یزدفردا:

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۴

 


 

 
 
 

 

توجه منصوری این بار به بنتلی

منصوری نسخه ای تیون شده از بنتلی GTC با قدرت ۱۰۰۱ اسب بخار را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۵ معرفی کرد.
توجه منصوری این بار به بنتلی

این تیونر ایرانی مستقر در آلمان که برای بهره گیری فراوان از فیبر کربنی مشهور است، بنتلی GTC را از سپر جلو تا سپر عقب تغییر داده و آن را به قسمت جلویی جدید با هواکش های ارتقا یافته برای عبور بهتر هوا در رادیاتور مجهز کرده است.

هم چنین کاپوت برجسته، رکاب های در، ستون A، دیفیوزر عقب و باله های عقب این کانورتیبل لوکس همگی از فیبر کربنی ساخته شده اند. منصوری اعلام کرده است که اسپویلر عقب و دیفیوزر جدید این خودرو به افزایش نقطه ثقل آن کمک می کنند.

منصوری به منظور فراهم ساختن قدرت ۱۰۰۱ اسب بخار و گشتاور ۸۸۵ فوت پوند، موتور این خودرو را با پیستون ها و میله های جدید ساخته است. یک توربوشارژر ارتقا یافته، اینترکولر، فیلتر هوا و اگزوز به تنفس موتور این خودرو کمک می کنند. منصوری بنتلی GTC دارای شتاب صفر تا صد ۳.۹ ثانیه است. مدیریت موتور و گیربکس جدید هم چنین کمک کرده تا این خودروی کانورتیبل دارای بیشینه سرعت ۳۲۹ کیلومتر بر ساعت باشد.

بدنه این خودرو با مجموعه ای از رینگ های ۲۲ اینچی متصل به تایرهایVredesteinUltracVorti R با سایز ۲۹۵/۳۰/۲۲ تکمیل می شود. این کانورتیبل هم چنین در مقایسه با مدل استاندارد آن ۱.۱۸ اینچ کوتاه تر شده است.

 

 

 

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۴

 


 

 
 
 

 

سرعت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی دو تخلف عمده در شهریورماه

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا، سرعت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی را دو تخلف رو به افزایش در شهریور ماه امسال عنوان کرد و گفت: رانندگان لازم است سرعت مجاز و مطمئنه را رعایت کرده و با فاصله طولی مناسب حرکت کنند.
سرعت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی دو تخلف عمده در شهریورماه

سرهنگ نادر رحمانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا با توجه به روزهای پایانی شهریورماه و افزایش سفرهای بین شهری اظهار داشت: بررسی آماری از سامانه‌های ترددشمار و سامانه‌های نظارت تصویری حاکی از آن است که از روزهای ابتدایی شهریور ماه سال جاری در دو تخلف سرعت غیر مجاز و عدم رعایت فاصله طولی دارای نرخ افزایشی بوده‌ایم.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا تصریح کرد: با توجه به این موضوع رانندگان باید سرعت مجاز و مطمئنه را رعایت کرده و با فاصله طولی مناسب از خودری مقابل حرکت کنند تا در موقع بروز هر مشکل بتوانند بهترین عکس‌العمل از خود بروز دهند.

سرهنگ رحمانی با اشاره به این مطلب که ۳۷ درصد تصادف تابستان امسال مربوط به واژگونی خودروها است ذکر این مطلب را حائز اهمیت دانست و بیان داشت: اغلب این واژگونی‌ها به علت عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی است.

وی این امر را به واسطه دو علت ارزیابی و تصریح کرد: حالات بدنی و وضعیت فیزیولوژیک راننده می‌تواند به خستگی و خواب‌آلودگی منجر شود چرا که این مورد به ساعات عادت خواب فرود و همچنین میزان استراحت در روز گذشته بستگی دارد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا به رانندگان توصیه کرد: در ساعتی از شبانه‌روز که در روزهای عادی عادت به استراحت داشته‌اند، در پشت فرمان وسیله نقلیه قرار نگیرند چرا که معمولاً ساعات بعد از ظهر، ساعت ابتدایی روز و پایانی شب ساعاتی پرخطر از این حیث به شمار می‌آیند.

وی علت دوم را شرایط محیطی و جغرافیایی جاده‌ها عنوان و اظهار داشت: رانندگی در آزادراه‌هایی با طول زیاد، بزرگراه‌ها و جاده‌های یکنواخت خستگی را برای راننده به ارمغان می‌آورد؛ بنابر این لازم است رانندگان در حین رانندگی در چنین جاده‌هایی بعد از هر ۲ ساعت رانندگی چند دقیقه استراحت کنند تا خواب‌آلودگی و خستگی بر آنها عارض نشود.

این مقام ارشد راهور به شهروندان توصیه کرد: با توجه به روزهای پایانی شهریورماه حتماً‌ برنامه‌ریزی مناسب برای استفاده از ایام باقی مانده از تعطیلات را داشته باشند.

سرهنگ رحمانی با بیان این پیش‌بینی که در پایان هفته پیش‌رو با ازدحام ترافیک در سطح جاده‌ها روبه‌رو هستیم از مسافران و شهروندان درخواست کرد که بازگشت از سفرها به ایام پایانی هفته جاری موکول نکنند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا