به گزارش ابوالفضل ابویی خبرنگار مهریز

مهندس سعید شایگان اظهار داشت: پروژه جداسازی آب شرب و فضای سبز با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال آغاز شده که اقدامات صورت گرفته در این زمینه شامل ساخت شش مخزن ذخیره آب با هدف دوگانه ذخیره آب و بهره‌گیری برای آبیاری قطره‌ای، اجرای لوله‌کشی آب انتقالی به طول بیش از 6 کیلومتر و نیز شروع عملیات اجرایی آبیاری قطره‌ای بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 10 میلیارد ریال برای این امر هزینه شده است، بیان کرد: امیدواریم تا نیمه مهرماه سال جاری حدود چهار هکتار از اراضی فضای سبز شامل 18 کیلومتر طول مسیر درختکاری و یک پارک و یک میدان زیر پوشش آبیاری مکانیزه قرار گیرد.
شهردار مهریز، تکمیل این طرح را نیازمند تأمین اعتبار و مساعدت و همت استانداری و فرمانداری مهریز دانست و خاطرنشان کرد: اجرای این طرح با توجه به وضعیت بی‌آبی استان یزد ضروری است.
شایگان، تشکیل کمیسیون ماده 7 از قانون حفظ و گسترش فضای سبز و نیز تهیه طرح جامع جداسازی آب شرب از فضای سبز را از اقدامات مهم شهرداری در حفظ باغ شهر بودن مهریز عنوان کرد.
وی بر حفظ باغ‌های شهر و آگاه سازی شهروندان در زمینه ممنوعیت احداث بنا در املاک با کاربری مزروعی و باغی تأکید کرد و از شهروندان خواست تا قبل از هرگونه ساخت و ساز در املاک با کاربری‌های یاد شده، برای اخذ مجوز لازم به شهرداری مراجعه کنند.
شایگان، وجود عزم و اراده در شهرداری و شورای شهر را تنها ضمانت برای اجرای مصوبات و حفظ باغ‌های سطح شهر مهریز دانست و عنوان کرد: شهر مهریز را به عنوان باغ‌شهر استان یزد می‌شناسند؛ بنابراین باید به عنوان مسؤولان و خادمان مردم این نام را برای شهر مهریز حفظ کنیم.
بر اساس این گزارش، مهریز با 45 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری مرکز استان یزد واقع شده و به دلیل وجود باغ‌ها و فضاهای سبز گسترده به باغ‌شهر یزد معروف شده که البته این شرایط طی سال‌های اخیر به شدت دستخوش خشکسالی شده است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا