فرماندار بافق در پیامی 25 ذی الحجه روز نزول سوره انسان که در تقویم رسمی کشور به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان نامگذاری شده است ، را گرامی داشت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ متن پیام سید مهدی طلائی مقدم به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده مهربان

٢٥ ذی الحجه، روز نزول سوره انسان و آیه هل أتی درشأن اهل بیت مطهر پیامبر اکرم)ص)، در تقویم رسمی کشور به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان نامگذاری گردیده است این مهم فرصتی شده تا با بهره گیری از فرهنگ و خلق و خوی ائمه اطهار، ضمن ارج نهادن به سالها تلاش و زحمات بی شائبه و تجارب گرانبهای بازنشستگان عزیز، به جایگاه خانواده به عنوان مؤثرترین نهاد اجتماعی در تشکیل هویت انسانی و  فرهنگی، ادای احترام گردد.
در نگرش متعالی قرآن کریم، جایگاه معنوی خانواده به عنوان تأثیرگذارترین نهاد تربیتی در پرورش سرمایه‌های انسانی از اهمیت بسزایی برخوردار است و در این میان آنچه که بیش از همه در توصیه های قرآنی و سخنان گهر بار ائمه معصومین(ع) سفارش مؤکد به آن شده، جایگاه نهاد خانواده، نقش تربیت در بنیان خانواده و رعایت تکریم و حفظ حرمت سالمندان و خردمندان بعنوان بزرگان خانواده و اجتماع بوده است.

بازنشستگان پایه و اساس عواطف انسانی و اجتماعی خانواده و جامعه هستند و هر چه این قشر از جامعه تکریم و احترام شوند موجبات تحکیم بنیان خانواده ها فراهم آمده و تربیت و پرورش نسل آینده منطبق بر آموزه های اسلامی و ایرانی را در پی خواهد داشت.

اینجانب ضمن تبریک صمیمانه به مناسبت فرا رسیدن این روز، سعادتمندی، سرافرازی و سربلندی تمامی بازنشستگان و خانواده ایشان را از درگاه خداوند متعال مسئلت نموده و امیدوارم جامعه امروز و فردای ما همواره از برکات وجودی و تجربیات ارزنده این عزیزان، بهره ور و بهره مند باشد.

سید مهدی طلائی مقدم

فرماندار شهرستان بافق










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا