یزدفردا:

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲

 


 

 
 

 

پراید از موتورسیکلت هم ارزان تر است

پای موتورسیکلت‌های لوکس و آمریکایی نیز به خیابان‌های تهران باز شده است؛ موتورسیکلت‌هایی که تا ۱۲۵ میلیون تومان هم قیمت دارند.

 به گزارش دنیای خودرو به نقل از خبرآنلاین، پس از ورود انواع خودروهای لوکس از پورشه گرفته تا مازراتی و انواع دیگر خودروهای خارجی که قیمت‌های آنها به چندین میلیارد تومان هم می‌رسد، موتورسیکلت های لوکس و آمریکایی هم وارد تهران شده‌اند.

بازار موتورسکیلت تهران این روزها شاهد عرضه موتورسیکلت‌هایی است که از حداقل یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا حداکثر ۱۲۵ میلیون تومان ارزش دارند.

در بازار موتورسیکلت تهران شاید بتوان چهار گروه موتورسیکلت را تقسیم‌بندی کرد. گروه اول ارزان‌ترین‌ها با حجم موتور ۱۲۵ سی‌سی هستند که از رنج قیمتی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شروع می‌شوند و تا دو میلیون تومان هم در بازار وجود دارند.

گروه دوم موتورسیکلت‌های با حجم موتور ۱۳۵ تا ۲۰۰ سی‌سی هستند که با رنج قیمتی حداقل چهار میلیون و حداکثر ۶ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسند.

گروه سوم موتور سیکلت‌ها، محصولات با حجم موتور ۲۵۰ سی‌سی هستند که از حدود ۱۵ میلیون تا ۳۶ میلیون تومان ارزش دارند.

تا اینجا هیچ کدام از این موتورسیکلت‌ها برای تردد نیاز به مجوز نیروی انتظامی ندارند اما در گروه چهارم موتورسیکلت‌ها که شاید به آنها بتوان لوکس گفت با حجم موتوری بیش از ۲۵۰ سی‌سی تا ۱۱۰۰ سی‌سی هستند. موتورسیکلت‌هایی که قیمت آنها از ۴۰ میلیون تومان شروع می‌شود و تا ۱۲۵ میلیون تومان هم می‌رسد.

ارزان‌ترین موتورهای بازار

ارزان‌ترین موتور سیکلت‌های بازار موتورسیکلت‌های با موتورهای ۱۲۵ سی‌سی هستند؛ همان موتورسیکلت‌هایی که بیشترین تردد را در شهر تهران دارند. این موتورها حتی از موتور گازی براوو که دیگر به تاریخ پیوسته هم ارزان‌تر هستند. در حالی که هنوز هم موتور براوو (موتور گازی) کارکرده در بازار تهران وجود دارد و با قیمت دو میلیون تومان به فروش می‌رسد اما موتورهای ۱۲۵ سی‌سی مدل ۱۳۹۲ ارزان‌تر از موتور گازی به تاریخ پیوسته هستند.

این موتورهای ۱۲۵ سی‌سی از قیمت یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شروع می‌شوند و معمولا برخی برندها گران‌تر و تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و بعضا دو میلیون تومان هم محصول خود را می‌فروشند.

مثلا موتور ۱۲۵ سی‌سی با برند هیرمند یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. البته موتور گازی با برند ویلا ۷۰ سی سی هم در بازار وجود دارد که با وجود کارکرده بودنش با نرخ یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

موتورسیکلت‌های ۶ میلیونی

در کنار موتورسیکلت‌های ۱۲۵ سی‌سی که بیشترین تردد در تهران را دارند، طی سال‌های اخیر موتورسیکلت‌های ۱۳۵، ۱۸۰ و ۲۰۰ سی‌سی نیز افزایش قابل توجهی یافته‌اند.

این موتورها با برندهای آپاچی، پالس و پولسار به فروش می‌رسند و از کشور هند وارد ایران شده‌اند. در این سه، برند آپاچی گران‌ترین به نظر می‌رسد و قیمت مدل ۹۲ آن به بیش از ۵.۵ میلیون تومان می‌رسد.

با وجود این، موتورavenjer  با حجم موتور ۲۰۰ سی‌سی از سری تولیدی‌های شرکت باجاج هند هم وجود دارد که شبیه موتورهای هزار دهه‌های پیشین است و با نرخ شش میلیون تومان به فروش می‌رسد. البته از این نوع موتور مدل ۹۲ در بازار به چشم نمی‌خورد و این شش میلیون تومان برای مدل ۱۳۹۰ آن است.

اما موتورسیکلت‌های ارزان‌تر این گروه موتورسیکلت‌های کارکرده آپاچی، پالس و پولسار با حجم موتور ۱۸۰ یا ۲۰۰ سی‌سی است که به عنوان مثال یک آپاچی مدل سال ۱۳۹۰ با قیمت چهار میلیون تومان به فروش می‌رسد.

موتورهای پالس با حجم موتور ۱۳۵ سی‌سی نیز با قیمت چهار میلیون و ۳۸۵ هزار تومان در بازار به فروش می‌روند.

موتورهای تریل چینی نیز که معمولا برای مناطق خشک و کویری بیشترین کاربرد را دارند با قیمت حدود چهار میلیون تومان در بازار وجود دارند.

موتورهای غول‌پیکر

دسته سوم موتورسیکلت‌های موجود در بازار موتورسیکلت‌های غول‌پیکری است که از حدود ۱۵ میلیون تومان تا ۳۶ میلیون تومان ارزش دارند. این موتورسیکلت‌ها بیشتر محصول سه کشور ژاپن، کره و هند هستند.

ارزان‌ترین موتورسیکلت این گروه، موتور سیکلت‌های هوسانگ کره‌ای با حجم موتور ۲۵۰ سی‌سی است که هرچند صفر آن با قیمت ۱۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد اما کارکرده آن نیز در بازار وجود دارد که با قیمت ۱۴.۵ میلیون تومان عرضه شده است.

موتورسیکلت آکویلا نیز که شباهت بسیاری به موتورهای هزار دارد با حجم موتوری ۲۵۰ سی‌سی با قیمت ۲۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

موتورسیکلت هوندای ژاپنی ۲۵۰ سی‌سی نیز در چند مغازه با نرخ ۲۴ میلیون تومان و در چند مغازه دیگر با نرخ ۲۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

موتورسیکلت کاوازاکی با حجم موتوری ۲۵۰ سی‌سی نیز در چند مغازه محله گمرک با نرخ ۳۵ میلیون تومان و در چند مغازه دیگر این محله با نرخ ۳۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

موتورهای سیکلت‌های لوکس

اما گران‌ترین گروه موتورسیکلت‌های بازار تهران موتورسیکلت‌هایی هستند که تردد آنها نیاز به مجوز برای موتورسیکلت‌ران دارد. مجوزهایی که به رانندگان این موتورها داده می‌شود و تنها افرادی می‌توانند بر این موتورسیکلت‌ها سوار شوند که مجوز مربوطه را داشته باشند.

گران‌ترین موتورسیکلت مشاهده شده در تهران موتورسیکلتی است که به گفته فروشنده آن سوزوکی به سفارش کشور آمریکا ساخته است. این موتورسیکلت با حجم موتور ۱۱۰۰ سی‌سی به میزان ۱۲۵ میلیون تومان نرخ‌گذاری شده است.

موتورسیکلت هوندای ژاپن با حجم موتور هزار سی‌سی مدل ۲۰۰۷ نیز با قیمت ۷۵ میلیون تومان به فروش گذاشته شده است.

همچنین یک موتورسیکلت کاوازاکی با حجم موتور ۶۳۶ سی‌سی ۴۰ میلیون تومان ارزش‌گذاری شده است.

 


 

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۲ 
 
 

 

وزیر مختار سفارت اندونزی در تهران:

ایران خودرو توان تولید خودرو مشترک کشورهای اسلامی را دارد

وزیر مختار سفارت اندونزی در تهران گفت: ایران خودرو می تواند پیشگام تولید خودروی مشترک کشورهای اسلامی باشد و این توانمندی را دارد تا خودرو مشترک کشورهای اسلامی را تولید کند.

به گزارش دنیای خودرو ، فاضی بوستامی گفت: گروه هشت کشور اسلامی طرحی برای خودروی مشترک دارند، اما هیچ یک از آنان در این زمینه چندان پیشرفته نیستند، به همین دلیل ایران خودرو می تواند نقش مهمی در طراحی و تولید محصول مشترک اسلامی داشته باشد.

فاضی بوستامی که از غرفه ایران خودرو در نمایشگاه صنعت و تجارت کشورهای اسلامی دیدن می کرد، افزود: به ایران خودرو برای عرضه چنین خودروهای پیشرفته تبریک می گویم زیرا کشورهای اندکی در دنیا از چنین توانی در عرصه تولید خودرو برخوردار هستند.

بوستامی بازار کشورهای اسلامی را بازار بسیار بزرگ با تقاضای بالا توصیف کرد و گفت: ایران خودرو می تواند در دست یابی به این بازار موفق باشد.

وزیر مختار سفارت اندونزی در تهران، که در میان محصولات ایران خودرو به «دنا» توجه بیشتری داشت، افزود: ایران خودرو می تواند در بازار اندونزی به سادگی با خودروهای چینی، ژاپنی و کره ای رقابت کند.

وی قیمت، کیفیت و سطح فناوری محصولات ایران خودرو را خیلی خوب توصیف کرد و گفت: بازار اندونزی خواهان خودروهای ارزان قیمت در حد ۱۰ هزار دلار است که قیمت محصولات ایران خودرو نیز در همین حدود قرار دارد. به همین دلیل توان رقابت این خودروساز ایرانی دربازار اندونزی بسیار بالاست.

 


 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا