مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای یزد از راهیابی ۱۹ نخبه مهارتی یزدی به مسابقات کشوری هفدهمین المپیاد ملی مهارت انتخابی چهل و چهارمين مسابقات جهاني مهارت - ابوظبي2017خبر داد .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای یزد از راهیابی ۱۹ نخبه مهارتی یزدی به مسابقات کشوری هفدهمین المپیاد ملی مهارت انتخابی چهل و چهارمين مسابقات جهاني  مهارت - ابوظبي2017خبر داد .

     به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد:"علی اقا افضلی" در نشست خبری که با موضوع المپیاد ملی مهارت با اصحاب رسانه در محل سالن ولایت تشکیل شد،ضمن ارائه گزارش عملکرد فعالیت های آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در بخش های مختلف ،روستایی،زندان ،پادگان ، جوار دانشگاهی و صنایع و اصناف به تشریح روند برگزاری مسابقات کشوری هفدهمین المپیاد ملی مهارت،انتخابی چهل و چهارمين مسابقات جهاني  مهارت - ابوظبي2017 پرداخت.

وی از راهیابی ۱۹ نخبه مهارتی یزدی به هفدهمین المپیاد ملی مهارت خبر داد و اظهارداشت: المپیاد ملی مهارت هرسال در سطح  کشور و هر دو سال یک بار نیز در سطح ملی برگزار می‌شود و هفدهمین مرحله  مسابقات جهانی سال  2017 در ابوظبی برگزار می‌شود که که منتخبان مرحله کشوری به این مسابقات اعزام می‌شوند.

افضلی بیان داشت: در شانزدهمین دوره  مسابقات ملی مهارت نخبگان مهارتی استان موفق به کسب 3 مدال طلا، یک مدال نقره ، دو مدال برنزو یک دیپلم افتخار شدند.

وی افزود: امسال نیز با توسعه و افزودن رشته‌های مورد نیاز در تمامی حوزه‌های شهرستانی 19 شرکت کننده در قالب 17 رشته و 2 گروه تیمی به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

وی بیان کرد: هدف اصلی این مسابقات افزایش توان مهارتی و آموزشی فنی و حرفه‌ای است و همچنین در این مسابقات جایگاه آموزش‌های مهارت به درستی معرفی می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان به عملکرد 6 ماهه نخست سال جاری پرداخت و گفت:اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای یزددر 6 ماهه نخست سال جاری با تعداد 16 مرکز دولتی و 352آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در قالب 4 خوشه صنعت،خدمات،کشاورزی و فرهنگ و هنر؛در بخش دولتی بیش از یک میلیون و 765هزار نفر-ساعت آموزش ودر بخش خصوصی بالغ بریک میلیون و پنجاه هزار نفر ساعت آموزش را به همشهریان ارائه نموده است .

وی یکی از اولویت‌های کاری فنی و حرفه‌ای یزد را متناوب سازی آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار عنوان کرد و گفت: تعامل با صنایع موجود و در حال احداث یکی دیگر از اولویت‌های کاری این اداره است و در شهرستان‌ها بر اساس سند توسعه هر شهرستان از تمام و ظرفیت و توانمندی آموزشی استفاده کردیم.

افضلی افزود: این اداره قصد دارد از طریق سفارشی محور نمودن آموزشهای مهارتی خود و انعقاد تفاهم‌نامه  اقدامات موثری انجام دهد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای یزد آموزش مهارت‌های مورد نیاز بازار کار، توسعه بخش خصوصی و اجرای طرح توانمند سازی روستائیان را از دیگر اقدامات برنامه ریزی شده فنی و حرفه‌ای استان دانست .

گفتنی است در پایان این نشست مدیر کل ضمن پاسخ به سوالات اصحاب رسانه از تعاملات ایشان در امر ترویج فرهنگ مهارت آموزی  تجلیل به عمل آورد .

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا