یزدفردا:تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۴-تایید عرضه خودرو ارزان رنو در ایران

مدیرعامل رنو- نیسان، در حاشیه نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۵ تایید کرد که رنو Kwid در بازار اروپا به فروش نمی‌رسد.

9b9f48c5c675703d8436d06369440ff0

کارلوس گون گفت: Kwid اساسا برای بازارهای نوظهور ساخته شده که شامل هند، آفریقا و خاورمیانه است. گمان می‌رود رنو Kwid برای این بازارها در کارخانه رنو نیسان در چنای هند تولید و صادر شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که Kwid سال آینده در برزیل نیز تولید و عرضه می‌شود و همچنین برای ایران نیز در نظر گرفته شده است.

Kwid در ۲۰ مه‌سال جاری در هند رونمایی شد و احتمالا از این ماه عرضه می‌شود.

رنو هنگام رونمایی این خودرو تایید کرد که قیمت آن در هند بین ۴۵۴۹ تا ۶۰۶۶ دلار خواهد بود.

منبع :دنیای اقتصاد

 


 

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۴

 

استقلال رنو از خودروسازان ایران؟

 

در شرایطی که به نظر می‌رسد خودروسازان بزرگ کشور چندان تمایلی به مستحکم‌تر شدن شراکت شان با رنو (به واسطه نقل‌وانتقال سهام) ندارند، خودروساز فرانسوی نیز به این فکر افتاده تا به‌صورت مستقل در ایران کار کند.

به گزارش اخبار خودرو، رنو که از بهار ۸۶ و به واسطه قرارداد پلت فرم مشترک X90، فعالیت در صنعت خودرو کشور را از سر گرفت، بسیار تمایل داشت تا به رقیبی جدی برای هموطن خود (پژو) در بازار ایران تبدیل شود، اما حاشیه‌ها اجازه چنین کاری را به این شرکت نداد و رنو نتوانست برنامه‌های خود را در «جاده مخصوص» محقق کند. آن‌طور که مدیر امور خاورمیانه رنو هفته گذشته در نشست خبری خود تلویحا اعلام کرد، خودروسازان داخلی همکاری لازم را با این شرکت فرانسوی نداشته و یکی از دلایل پیش نرفتن برنامه‌های رنو در ایران، کم‌کاری آنها (شرکت‌های خودروساز داخلی) است. به گفته پیمان کارگر، خودروسازان ایرانی نه خود برای تولید محصولات جدید (مشترک با رنو) سرمایه‌گذاری می‌کنند و نه کارخانه‌هایشان را به رنو می‌فروشند و ازآنجاکه این شرکت می‌خواهد تیراژ محصولاتش را (در ایران) به ۳۰۰ هزار دستگاه در سال برساند، قطعا نمی‌تواند با این شرایط، ادامه بدهد. وی همچنین این را هم گفت که رنو قصد دارد سهام خودروسازان ایرانی را در رنوپارس (شرکت مشترک برای تامین قطعات تندر-۹۰ در ایران) به حداقل رسانده و عنان آن را خود به دست بگیرد. به گفته کارگر، هدف رنو از این کار، تبدیل کردن رنوپارس به مرکز مهندسی و تحقیق و توسعه خود در ایران است، تا از این راه، به فعالیت‌هایش در «جاده مخصوص» سرعت ببخشد.با توجه به اظهارات معاون امور خاورمیانه رنو، به نظر می‌رسد این شرکت فرانسوی به جد خواستار گسترده کردن فعالیت در ایران است و حال اینکه چرا خودروسازان داخلی میلی به این کار نشان نمی‌دهند، پرسشی است که باید آن را از شرکت‌های تولیدی و البته وزارت صنعت، معدن و تجارت پرسید.

منبع :دنیای اقتصاد

 


 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا