مديركل پدافند غيرعامل استانداري در جمع اهالي رسانه استان از افتتاح اولين مركز آموزشي و آمادگي نيروهاي عملياتي در مقابل خطرهاي شيميايي، بيولوژيك، راديواكتيو، هسته‌اي و يا انفجاري به صورت پايلوت در استان يزد در هفته پدافند غيرعامل خبر داد.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، روز چهارشنبه 28 مهرماه نشست خبري مديركل پدافند غيرعامل استانداري يزد با اهالي رسانه استان در سالن مديريت بحران استانداري برگزار شد.
«حسين اسماعيلي» در اين نشست با بيان اينكه هفته نكوداشت پدافند غيرعامل از دوم تا هشتم آبان ماه برگزار مي شود گفت: خوشبختانه در دولت تدبير و اميد و با تاكيدات مقام معظم رهبري به مبحث مغفول مانده پدافند غيرعامل توجه بيشتري شده است و در اين هفنته نيز تلاش مي كنيم با همكاري خبرنگاران و دستگاهها و نهادهاي مربوطه مردم را نسبت به مفاهيم پدافند غيرعامل بيشتر آگاه كنيم.
وي ادامه داد: در شرايط امروز همه به اهميت پدافند غيرعامل آگاه هستند و مهم ترين وظيفه و هدف ما در پدافند غيرعامل آمادگي كامل در برابر تهديدها و كاهش آسيب پذيري كشور است.
اسماعيلي افزود: هرچه در زمينه پدافند غيرعامل كار شود كم است و لازم است صدا و سيما و رسانه هاي مكتوب و مجازي نسبت به اهميت موضوع پدافند غيرعامل در جامعه فرهنگ سازي كنند.
مديركل پدافند غيرعامل استانداري گفت: شعار هفته نكوداشت پدافند غيرعامل " مصون سازي و پايداري كشور با اقدام و عمل به پدافند غيرعامل" است و اقتدارملي، خودباوري و جهاد علمي، مصون سازي سرمايه ها و زيرساختهاي ملي، مصون سازي كشور با عمل انقلابي، جهاد كبير و مقابله با نفوذ دشمن، توانمندسازي جامعه با اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتي، دفاع جامع ، ارتقاي آمادگي با جامعه سالم در مقابله با تهديدات نوين، استانداردسازي، مقاوم سازي زيرساختها و سرمايه هاي ملي و مصون سازي كشور با مديريت جهادي و بسيج مردمي ديگر عنوانهاي روزهاي هفته نكوداشت پدافند غيرعامل را تشكيل مي دهند.
اسماعيلي در پايان سخنان خود از افتتاح اولين مركز آموزشي   كشور در استان، برگزاري شش هزار نفر ساعت دوره آموزشي عمومي و تخصصي، برگزاري 150 نفر ساعت دوره آموزشي تخصصي براي رابطين پدافند غيرعامل استان در دستگاههاي اجرايي و برگزاري 12 رزمايش آمادگي در استان در هفته پدافند غيرعامل خبر داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا