یزدفردا:

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۴

 


 

 
 
 

 

خودروساز ژاپنی به چین رسید

تویوتا پس از دو سال توقف توسعه تولید، قصد دارد کارخانه جدیدی در شمال چین بسازد.

تویوتا پس از دو سال توقف توسعه تولید، قصد دارد کارخانه جدیدی در شمال چین بسازد.

به گزارش دنیای خودرو به نقل از ایسنا، خبرگزاری کیودو نیوز و جی جی پرس گزارش داده اند که پیشنهادها برای این کارخانه واقع در تیانجین که قرار است در سال ۲۰۱۸ با ظرفیت اولیه تولید ۱۰۰ هزار خودرو در سال راه‌اندازی شود، تا تابستان نهایی خواهند شد.

این خبر پس از گزارش‌هایی منتشر شد که بر اساس آنها تویوتا در تدارک سرمایه گذاری ۱.۳ میلیارد دلار برای ساخت کارخانه‌های جدید در شهر چینی گوانگژو و گواناخواتوی مکزیک است.

این خودروساز ژاپنی فعالیت کارخانه جدید تایلندی خود را در سال ۲۰۱۳ آغاز کرد اما از آن زمان به دلیل اشباع عرضه در بازار جهانی و تقاضای ضعیف، سرمایه گذاری بیشتر را متوقف کرد.

خودروهایی که در چین ساخته می‌شوند باید مطابق با مقررات محیط زیستی سخت گیرانه جدید باشند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، تویوتا سال گذشته با رکورد فروش ۱۰.۲۳ میلیون خودرو از جنرال موتورز و فولکس واگن پیش افتاد و عنوان بزرگترین خودروساز جهان را حفظ کرد.

این خودروساز در پنج سال گذشته از زمانیکه رییس ۵۸ ساله این شرکت متعهد شد اعتماد را در تویوتا احیا کند، راه درازی را پیموده و با وجود مقاومت در برابر ساخت کارخانه‌های جدید از سال ۲۰۱۲، موفق شده است در هر یک از سه سال گذشته از شرکت‌های خودروسازی دیگر پرفروش‌تر شود.

 


 

 

 

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۴

 


 

 
 
 

 

دغدغه اصلی صنعت خودرو ایران کیفیت است

امروز خودروسازان داخلی به منظور رشد و ارتقاء این صنعت باید تلاش نمایند تا از محصولات و برندهای معتبر جهانی برای واردات و داخلی سازی بهره ببرند.

یک کارشناس صنعت خودرو با اشاره به لزوم حمایت واقعی دولت از صنعت و تولید گفت : باید دولت و وزارت صنعت و معدن از خودروسازان داخلی حمایت نمایند و هر چند در دو سه سال اخیر از صنعت و تولید حمایت هایی صورت گیرد اما حمایت ها باید واقعی و در راستای رفع موانع و مشکلات بخش تولید و صنعت خودرو باشد.

خودروسازی ایران برای دستیابی به رشد و توسعه نیازمند توجه و حمایت واقعی است در حالی که در چند سال گذشته به نظر می رسد که این صنعت رها شده و مورد حمایت جدی قرار نگرفته است .

وی در ادامه به سابقه صنعت خودرو ایران و حجم تولید خودروهای داخلی اشاره کرد و اظهار داشت : امروز خودروسازان داخلی به منظور رشد و ارتقاء این صنعت باید تلاش نمایند تا از محصولات و برندهای معتبر جهانی برای واردات و داخلی سازی بهره ببرند.

وی همچنین با توجه به همکاری خودروسازان داخلی با برخی از شرکتهای خارجی و امکان داخلی سازی برخی از برندهای خارجی در کشور، گفت : خودروسازان برای دستیابی به تکنولوژی جدید و ارتقاء کیفی در صنعت خودرو داخل  باید با شرکتهای صاحب برند در دنیا همکاری کرده و نسبت به داخلی سازی آنها اقدام کنند.

وی تاکید کرد : البته همکاری با خودروسازان چینی و ورود آنها به بازار ایران عقبگرد صنعت خودرو ایران بوده و ارتقاء و توسعه صنعت خودرو را به همراه نخواهد داشت.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی کیفیت را دغدغه اصلی صنعت خودرو ایران دانست و گفت : این مساله ناشی از ضعف در ابعاد مختلف مدیریتی و نیروی انسانی و دانش و تکنولوژی به روز است است که در صورتی که ضعف در این بخش ها برطرف شود موجب افزایش کارایی و بهره وری و کیفیت در صنعت خودرو داخل خواهد شد.

امینی در ادامه به تاثیر کیفیت و تکنولوژی تولید قطعات در رشد کیفی خودروهای داخلی اشاره کرد و اظهار داشت : به منظور رشد و ارتقای کیفیت در صنعت خودرو باید به صنعت قطعه سازی و کیفیت در این بخش توجه بیشتری شود در حالی که در چند سال گذشته بدلیل تحریم ها و مشکل نقدینگی، قطعه سازان با مشکلات زیادی مواجه شده و این جریان موجب ورود و بکارگیری قطعات بی کیفیت در خط تولید خودروسازان شده است.

وی با بیان اینکه کیفیت تولید در صنعت قطعه سازی ایران روند خوبی در سالهای گذشته داشته تاکید کرد : البته صنعت خودرو مجموعه ای است که باید کلیه بخش های آن در هماهنگی با یکدیگر کار کند بنابراین چنانچه نیروی کار متخصص در صنعت خودرو وجود داشته باشد اما مواد اولیه با کیفیت و همچنین مدیریت درستی اعمال نشود مسلما رشد کیفی در صنعت خودرو حاصل نخواهد شد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا