استاندار يزد شنبه شب سوم مهرماه در كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان بر گسترش و افزايش بازارهاي خارجي محصولات توليدي استان تأكيد كرد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، سي‌امين جلسۀ كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان با حضور استاندار يزد، معاون هماهنگي امور عمراني استاندار، معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعۀ منابع استانداري، رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، اعضاي اين كارگروه و مديران عامل بانكهاي استان در سالن زنده ياد حميديا استانداري برگزار شد.
 استاندار يزد در اين جلسه ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس گفت: شايسته است بانكها فعاليتهاي خود را در زمينه پرداخت تسهيلات به واحدهاي توليدي و صنعتي داراي مشكل سریع‌تر انجام دهند تا شاهد رفع مشكلات در اين حوزه باشيم.
«سيدمحمد ميرمحمدي» ادامه داد: بيان مي شود متوسط پرداخت تسهيلات بانكها در كشور 15 درصد است و اگر اين موضوع درست هم باشد نبايد مبناي مديران عامل بانكهاي استان قرار گيرد بلكه شايسته است مبنا را مشتريان خوش حساب و كارآفرين معرفي شده به بانك قرار دهيم.
وي افزود: اينكه گفته مي شود همه واحدهاي صنعتي و توليدي استان با مشكل دپو مواجه هستند گفته نادرستي است زيرا طبق گزارشات رسيده در حال حاضر در استان واحدهايي داريم كه توليدات سفارشي براي حتی يك سال آينده دريافت كرده‌اند.
ميرمحمدي خاطرنشان كرد: لازم است بازار خارجي محصولات توليدي استان را با مديريت صحيح، بازاريابي درست و افزايش كيفيت محصولات گسترش دهيم و اگر بعضي از كشورهايي كه الآن در صادرات محصولات به آنها با مشكل مواجه هستيم، با كشورهاي ديگر از جمله كشورهاي آسياي ميانه ارتباط تجاري برقرار كنيم.
پرهيز از ارائه آمار نادرست و غيرواقعي
عالي‌ترين مقام اجرايي استان در بخش ديگري از سخنان خود گفت: بايد از ارائه آمارهاي غيرواقعي و نادرست به شدت پرهيز كرد زيرا ارائه اين آمار در كار ايجاد مشكل مي كند و نمي توانيم در برنامه ريزي‌ها به تصميم درستي برسيم.
وي ادامه داد: مجموعه استان بايد بداند كه بانكها به چه ميزان نقدينگي به صنعت تزريق كرده‌اند و واحدهاي صنعتي و توليدي دريافت كننده نيز بايد پاسخگوي تسهيلات دريافتي باشند.
 ميرمحمدي در پايان سخنان خود  با اشاره به پرداخت تسهيلات از سوي بانكها در خارج از نوبت افزود: از مديران عامل بانكهاي استان مي‌خواهم اگر خارج از سامانه بهين‌ياب و مصوبات كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان نيز تسهيلاتي به صنايع استان پرداخت كرده‌اند، مجموع آنها را به تفكيك پرداخت سرمايه در گردش و ثابت به اين كارگروه ارائه كنند.


معرفي هزار و 153 واحد توليدي و صنعتي استان به بانكها براي دريافت تسهيلات


 رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نيز در اين جلسه بيان كرد: دوهزار و 103 واحد توليدي و صنعتي براي دريافت تسهيلات در سامانه بهين‌ياب ثبت نام كرده‌اند كه از اين تعداد هزار و 153 واحد براي  دريافت تسهيلات به بانكهاي استان معرفي شده‌اند.
«محمدرضا علمدار يزدي» افزود: مجموعا 950 ميليارد تومان تسهيلات به واحدهاي توليدي متقاضي پرداخت خواهد شد و تا امروز 144 ميليارد تومان از اين مبلغ به 136 واحد صنعتي پرداخت شده است.
گفتني است در ابتداي جلسه كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان مديران عامل بانكهاي استان گزارشي از پرداخت تسهيلات بانكهاي تحت مديريت خود به واحدهاي صنعتي و توليدي استان ارائه كردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا