یزدفردا:

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۴

 


 

 
 
 

 

جریمه ۱۸ میلیارد دلاری در انتظار فولکس واگن بابت آلوده کردن هوا

آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا اعلام کرد شرکت خودروسازی فولکس واگن به طراحی نرم افزاری برای خودروهای دیزلی متهم شده است که رگولاتورهای اندازه گیری میزان آلاینده های سمی را فریب می دهد و ممکن است با جریمه ۱۸ میلیارد دلاری به این علت مواجه شود.
جریمه ۱۸ میلیارد دلاری در انتظار فولکس واگن بابت آلوده کردن هوا

به گزارش  رویترز ،آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا اعلام کرد، شرکت خودروسازی فولکس واگن متهم به طراحی نرم افزاری برای خودروهای دیزلی شده است که رگولاتورهای اندازه گیری میزان آلاینده های سمی را فریب می دهد.

این شرکت ممکن است با جریمه ۱۸ میلیارد دلاری در صورت تایید این اتهام مواجه شود.

سینتیا گیلس، یکی از مسئولان آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا گفت: «اگر بخواهیم ساده بگوییم، این خودروها دارای نرم افزاری هستند که هنگام رانندگی عادی، کنترل کننده های آلایندگی را خاموش می کند و وقتی خودرو تحت آزمایش میزان آلایندگی قرار می گیرد آنها را روشن می کند.»

فولکس واگن ممکن است به اتهام عدم تبعیت از مقررات هوای پاک فدرال، با جریمه هایی به مبلغ ۳۶۷ هزار و ۵۰۰ دلار برای هر خودرو مواجه شود. از سال ۲۰۰۸ به این طرف که این ادعا مطرح شده ۴۸۲ هزار دستگاه خودروی چهار سیلندر  فولکس واگن و خودروی دیزلی آئودی فروخته شده است.

این مقام آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا تایید کرد که اگر اثبات شود که همه این خودروها مقررات را نقض کرده اند، رقم این جریمه ممکن است به ۱۸ میلیارد دلار برسد.

سخنگوی فولکس واگن شعبه آمریکا گفت، شرکت «در حال همکاری با تحقیقات است. ما در حال حاضر قادر به اظهارنظر بیشتر نیستیم.»

گیلس افزود، این نرم افزار، میزان آلایندگی واقعی خودرو را در جریان آزمایش آلایندگی پنهان می کند و بنابراین وقتی خودرو در جاده در حال حرکت است ۴۰ برابر میزان مجاز آلایندگی تولید می کند.

آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا فولکس واگن را به استفاده از این نرم افزار در خودروهای ۴ سیلندر فولکس واگن و خودروهای دیزلی آئودی  در مدل های سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ متهم کرده است.

آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا اعلام کرد، این خودروها در حال حاضر تحت فراخوان قرار نگرفته اند. فولکس واگن نگفته که چگونه قصد دارد این مسئله را حل کند.

یک مقام آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا گفت، آژانس این اختیار را دارد که به فولکس واگن دستور دهد برای تمامی خودروهای استفاده کننده از این نرم افزار فراخوان صادر نماید. اما بسته به میزان پیچیدگی موضوع این فرآیند ممکن است تا یک سال به طول بیانجامد.

 

 

 

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۴

 


 

 
 
 

 

توقف خط تولید کامیون در ۴ شرکت داخلی

تولید انواع کامیون در چهار شرکت خودروساز داخلی متوقف شد.
توقف خط تولید کامیون در ۴ شرکت داخلی

تولید انواع کامیون در چهار شرکت خودروساز داخلی متوقف شد.

به گزارش ایسنا، براساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، مرداد ‌ماه امسال تولید انواع کامیون در شرکت کاریزان خودرو با کاهش صد درصدی از ۹۰ دستگاه در مرداد ۱۳۹۳ به صفر کاهش یافت.

در این مدت تولید انواع کامیون در شرکت آذهایتکس با کاهش صد درصدی از ۹ دستگاه در مرداد ۱۳۹۳ به صفر رسید.

تولید انواع کامیون در رایان فن گستر دیزل نیز با کاهش صد درصدی از سه دستگاه در مرداد ۱۳۹۳ به صفر کاهش یافت.

مرداد ‌ماه امسال تولید انواع کامیون در شرکت ماموت با کاهش صد درصدی از ۱۲۴ دستگاه در مرداد ۱۳۹۳ به صفر رسید.

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا