مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک استانداری در نشست مشترک با مسئولان عمرانی شهرداری‌ها بر اهمیت بخش عمران در شهرداری‌ها با توجه به بودجۀ قابل توجه این بخش تأکید کرد.

به‌گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، نشست مسئولان عمرانی شهرداری‌ها روز دوشنبه پنجم مهرماه به ریاست مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک استانداری در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.
«سیدرضا خادمی» در نشست مشترک با مسئولان عمرانی شهرداری‌ها بودجۀ امسال شهرداری‌های استان را 657 میلیارد تومان بیان کرد و گفت: 60 درصد بودجۀ کل شهرداری‌ها به بخش عمران اختصاص دارد.
مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک استانداری با بیان اینکه به‌نظر می‌رسد برخی شهرداری‌ها آنگونه‌که باید در اجرای پروژه‌های عمرانی دقّت نظر نمی‌کنند، افزود: هیچ‌کدام از شهرهای استان شهرسازی قابل‌دفاعی ندارند و لازم است در اجرای پروژه‌های عمرانی بیشتر فعالیّت و دقّت‌نظر شود.
وی به جلوگیری از موازی‌کاری با استفاده از امکانات شهرداری‌ها تأکید کرد و ادامه داد: از مسئولان عمرانی شهرداری‌ها می‌خواهم برای مدیریت فعالیّت‌های عمرانی به‌ویژه بحث زیباسازی شهری از امکانات شهرداری‌ها استفاده کنند زیرا چهرۀ شهر حداقل مقوله‌ای است که باید به آن توجه داشت و زیباسازی آن نیاز به هزینۀ کلانی ندارد.
خادمی به چالش‌های ناشی از اعمال سلیقه در بحث فهرست‌بها و قراردادها اشاره کرد و از تشکیل کمیته‌ای متشکل از صاحبنظران با هدف بررسی و تدوین شیوه‌نامۀ اجرایی فعالیّت‌ شهرداری‌ها خبر داد.
مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک استانداری در پایان سخنان خود تعامل بین دستگاهی برای تکمیل برخی پروژه‌های عمرانی استان به‌‌ویژه در حوزۀ ترافیک را خواستار شد و بر تعریف پروژه‌های مناسب، هماهنگی برای اجرای پروژه‌ها و نظارت درست تأکید کرد.
گفتنی است مشکلات ناشی از پروژه‌های نیمه‌تمام، ناکارآمدی طرح‌های برخی مشاوران، استفاده از پیمانکاران محلی و بدون گرید در برخی پروژه‌ها، کیفیت پایین برخی مصالح ساختمانی تولیدی در استان، نبود آنالیز قیمت پیمانکاران، مطابقت نداشتن بعضی از طرح‌های روستایی با طرح‌های جامع شهری، نبود تعامل بین‌بخشی و مشکلات اجرایی پروژه‌ها از مباحثی بود که مسئولان عمران شهرداری‌ها به آن اشاره و برای رفع آن تبادل نظر کردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا