یزدفردا:

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۴

 


 

 
 
 

 

ازسرگیری تولید بنزین یورو۴ شازند تا ۳ روز دیگر

مشکلات فنی در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند موجب شد کل واحدهای پالایشگاه از سرویس خارج شوند؛ هم اکنون نیز تولید بنزین یورو۴ در این واحد پالایشی متوقف است و پیش‌بینی‌ می‌شود تا سه روز دیگر امکان تولید این فرآورده نفتی با کیفیت مورد نظر ممکن نباشد.
ازسرگیری تولید بنزین یورو۴ شازند تا ۳ روز دیگر

به گزارش اخبار خودرو به نقل از تسنیم ،ساعت ۲۲ روز پنجشنبه ۲۶ شهریورماه به‌دلیل مشکلات برقی و رعایت نکردن ملاحظات فنی، کلیه واحدهای عملیاتی پالایشگاه از سرویس عملیاتی خارج شدند.

اگرچه از آن زمان تاکنون کارکنان این پالایشگاه در تلاش برای برگرداندن واحدها به مدار تولید هستند اما تاکنون موفق شده‌اند تنها واحدهای میان‌ تقطیری را وارد سرویس کنند. واحدهای پایین دستی که مربوط به بنزین سازی و ارتقاء کیفیت آن است مانند واحد آر.اف.سی.سی تا سه روز دیگر وارد مدار خواهند شد.

شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند اراک با ظرفیت ۱۵۰هزار بشکه در روز در سال ۱۳۷۳ به بهره‌برداری رسید و کمی بعد ظرفیت آن به ۱۷۰هزار بشکه در روز رسید. طرح افزایش ظرفیت و ارتقای کیفیت فرآورده‌های تولید آن از سال ۱۳۸۵ به‌ارزش شش‌میلیارد یورو و با هدف افزایش ظرفیت تا ۲۷۰هزار بشکه در روز آغاز شد.

این طرح در بهمن ماه ۱۳۹۱ با راه‌اندازی واحد بسیار پیچیده بنزین سازی RFCC  و واحدهای پایین‌دستی آن تکمیل و امکان تولید روزانه ۱۶میلیون لیتر بنزین یورو۴ فراهم شد اما این واحد پالایشی در حدود دو سال گذشته دچار حوادثی شد که علاوه بر تحمیل خسارت‌های مالی، تعدادی فوتی و مصدوم به جا گذاشت.

هم اکنون ظرفیت تولید گازوئیل یورو۴ در کشور ۲۳ میلیون لیتر است که سهم پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند اراک ۱۲ میلیون لیتر است.

به گزارش تسنیم پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند اراک که نام بزرگترین پالایشگاه کشور را هم یدک می‌کشد در دو سال اخیر دائماً دچار حوادث منجر به فوت کارکنان، توقف تولید و کاهش کیفیت فرآورده‌های تولیدی  شده است.

در نهایت حوادث مکرر در پالایشگاه شازند موجب اعتراض اصغر رمضانی؛ مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی پالایش و پخش به مدیریت ضعیف این پالایشگاه شد که همین امر موجب شد عباس کاظمی؛ مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش رمضانی را از سمت خود برکنار کند.

 

 

 

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۴

 


 

 
 
 

 

بی ام و i3 الکتریکی ، خودروی جدید پلیس لس آنجلس

BMW کاملا اطمینان دارد که طراحی چابک و وزن سبک این خودرو ،امتیاز بزرگی برای ماموریتها و گشت های خیابانی میباشد.
BMW I3

BMW I3

به گزارش اخبار خودرو،نسخه LAPD بی ام و یک مدل فوق العاده و کاملا به روزرسانی شده با مصرف کم و البته با رنگ آمیزی ساده،سیاه و سفید با یک نوار (چراغ پلیس)قرمز بر روی سقف جهت استفاده درماموریتهای نیروی پلیس طراحی شده است.

این نسخه قرار است به مدت ۱۲ ماه و به صورت آزمایشی در گشت های معمولی پلیس لس آنجلس حضور داشته باشد.BMW کاملا اطمینان دارد که طراحی چابک و وزن سبک این خودرو  ،امتیاز بزرگی برای ماموریتها و گشت های خیابان میباشد.

BMW I3

BMW I3

اما سیستم الکتریکی این خودرو و شارژ ۳.۵ ساعتی , والبته میانگین برد ۱۵۰ مایلی دراین خودرو ، به نظر نمی رسد که انتخاب مناسبی برای خودروی گشت باشد.در هر صورتi3 وسیله ای فوق العاده برای مصرف شهری به شمار می آید،و قطعا این مدل با داشتن بدنه فیبر کربن و هزینه های بسیار کم برای نگهداری و البته داشتن جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا میتواند وسیله ای کار آمد برای پلیس لس آنجلس باشد.

BMW I3

BMW I3

حال پلیس لس آنجلس ۱۲ ماه وقت دارد تا به طور کامل این خودرو را مورد امتحان قرار دهد.

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا