به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ در آستانه شروع طرح سرشماري نفوس و مسكن سال 95 ، معاون فرماندار بافق پس از خطبه هاي نماز جمعه شهر با تبریک هفته دفاع مقدس به در پیش بودن بزرگترین رویداد ملي اشاره کرد و گفت: هشتمين دوره سرشماري عمومي نفوس و مسكن 1395 از سوم مهر ماه آغاز مي شود.

محمد علي طلاعي گفت : به منظور خدمات‌دهی مطلوب و جذب اعتبار متناسب با جمعیت شهرستان نیاز به اطلاعات به روزی داریم که سرشماری نفوس و مسکن برای شهرستان در جذب اعتبارات بسیار حیاتی است.

وي با اشاره به سخن مقام معظم رهبري مبني بر اينكه آمار پايه و اساس برنامه ريزي است با تاكيد بر ارائه اطلاعات و آمار صحيح از سوي همشهريان خاطر نشان كرد : مقام معظم رهبری به خوبی اهمیت سرشماری را مطرح کردند و انتظار می‌رود آحاد مردم اطلاعات دقیق را ثبت و به آمارگیران دهند و همچنین آمارگیران با دقت بالایی آمار را ثبت کنند.

معاون اجرايي ستاد سرشماري شهرستان بافق افزود : سرشماري نفوس و مسكن امسال به دو روش اينترنتي و حضوري انجام خواهد شد كه زمان شروع مرحله اول از 3 الي 24 مهر ماه مي باشد.

وي با اشاره به سه دلیل عمده برای استفاده از شیوه اینترنتی یادآور شد: این شیوه سهولت بیشتری برای خانوار داشته و به راحتی می تواند اطلاعات را در کمترین زمان ممکن تکمیل کند. همچنین کاهش هزینه‌های سرشماری و در نهایت آنالیز اطلاعات به شیوه اینترنتی از دیگر مزیت‌های این شیوه است.

محمد علي طالعي با اشاره به مرحله حضوري سرشماري توسط ماموران گفت : اگر به هر دلیل افراد نتوانستند به شیوه اینترنتی اطلاعات را تکمیل کنند از 25 مهرماه تا 25 آبان ماه مأموران سرشماری با مراجعه حضوری به درب منازل اطلاعات مربوطه را تکمیل خواهند کرد.

معاون فرماندار بافق در پایان ضمن تاكيد بر همكاري و مشاركت عمومي در ثبت نام اينترنتي سرشماري از تمامی مردم، نهادهای دولتی، سازمان‌ها و کارکنان ادارات خواست تا در ساعات و روزهاي اوليه مهر ماه نسبت به ثبت نام اينترني اقدام و نهایت همکاری را با آمارگیران نفوس و مسکن شهرستان در مرحله دوم داشته باشند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا