یزدفردا:تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۴-مدیر عامل شرکت سیبا موتور خبر داد

 

صرفه‌جویی ۷۶.۵ میلیون دلاری با نوسازی ۹ هزار کشنده و کامیون فرسوده

مدیر عامل شرکت سیبا موتور از صرفه‌جویی ۷۶.۵ میلیون دلاری در مصرف انرژی با نوسازی ۹ هزار کشنده و کامیون فرسوده خبر داد.
صرفه‌جویی ۷۶.۵ میلیون دلاری با نوسازی ۹ هزار کشنده و کامیون فرسوده

به گزارش تسنیم ،حسین خضری در مراسم افتتاح مرکز فروش و خدمات پس از فروش شرکت سیبا موتور با اشاره به اینکه عامل اصلی رکود این روزهای بازار خودرو عدم تعادل در عرضه خودرو است، اظهار داشت:  امروز به هر دلیلی میزان تقاضا کاهش یافته است در این شرایط  مشتری طبیعتاً مطالبات و قدرت انتخاب بیشتری خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ۲۱ درصد ناوگان خودروهای سنگین کشور عمر بالای ۳۵ سال دارند که نوسازی آنها از سوی ستاد حمل و نقل و سوخت و سازمان راهداری مد نظر است، افزود: طی ۹ سال بودجه ۲ میلیارد و ۷۶۲ میلیون دلاری برای این امر تعیین شده است.

مدیر عامل شرکت سیبا موتور، گفت: ۶۵ هزار دستگاه کامیون و کشنده فرسوده بالای ۱۰ تن با سن بالای ۲۵ سال در کشور وجود دارد که باید نوسازی شوند.البته امسال برای نوسازی ناوگان ۹ هزار دستگاه خودروهای دیزلی و کشنده فرسوده پیشنهادی را به وزارت صنعت ارایه کرده‌ایم. بر اساس این پیشنهاد اگر برای بهبود وضعیت ناوگان خودروهای دیزلی ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان از طریق راهداری هزینه شود معادل ۷۶.۵ میلیون دلار صرفه‌جویی در مصرف انرژی صورت خواهد گرفت که با احتساب نرخ دلار ۳ هزار تومان، صرفه‌جویی ۲۵.۵ میلیارد تومانی ایجاد خواهد شد.

خضری تصریح کرد: برای نوسازی ناوگان خودروهای سنگین فرسوده بانک‌های اقتصاد نوین و توسعه تعاون معرفی شده‌اند اما بانک توسعه تعاون می‌گوید با مشکل تامین منابع روبرو است و نمی‌تواند تخصیص منابع انجام دهد.

وی اضافه کرد: برخی تزریق منابع برای نوسازی ناوگان خودروهای سنگین را هزینه می دانند در حالی که از محل صرفه جویی سوخت این منابع برگشت خواهد داشت.

 


 

 

 

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۴-بدعهدی پژو را فراموش نمی‌کنیم؛ ۳ شرط انعقاد قرارداد جدید

رئیس کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه ایران بدعهدی پژو را در اجرای تعهدات خود فراموش نمی‌کند، گفت: سه شرط افزایش عمق داخل ، تولید محصولات متنوع و به‌روز با هدف صادرات باید در قراردادهای جدید ملاک عمل باشند.
بدعهدی پژو را فراموش نمی‌کنیم؛ ۳ شرط انعقاد قرارداد جدید

به گزارش تسنیم ،رضا رحمانی در مراسم افتتاح مرکز فروش و خدمات پس از فروش شرکت سیبا موتور با اشاره به اینکه در جلسه روز گذشته اعضای کمیسیون صنایع و وزیر صنعت نکات متعددی خصوص بهبود کیفیت و قیمت خودرو برای کسب رضایت مندی مشتریان مطرح شد، اظهار داشت: این روزها صحبت های زیادی مبنی بر همکاری مشترک خودروسازان با شرکت های خارجی مطرح می شود که خودروسازان باید در این رابطه رویکرد جدیدی را به کار گیرند.

وی با بیان اینکه ایران بد عهدی پژو را در اجرای تعهدات خود فراموش نمی‌کند، افزود: امروز ممکن است اجازه دهیم شرکت پژو برای مذاکره به ایران بیاید اما این به معنی انعقاد قرارداد بدون شرط نیست.

رحمانی اضافه کرد: شرکت پژو یک قرارداد ۱۰ ساله با حضور روسای جمهور دو کشور با ایران منعقد کرده بود اما با اقدامی نادرست یک مرتبه بدون اجرای تعهدات، ایران را ترک کرد.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به اینکه نارضایتی خود را به مدیران شرکت پژو گفته ایم، تصریح کرد: ۳۳ درصد از سود شرکت پژو از طریق بازار ایران تأمین می‌شد که قطعع همکاری آسیب های مختلفی را به خودروسازان ایرانی و فرانسوی وارد کرد.

وی به شروط مجلس برای انعقاد قرارداد جدید با شرکت های خودروساز از جمله پژو اشاره کرد و گفت: در توافقات جدید باید افزایش عمق ساخت داخل و صادرات محصولات در اولویت قرار گیرد. البته خودروسازان خارجی و به ویژه پژو باید بدانند ایران بازار خودروهای از رده خارج آنها نیست بلکه در قراردادهای جدید باید تولید خودروهای متنوع و روز ملاک عمل باشد.

 


 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا