یزدفردا:تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴--نماینده شوش مطرح کرد

خودروهای اروندی الگویی برای کیفیت تولید خودروهای داخلی

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که باید تردد خودروهای اروندی در سطح استان را فرصت دانست، گفت: تردد این خودروها به ایجاد بازار رقابتی و افزایش کیفیت در خودروهای داخلی کمک می‌کند.
خودروهای اروندی الگویی برای کیفیت تولید خودروهای داخلی

به گزارش  ایسنا ،نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که باید تردد خودروهای اروندی در سطح استان را فرصت دانست، گفت: تردد این خودروها به ایجاد بازار رقابتی و افزایش کیفیت در خودروهای داخلی کمک می‌کند.

سیدراضی نوری اظهار کرد: در شورای تامین استان با توجه شرایط خاص موجود تصمیم گرفته شد که مردم از مزایای منطقه آزاد اروند استفاده کنند و تردد خوروهای اروندی در سطح استان مجاز باشد که از همان ابتدا این تصمیم با مخالفت‌هایی در بیرون استان مواجه شد.

وی افزود: برخی مخالفت‌ها در وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود داشت که این مشکل در همان وقت حل شد.

نوری تصریح کرد: هر ایده و تصمیم بدون شک مخالفانی را دارد و مسوولان ارشد استان با توجه به گرمی هوا و در نظر گرفتن تمام جوانب امنیتی و اجتماعی تصمیم تردد خودروها در سطح استان را گرفتند و مصلحت استان در این طرح دیده شد و این موضوع برای مسوولان ارشد کشور نیز توضیح داده شد و این مساله تقریبا حل شده است و هیچ مخالفتی با آن وجود ندارد.

نوری با بیان این که مخالفت با تردد ماشین‌های اروندی در سطح استان خوزستان قابل هضم است، عنوان کرد: این طرح برای نخستین بار در خوزستان اجرا شد و در استان دیگری وجود نداشت و این تصمیم در خود استان گرفته شد که به طور طبیعی تا زمانی که این مساله جا پیدا کند مخالفان خود را دارد؛ ممکن است در جاهای دیگر چشم و هم چشمی باشد و موضوع تردد این خودروها که مختص استان است در جاهای دیگر نیز در نظر گرفته شود و بنابراین مقاومت‌هایی در سطح مسوولان ارشد کشوری وجود دارد که قابل هضم است.

وی با تاکید بر این که نباید تردد خودروهای پلاک اروند را تهدید حساب کرد، بلکه آن را یک فرصت دانست، گفت: تاکید ما بر خرید و فروش تولیدات داخلی است اما تردد خودروهای اروندی در استان باید فرصتی برای مجموعه خودروسازان در جهت ایجاد فضای رقابتی باشد و بتوانند خودروهای با کیفیت و به روزی تولید کنند.

نوری خاطرنشان‌کرد: انتظار مردم و مصرف‌کنندگان این است که خودروهای اروندی الگویی برای کیفیت تولید، خودروهای داخلی باشند.

 

 

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ --بهترین وانت‌های فول سایز جهان

 

وانت‌ها علاوه بر کارایی بسیاری در صنعت حمل و نقل، همواره علاقه‌مندان خاص زیادی نیز دارند. این رده از خودروها با چهره‌ی خشن و جذاب خود نظر بینندگان زیادی را به خود جلب می‌کنند.

 -وانت‌ها علاوه بر کارایی بسیاری در صنعت حمل و نقل، همواره علاقه‌مندان خاص زیادی نیز دارند. این رده از خودروها با چهره‌ی خشن و جذاب خود نظر بینندگان زیادی را به خود جلب می‌کنند.

39052fe544a95dbf6ccfdd106fcabb3e_XL

 هنگامی که صحبت از پیکاپ‌های غول پیکر و قدرتمند می‌شود، نا‌خودآگاه وانت‌های آمریکایی در ذهن تداعی می‌شوند. با توجه به رقابت زیاد در این رده از خودرو‌ها، دیگر توانایی‌های کشندگی وانت‌ها تنها پارامتر تعیین کننده نیستند. ظاهر این خودروها طی چند سال گذشته تغییر زیادی کرده‌اند و با توجه به اندازه بزرگ آن‌ها، اکنون می‌توان پیکاپ‌های فول سایز را یکی از عوامل جلب توجه نامید.

امکانات رفاهی زیادی نیز به این دسته از وانت‌ها افزوده شده است. طبق بررسی جرمی کلارکسون مجری سابق برنامه تاپ گیر از فورد F-150 رپتور، وی از امکانات و توانایی‌های این خودرو در کنار قیمت مناسب آن شگفت زده شده بود. در ادامه نیز به معرفی بهترین خودرو‌های موجود در این رده خواهیم پرداخت.

فورد F-150

Best-full-size-trucks-ford-f150

 همواره از خودرو‌های سری F فورد به عنوان بهترین پیکاپ‌های جهان نام برده می‌شود. فورد برای ادامه‌ی پادشاهی خود در این رده به استفاده گسترده از آلومینیوم در بدنه و شاسی F-150 مدل ۲۰۱۶ پرداخته است که بدین وسیله وزن این خودرو نسبت به نسل قبل خود کاهش چشمگیری تجربه کرده است.

Best-full-size-trucks-ford-f150-2

فورد در این خودرو از پیشرانه‌های خورجینی ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر و ۵ لیتری ۸ سیلندر استفاده کرده است. هم‌چنین امکان انتخاب پیشرانه‌های خورجینی ۶ سیلندری ۲.۷ و ۳.۵ لیتری توربوشارژ اکوبوست نیز موجود است.

شورولت سیلورادو ۱۵۰۰

Best-full-size-trucks-chevrolette-silverado

شورولت سیلورادو در طراحی بدنه به قالب اصلی خود وفادار باقی مانده است. این خودرو از تعلیق و فرمان دقیقی بهره می‌برد که باعث می‌شود حس رانندگی یک خودروی با سایز متوسط به راننده منتقل شود.

Best-full-size-trucks-chevrolette-silverado-2

شورولت در نسل جدید سیلورادو از پیشرانه ۶ سیلندر ۴.۳ لیتری با گشتاور ۳۰۵ پوند فوت در کنار پیشرانه‌های قدرتمند ۵.۳ و ۶.۲ لیتری ۸ سیلندر، استفاده کرده است. نکته فوق‌العاده، مصرف پیشرانه ۴.۳ لیتری این خودرو است که در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها به ۹.۸ لیتر سوخت احتیاج خواهید داشت!

جی‌ام‌سی سییِرا ۱۵۰۰

Best-full-size-trucks-gmc-sierra

جی‌ام‌سی سییِرا برادر دوقلو شورولت سیلورادو است و تشابهات بسیاری به خصوص در زمینه قابلیت‌های فنی دارند. تفاوت‌های اصلی این دو خودرو امکانات رفاهی بیشتر و بدنه‌ی شکیل‌تر جی‌ام‌سی است که قیمت بالاتر آن را نسبت به سیلورادو توجیح می‌کند.

Best-full-size-trucks-gmc-sierra-2

جنرال موتورز در سییِرا از پیشرانه‌های مشابه سیلوراده استفاده کرده است. پیشرانه‌ی پایه ۶ سیلندر ۴.۳ لیتری در کنار پیشرانه‌های عظیم ۵.۳ و ۶.۲ لیتری ۸ سیلندر که توانایی تولید بیش از ۴۰۰ اسب بخار نیرو را دارند.

دوج رَم ۱۵۰۰

Best-full-size-trucks-dodge-ram

دوج رَم برخلاف رقبای خود هنوز نمونه‌های دو در را به بازار عرضه می‌کند. این خودرو هنگام نیاز بسیار قدرتمند و خشن خواهد بود و در سایر مواقع سواری نرم و صندلی‌های راحت آن شما را شگفت زده خواهد کرد. می‌توان از رَم به عنوان خودرو همه روزه نیز استفاده کرد.

Best-full-size-trucks-dodge-ram-2

 

پیشرانه استاندارد دوج رَم نمونه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری با قدرت ۳۰۵ اسب بخار است. برای عاشقان قدرت بی حد اندازه، دوج پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری از نوع Hemi را در نظر گرفته است که توانایی تولید ۳۹۵ اسب بخار را دارد. پیشرانه بهینه ۶ سیلندری ۳ لیتری توربو دیزل نیز در دسترس است. تمامی مدل‌های رَم از گیربکس ۸ دنده اتوماتیک بهره می‌برند و نیرو به چرخ‌های عقب و یا هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

تویوتا تاندرا

Best-full-size-trucks-toyota-tundra

تویوتا تاندرا در نسل جدید خود از طراحی عضلانی‌تری بهره می‌برد. هم‌چنین طراحی داخلی خودرو به نحو زیبایی انجام شده است. جلو پنجره عظیم کرومی تاندرا این خودرو را به رقبای آمریکایی خود شبیه کرده است.

Best-full-size-trucks-toyota-tundra-2

تویوتا در تاندرا از دو پیشرانه خورجینی ۸ سیلندر به حجم‌های ۴.۶ و ۵.۷ لیتر و به قدرت ۳۱۰ و ۳۸۱ اسب بخار استفاده کرده است تا کاربران آن هیچ گونه ضعفی را تجربه نکنند.

فورد F-150 رپتور

Best-full-size-trucks-ford-raptor

می‌توان از F-150 رپتور به عنوان فراری دنیای پیکاپ‌ها نام برد. این خودرو که بر اساس مدل پایه‌ی F-150 تولید شده است، امکانات و قابلیت‌ها بیشتری را به همراه دارد. تولید F-150 رپتور در بازه‌ی زمانی ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ متوقف شد ولی فورد مدل ۲۰۱۷ این خودرو را اخیرا معرفی کرده است. این پیکاپ برای سفر در تمامی شرایط محیطی طراحی شده و یک آفرود واقعی است. این خودرو از فاصله‌ی دو محور ۳.۳۷ متر در مدل پایه و ۳.۶۸ متر در مدل سوپر کرو بهره می‌برد.

Best-full-size-trucks-ford-raptor-2

فورد در F-150 رپتور از پیشرانه جدید ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر با تکنولوژی تزری مستقیم سوخت استفاده کرده است. این پیشرانه از بلوک جدید آلومینیومی و سر سیلندر بهبود یافته در کنار سیستم سوخت‌رسانی ارتقا یافته فورد بهره می‌برد. هم‌چنین فورد برای اولین بار از گیربکس جدید ۱۰ سرعته خود را بر روی رپتور استفاده کرده است.

نیسان تایتان

Best-full-size-trucks-nissan-titan-1

نیسان تایتان پس از معرفی در سال ۲۰۰۴ به آرامی به فراموشی سپرده شد تا نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۵ که نیسان از مدل ۲۰۱۶ این خودر پرده برداشت. تایتان در نسل جدید خود ظاهر عضلانی‌تری به خود گرفته است. اما هم‌چنان طراحی بدنه‌ی آن نسبت به رقبای خود ساده‌تر و به دور از هیجان است.

Best-full-size-trucks-nissan-titan

نیسان در نسل جدید تایتان از پیشرانه ۸ سیلندر توربودیزل به قدرت ۳۱۰ اسب بخار و گشتاور ۵۵۵ پوند فوت ااستفاده کرده است. وظیفه انتقال قدرت نیز بر عهده جعبه دنده ۶ سرعته خودکار خواهد بود. نیشان اعلام کرده است که پس از مدت اندکی از عرضه تایتان، پیشرانه‌های ۶ و ۸ سیلندر بنزینی نیز در دسترس خواهد بود.

منبع:زومیت

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا