یزدفردا:تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۴-حضور فرانسویان در حمل‌و‌نقل ایران

اعضای انجمن فرانسوی کارآفرینان ‘مدف’ اعلام کردند که شرکتهای سرمایه گذاری خصوصی و دولتی عضو این تشکل اروپایی مشتاق مشارکت در طراحی و اجرای پروژه های مربوط به بازسازی و توسعه حمل ونقل شهری، ریلی و هوایی در ایران و استان خراسان رضوی هستند.
حضور فرانسویان در حمل‌و‌نقل ایران

این گروه در نشست تخصصی روز چهارشنبه با اعضای کارگروه راه و شهرسازی خراسان رضوی در مشهد با اظهار شگفتی از معماری شهری مشهد، ابراز مسرت از دیدار حرم مطهر امام رضا(ع) و قدردانی از پذیرایی مردم مشهد زمینه همکاری با مسوولان استان خراسان رضوی را مساعد دانستند.

عضو اصلی انجمن کارآفرینان مدف در این نشست به معرفی شرکتهای خصوصی عضو این مجموعه پرداخت و گفت: روابط سیاسی ایران و فرانسه بعد از ماه ژوئن سال 2015 میلادی رونق گرفت و مدیران فرانسوی برای دومین بار به ایران آمده اند تا روابط اقتصادی و سیاسی بین دو کشور را محکم تر از گذشته نمایند.

هوبرت پوگوت افزود: انجمن کارآفرینان مدف که امروز در این نشست شرکت کردند شامل شرکتهای سرمایه گذاری و برنامه ریزی بخش خصوصی و دولتی در زمینه حمل و نقل ریلی، هوایی، شهری و دریایی می شوند که آماده هر نوع همکاری با مسوولان ایران و خراسان رضوی برای بهسازی و توسعه حمل و نقل می باشند.

وی بیان کرد: با توجه به شمار بالای مسافرانی که سالانه به خراسان رضوی وارد می شوند انجمن کارآفرینان مدف بسیار مشتاق است مدیران استان را در زمینه توسعه حمل و نقل شهری، ریلی و هوایی یاری دهد.

قائم مقام شرکت خصوصی حمل و نقل هوایی آلست نیز در این نشست گفت: این شرکت در زمینه ترافیک هوایی حمل و نقل فرودگاهی، حمل و نقل ریلی و همچنین توسعه ارتباطات الکترونیکی در خط هوایی فعالیت دارد و امیدوار است بتواند سامانه جامعی در زمینه خطوط هوایی و ارتباط الکترونیکی آن برای فرودگاه مشهد ارائه دهد.

الکس دالم با بیان اینکه شرکت آلست در زمینه تامین تجهیزات و قطعات قطارهای سریع السیر و برقی فعالیت می کند افزود: فرانسه یکی از بهترین نمونه های حمل و نقل ریلی در جهان است و دانش حمل و نقل ریلی خود را به 60 کشور صادر می کند.

وی ادامه داد: شرکت آلست از سال 2009 میلادی تاکنون موفق شده 100 لوکوموتیو را در فرانسه بفروشد، همچنین ساخت لوکوموتیو سریع السیر و برقی مسیر تهران – مشهد به این شرکت پیشنهاد شده و در حال حاضر مشغول ساخت لوکوموتیو فوق سریع السیر تهران – اصفهان است.

قائم مقام شرکت خصوصی حمل و نقل هوایی آلست گفت: این شرکت تجربه زیادی در زمینه ساخت قطارهای شهری دارد و علاقه مند است در زمینه ساخت قطارهای شهری و ریلی خراسان رضوی با مدیران این استان همکاری کند.

وی اضافه کرد: شرکت آلست توافقاتی را با ایران در زمینه توسعه خطوط هوایی مهرآباد و تسهیل ترافیک هوایی آن داشته و می تواند مشابه این توافقات را برای طراحی، توسعه و مدرن سازی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد نیز داشته باشد.

مدیر شرکت دولتی حمل و نقل ریلی آرول نیز در این نشست گفت: این شرکت طراح ایستگاه قطار بین شهری قم – مشهد – تهران بوده و قرار است در پروژه مدرن سازی این خطوط مشارکت داشته باشد.

استفان سجر افزود: این شرکت علاقه مند است در زمینه برنامه ریزی برای توسعه حمل و نقل شهری مشهد و شبکه های ارتباطی بین خطوط حمل و نقلی با مدیران خراسان همکاری کند.

مدیر شرکت خصوصی حمل و نقل دریایی سم جم نیز در این نشست گفت: مدیران این شرکت هفته ای یکبار از بنادر بندرعباس و چابهار بازدید می کنند و اخیرا نیز قراردادی با وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه این بنادر امضا کرده است.

کلود لبل افزود: بندرعباس و چابهار برای بخش حمل و نقل فرانسه بسیار اهمیت دارند چون ورودی کالاهای فرانسوی به خاورمیانه به شمار می رود لذا مسوولان فرانسه تلاش دارند ارتباطات خود با مدیران ایران در زمینه مشارکت در پروژه های حمل و نقل را گسترش دهند.

مدیر شرکت معماری و برنامه ریزی شهری ای اف. آرشیتکت استدیو نیز در این نشست گفت: زمینه فعالیت این شرکت که از نهادهای اصلی برنامه ریزی شهری در پاریس به شمار می رود توسعه پایدار شهری از طریق شبیه سازی نرم افزاری به منظور جلوگیری از اتلاف انرژی انسانی و پول است و پروژه های بزرگی را در شهرهای شانگهای، دوبی و دیگر نقاط دنیا اجرا کرده است.

مارک لهمان افزود: منطقه وکیل آباد شهر مشهد نقطه عطفی در معماری و توسعه شهری به شمار می رود لذا می توان از این منطقه برای توسعه پایدار شهری مشهد بهره گرفت و این شرکت آماده هرگونه همکاری با مدیران شهری است.

در ادامه این نشست مدیران بخشهای مختلف شهری و حمل و نقل خراسان رضوی نیز به ارائه نقطه نظرات خود و زمینه های همکاری با انجمن کارآفرینان مدف پرداختند.

قائم مقام مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در این نشست گفت: ایران یکی از قدیمی ترین کشورهای دنیا است و از گذشته خیلی دور زمانی که چاپارها مسوول انتقال اطلاعات دولتی بین شهرها بودند سابقه شبکه ارتباطی جاده ای دارد.

محمدرضا باغستانی افزود: از طریق چاپار و عبور از جاده های ایران امکان مدیریت کشورها از مرزهای چین امروزی تا مصر فراهم بود و بررسیهای تاریخی نشان می دهد سابقه وجود ابنیه فنی راه در جاده های ایران به دو هزار و 500 سال قبل بازمی گردد.

وی بیان کرد: اکنون ایران دارای بیش از دو هزار کیلومتر راه ترانزیتی، 200 هزار کیلومتر راه آسفالته، هزار و 500 کیلومتر خط ریلی و 68 فرودگاه است و از مهمترین کشورهای منطقه خاورمیانه و دنیا به لحاظ قرار گرفتن در کریدورهای شمال- جنوب و شرق – غرب به شمار می رود.

وی اظهار کرد: خراسان رضوی نیز به لحاظ همجواری با کشورهای افغانستان و پاکستان نقش مهمی در ترانزیت کالا و حمل و نقل دارد و به دلیل وجود مضجع شریف ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) مقصد زیارتی مسلمانان جهان به شمار می رود.

او گفت: خراسان رضوی با شش میلیون نفر جمعیت، 7.9 درصد از جمعیت کشور و 7.1 درصد از مساحت ایران را دارد و اصلی ترین قابلیتهای توسعه استان شامل حرم مطهر رضوی، استقرار کریدورهای بین المللی در آن، موقعیت ویژه جغرافیایی و همجواری با کشورهای آسیای شرقی می شود.

باغستانی برخورداری از ظرفیتهای تاریخی، فرهنگی، طبیعی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی، دارا بودن رتبه های اول تا سوم در تولید محصولات زراعی و باغی و دامی، برخورداری از معادن غنی نظیر سنگ آهن، بوکسیت، منیزیت، مس، کرومیت و ذخایر گاز طبیعی، برخورداری از زمینه های مناسب توسعه صنعتی بویژه در صنایع غذایی، نساجی، قطعه سازی و خودروسازی را از راهبردهای توسعه خراسان رضوی برشمرد.

قائم مقام مدیرکل راه و شهرسازی گفت: طول کل راه های استان 20 هزار و 484 کیلومتر است که شش هزار و 378 کیلومتر از آن شهری و 14 هزار و 106 کیلومتر آن روستایی است.

وی افزود: خراسان رضوی 12.3 درصد از مسافر جابه جا شده، 7.4 درصد از بار حمل شده، 32.7 درصد از صادرات و چهار درصد از واردات و 10 درصد از ترانزیت ورودی کل ایران را دارد.

او اظهار کرد: سالانه 28 میلیون مسافر وارد خراسان رضوی می شوند که این حجم مسافر مشهد را در زمره یکی از شهرهای پرتردد دنیا قرار داده لذا توسعه حمل و نقل در بخشهای مختلف برای این استان ضروری است.

باغستانی گفت: برای توسعه استان و بهره مندی از ظرفیتهای آن نیازمند همکاری انجمن کارآفرینان مدف هستیم.

رییس هیات مدیره انجمن شرکتهای ساختمانی و تاسیساتی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: دو هزار و 200 شرکت عضو این انجمن هستند که توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایران رتبه بندی شده و در رشته های راه آهن، ساختمان، فرودگاه، تاسیسات مکانیکی و الکتریکی تخصص دارند.

مهدی منوچهری افزود: این شرکتها ظرفیت شش میلیون دلار اجرای پروژه در زمینه راه آهن، ساختمان سازی، تاسیسات مکانیکی و الکتریکی و فرودگاه را دارند و یکی از نمونه های کاری آنها ساخت خط یکم قطاری شهری مشهد است.

وی بیان کرد: اکنون یک پروژه 500 میلیون دلاری در مسیر مشهد – قوچان برای ساخت خط ریلی قطار شهری با شرکتهای عضو انجمن قرارداد منعقد کردیم و خواستار همکاری انجمن کارآفرینان مدف در این پروژه هستیم.

نماینده شرکت عمران قدس رضوی نیز که پیمانکار بسیاری از پروژه های استانی و ملی در زمینه حمل و نقل است در این نشست خواستار همکاری شرکتهای فرانسوی در پروژه احداث خط ریلی برقی تهران – مشهد شد.

رییس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: این اتحادیه مسوولیت همکاری در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی با 50 شرکت استانی در خارج از کشور را دارد.

حمید بابازاده اظهار امیدواری کرد انجمن صدور خدمات فنی و مهندسی با شرکتهای فرانسوی در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی ایران همکاری کند.

نایب رییس انجمن مهندسان مشاور خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: 210 مشاور تایید شده از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایران عضو این انجمن هستند که در هفت گروه راه و حمل و نقل، ژئوتکنیک، مهندسی آب، معماری و شهرسازی، نفت و گاز، انرژی و کشاورزی فعالیت دارند.

عباس غیبدوست خواستار همکاری شرکتهای فرانسوی با مهندسان مشاور عضو این انجمن در زمینه اجرای پروژه های مذکور در ایران و کشورهای خاورمیانه شد.

همچنین اعضای انجمن کارآفرینان مدف پس از این نشست، از عملیات ساخت قطار شهری گلبهار – مشهد بازدید کردن

 

منبع » ایرنا

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۴


 
 
 

مازراتی جایزه هوادار فوتبالی در ایران

ظهر امروز در مراسم قرعه‌کشی کمپین لیگ برتر یک جوان ۳۳ ساله که به تازگی ازدواج کرده است صاحب یک دستگاه خودرو مازراتی شد.
مازراتی جایزه هوادار فوتبالی در ایران

مراسم قرعه‌کشی کمپین بزرگ لیگ برتر مربوط به سامانه پیامکی 8010 در ارتباط با پیش‌بینی نتایج لیگ برتر در فصل 94-93 برگزار شد که در آن یک جوان 33 ساله صاحب یک دستگاه خودرو مازراتی به ارزش یک و نیم میلیارد تومان شد.

در این مراسم که با اجرای خوب محمدحسین میثاقی برگزار شد، با این جوان خوش‌شانس تماس برقرار و طی دیالوگی بسیار جالب این خبر خوش به او مخابره شد.

در این قرعه‌کشی 2 و نیم میلیون شماره به منحصر به فرد وجود داشت که حدود 47 میلیون شانس برنده شدن را ایجاد کرده بود. یعنی این 2 و نیم میلیون شماره منحصر به فرد با دفعات مختلف در این مسابقه شرکت کرده بودند که با توجه به میزان مشارکت آن‌ها از شانس برنده شدن بیشتری برخوردار بودند و این مراسم با همکاری سازمان لیگ و کانون ایران نوین برگزار شد.

انتقال خبر برنده شدن این دستگاه مازراتی به این فرد در حالی انجام شد که میثاقی به او گفت یک ماشین برنده شده است اما او تصور کرد که ماشین لباسشویی برده است.

این جوان حدود یک سال است که ازدواج کرده و در یک شرکت به عنوان حفاظت مشغول به کار است. او حقوق ماهیانه 900 هزار تومانی می‌گیرد و حدود 350 هزار تومان اجاره خانه می‌پردازد و ساکن عباس‌آباد مازندران است.

در این بین مجری برنامه با رییس شرکت فرد برنده شده نیز صحبت کرد و به او گفت که قطعا دیگر این کارمند برای شما با توجه به جایزه‌ای که برده است، کار نخواهد کرد اما رییس این شرکت تاکید کرد که کارمندش قدرشناس است و شرکت آن‌ها را ترک نخواهد کرد.

پس از آن میثاقی مجددا با این فرد خوش‌شانس صحبت کرد. رضا قاسمی که برنده این مسابقه شده بود هرچند در ابتدا و قبل از اینکه به او این خبر منتقل شود، عنوان کرد نمک پرورده رییس خود است و هرگز کارش را ترک نخواهد کرد اما پس از شنیدن خبر برنده شدن یک دستگاه خودرو مازراتی به قیمت یک و نیم میلیارد تومان، در پاسخ به سوال میثاقی مبنی بر اینکه آیا شنبه به سر کار خود خواهد رفت یا خیر گفت: همین کار؟

 

 


 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا