردا - وارده :بالاخره عده چرکین رکود اقتصادی غرب سرباز کرده ونتیجه سالیان دراز دروغ گویی ووعده های توخالی برای تمدن رویایی غرب دست از پا درازتر به دامن بشریت چنگ انداخت. 700میلیارد دلار کمک دولت به بانکها نه تنها دردی را دوا نخواهد کرد بلکه نشان خواهد داد که مسئله عمیق تر از این بحثهای روزمره ای است که اروپا وامریکا آن را فقط بحران مالی میدانند. از انجا که اقتصاد غرب همه چیز آن بوده وهمه چیز اقتصاد هم در سود آوری تعریف شده زیانهای اخیر مالی یعنی نابودی تمام راکان تمدنی وانسانی واقتصادی غرب که نزدیک به دوقرن است در بنای آن می کوشند. در ابتدای طرح
تمدن غرب فیلس.فان قلم بمزد غرب نه تنها دین را که انسانیت را زیر سوال برده وآنرا مخالف رشد وتمدن واقتصاد وسود آوری دانست اما اکنون پس از دو قرن درانتهای راهی هستیم که آنها وعده بهشت بدون خدارا داده بودند. این توخالی بودن وعده ها از زمانی شروع شد که امام خمینی در 1980 گفت آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وقتی یک فرد به تنهایی ودر میان تمام تهدیدها وارعابهای اطرافیانش به بزرگترین ابرقدرت غرب که سالها با بمب اتم خدایی می کرد گفت نه تعجب همگان را برانگیخت واز ان متعجب تر واقعا دیدند که آمریکا هیچ غلطی نتوانست بکند . با اینکه در جنگ تحمیلی ودر واقعه طبس وهزاران کودتاهای دیگر وبااینکه ایشان قسم خورده بود پناهگاه نرود حتی نتوانست یک بمب در خانه او بگذارد یا یک موشک به حسینیه بزند حتی وقتی صدام شکست خورد ناچار شد به توصیه ایران عمل کند وبر علیه طالبان والقاعده وصدام وارد جنگ شود وآنها را ساقط کند. امروز نیز تنها کسی در رای گیری ریاست جمهوری آمریکا موفق تر خواهد شد که به ایران امتیاز بیشتری بدهد. امروزه دیگر عر وپوزهای گذشته تمام شد. وآخرین نکته ای که باقی ماند آنها باید بدانند که تحریم علیه ایران باعث اینهمه بحران مالی برای اروپا وآمریکا شده است.

وتا زمانیکه صحبت از تحریم ایران است بحران چه بصورت اعلام شده یا نشده وجود دارد. بالارفتن قیمت نفت خام نشان از رکود پنهان است وکاهش قیمت آن نشان از رکود آشکار است. زیرا بالارفتن قیمت نقت تا 140دلار وکاهش آن به زیر 100 دلار نشان میدهد که یک بازی اقتصادی است که بورس بازان آن را ترتیب داده بودند وتوان ادامه آن را نداشتند. لذا باید امریکا واروپا نه تنها دست از تحریم عملی بردارند بلکه حتی از شعار آنهم پرهیز کنند. زیرا این بحران اخیر درست از هنگامی علنی شد که مناظره مک کین واوباما با یک نتیجه مساوی با شعار تحریم ایران پایان یافت.

 اگر تاکنون امیدی بود که با روی کار آمدن اوباما تحریمهاعلیه ایران برداشته شود لذا موسسات مالی مترصد جبران هزینه ها در سالهای آینده بودند وهمین امر باعث شده بود لاپوشانی کنند ولی اظهارات اوبا ما در این مناظره آب پاکی روی دستان آنها ریخت وهمه این انتظارات را برباد داد وناگهان همه عقده ها بیرون زد وتمام دیوارها فروریخت. بايك محاسبه ساده ميتوان گفت 700ميليارد دلار درواقع مجموعا اصل وفرع تمام پولهايي است كه از ايران بلوكه كرده اند. يا در واقع از ايران دزديده اند وهزينه نموده اند تا اقتصاد آمريكا را توانمند سازند ولي اكنون فاقد آن هستند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا