استاندار يزد در نشست هم‌انديشي مجمع خيّرين ازدواج استان با اشاره به ضرورت ساختار كارآمد در برنامه‌هاي خيريّن گفت: شایسته است انديشه و توان اجتماعي مبناي فعاليت مجمع خيّرين ازدواج در استان قرار گيرد.

به گزارش اداره‌كل روابط عمومي استانداري يزد، نشست هم‌انديشي مجمع خيّرين ازدواج استان با حضور استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، مديركل حوزۀ استاندار، مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری و جمعي از خيّرين و فعالان اجتماعي استان در سالن زنده ياد حميديا استانداري يزد برگزار شد.
استاندار يزد در اين جلسه تشكيل مجمع خيّرين ازدواج  و فعاليت‌هاي اجتماعي در اين زمينه را برنامه‌اي مبارك و ارزشمند دانست و بیان کرد: در اين برنامه‌ها بايد از وجود افرادي معتقد، داراي باورهاي غني، با روحيۀ خيّري و توان بالا دعوت كرد و با همفكري و استفاده از نظرات مشاوران زمينه اجرايي خوبي را در حوزۀ ازدواج فراهم کرد.
«سيدمحمد ميرمحمدي» ادامه داد: توجه به جذب خيّرين خوشنام و خوش‌باور نسبت به موضوعات اجتماعي از جمله ازدواج يكي از نقاط مهمي است كه مي تواند اقدامات و فعاليت هاي موثري را در امر ازدواج جوانان امكان‌پذير سازد.
وي افزود: هم‌انديشي و هم فكري در تشكيل جلسات مجمع خيّرين ازدواج بايد با رويكردي قوي و با بررسي همه جانبه فعاليت ها توسط بخش خصوصي و مردمي دنبال شود، البته مي توان از توانمندي هاي دولتي در زمينه مشاوره و تسهيل امور نيز بهره مند شد.
عالي‌ترين مقام اجرايي استان گفت: توجه به مسائل ملي، تاريخي، فرهنگي و مكتب اسلام كار بسيار ارزشمندي است و در زمينه سازي فرهنگ ازدواج بايد ساير جوانب كار براي شروع و ادامه يك زندگي موفق نيز در نظر گرفته شود.
ميرمحمدي خاطرنشان كرد: موضوع ازدواج حوزه وسيعي را به خود اختصاص داده است و مباحثي چون ارزشهاي فرهنگ ازدواج، مسكن، اشتغال و امرار معاش را بايد مورد نظر قرار داد و براي تسهيل آن و حمايت از جوانان زمينه سازي كرد.
وي ادامه داد: با ايجاد كارگروه‌هاي جداگانه مسكن، اشتغال وساير موضوعات مربوط به ازدواج در مجمع خيّرين ازدواج استان مي توان برنامه ها را به صورت تخصصي دنبال كرد تا نتايج خوبي را در پويايي و تحكيم نظام خانواده شاهد باشيم.
استاندار يزد در پايان سخنان خود تفكر و نيروي عقل را بهترين وسيله براي رسيدن به موفقيت در امور دانست و گفت: مسائل احساسی نمي تواند نتيجه بادوامي را به همراه داشته باشد و بايد انديشه و تفکر را به‌عنوان بالاترين مرجع الگوي تمام برنامه ها قرار داد.
گفتني است در اين نشست هم انديشي، راهكارها و برنامه هاي مجمع خيّرين ازدواج استان و ادامه فعاليت اثرگذار در حوزۀ ازدواج مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا