یزدفردا :محمد مهدی شرافت پس از عملی کردن مواردی که معارفه خود قول داده بود برای بار سوم از سمت خود استعفاء کرد .

یزدفردا :محمد مهدی شرافت پس از عملی کردن مواردی که معارفه خود قول داده بود برای بار سوم از سمت خود استعفاء کرد .
یزدفردا :محمد مهدی شرافت پس از عملی کردن مواردی که معارفه خود قول داده بود از سمت خود استعفاء کرد .

مهندس شرافت در روز معارفه خود پس ازترسیم دورنمای بافت تاریخی شهر یزد به همشهریان قول داد تا عید نوروز همانسال کتابخانه مرکزی یزد س از سالها توقف کاری کلاهش را به احترام میهمانان و نوروزی و علاقمندان میراث فرهنگی از سر بردارد .

و با توجه به هماهنگی مدیران دولت تدبیر و امید و هماهنگی بین بخشی چندیدن اداره مشکل 15 ساله کتابخانه مرکزی یزد حل و طبقه فوقانی آن حذف و میراث فرهنگی با ادامه به کار ساخت این کتابخانه موافقت کرد .

مهندس شرافت زمانی میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان را در دست گرفت که چندین سال رضایی مدیر تحمیلی مرکز نشینان بر آن حاکم بود و عملا میراث فرهنگی استان تنها با مرکزنشینان هماهنگ بود و کمتر کارهای بین بخشی موفقی از ان زمان سراغ داریم .
با حضور مهندس شرافت که سابقه شهرداری یزد را درکارنامه خود داشت در میراث فرهنگی و مهندس سید حسینی  معاون امور عمرانی استاندار که زمانی مدیر کل میراث فرهنگی استان بود عملا تمام کارهای به زمین مانده میراث فرهنگی استان تحرک خاصی گرفت و پروژه های نیمه تمامی که بعضا یک دهه از آغاز آن پروزه ها می گذشت دوباره شروع به کار و اکثرا درحد صد درصد آن به پایان رسید و یا بهره برداری و آماده بهره برداری شد .
نمونه های زیادی در سطح استان وجود دارد که طی خبرهای مداوم میراث در رسانه ها منعکس شده  است و از شاخصین این طرح ها پروژه نیمه تمام حسینیه امیرچقماق یزد ،حسینیه بعثت ، ترمیم اکثر کوچه های بافت تاریخی شهر یزد ،خیابان مسجد جامع یزد وخیابان قیام و دهها طرح کوچک و بزرگی که در این دوره با تعامل بین دستگاههای مرتبط خصوصا شهرداری یزد که بیشک حضور مهندس عظیمی زاده در راس شهرداری بیشترین تاثیر را در تعامل ین دستگاهها ایفا می کرد و  همچنین راه اندازی تعداد زیادی اماکن گردشگری و بوم گردی در نقاط مختلف بافت تاریخی استان یزد و همچنین رونق بخش صنایع دستی  در استان را مرهون تلاش  و تعامل بوجود آمده می باشد .
به هرحال شهریزد دوره بازدید ارزیاب ثبت جهانی یزد را با موفقیت پشت سر گذاشته و ادامه دادن راه آغاز شده ازجمله مواردی است که با تعامل و همدلی مسئولین استان باید ادامه یابد .
خلاصه مهندس شرافت که دونوبت استعفائ خود را تقدیم استاندار و رییس سازمان میراث فرهنگی کشور کرده بود دیروز آخرین استعفاءخود را تقدیم استاندار یزد کرد و سرپرستی میراث استان را به سید مصطفی فاطمی جوان خوشنامی که مدیریت خود را در معاونت گردشگری استان به رخ همگان کشید سپرد تا مسئولین استان با فراغ بال بیشتر بتوانند مدیرکل جدید میراث را برگزینند ..

مهندس شرافت در پست اینستا گرام خود نوشت :
افتخار می کنم اولین کسی باشم که سرپرستی آقای سید مصطفی فاطمی برای اداره کل میراث فرهنگی , صنایع دستی و گردشگری استان یزد را به ایشان و جامعه گردشگری , هنرمندان صنایع دستی و پرسنل خوب اداره کل ،را تبریک بگویم
در پایان یزدفردا ضمن عرض خداقوت به مهندس شرافت به خاطر سالها تلاش و پشتکار  ایشان در خدمت به مردم استان سرپرستی جناب فاطمی را تبریک عرض می کنیم .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا