مديركل دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداري در همايش خانواده، محور رشد و تعالي خانواده را مؤثرترين پايگاه اجتماعي براي تحقق برنامه‌ها و رسيدن به چشم انداز نظام جمهوری اسلامی ایران بيان كرد و نقش هويّت ساز خانواده را تضمين كنندۀ آرامش و ثبات جامعه دانست.

به‌گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، همایش «خانواده، محور رشد و تعالی» روز پنجشنبه هشتم مهرماه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداری و جمعی از مسئولان و مدیران استان در سالن شهید عباسپور یزد برگزار شد.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداری در این همایش ضمن گرامی‌داشت فرارسیدن روز ملی خانواده، این روز را بیانگر ارزش‌ها و باورهای مقدسی دانست که سرلوحۀ زندگی تک تک ایرانیان است.
«رقیه کرمانیان» گفت: اصلاح سبک زندگی در بُعد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و نیز اصلاح الگوی مصرف از ضرورت‌های برگزاری چنین همایش‌هایی است.
وی با اشاره به سیاست‌های کلی خانواده که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، بيان كرد: خانواده سنگ‌بنای جامعۀ اسلامی است و ابلاغ این سیاست‌ها فرصت مغتنمی است كه بنیادی‌ترین نهاد اجتماعی در سطح خرد، میانه و کلان مطرح شود.
کرمانیان افزود: خانواده بزررگترین و مؤثرترین پایگاه اجتماعی برای تحقق برنامه‌ها و رسیدن به چشم‌انداز موردنظر نظام جمهوری اسلامی ایران است.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداری در پایان سخنان خود بر نقش هویت‌ساز خانواده، ترویج ازدواج آسان، نفی تجرّد، اهمیّت اوقات فراغت خانواده‌ها، سبک زندگی اصیل اسلامی و اصلاح نقش‌های جنسیتی تأکید و این موارد را از دیگر محورهایی بیان کرد که توجه به آن زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت است.
گفتنی است همایش خانواده، محور رشد و تعالي همراه با برنامه هاي شاد و آموزشي با هدف تحکیم بنیان خانواده، ارتقاي نشاط اجتماعي خانواده ها و بانوان استان و اصلاح الگوي مصرف انرژی به مناسبت فرارسيدن روز ملي خانواده برگزار شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا