یزدفردا : اولین خودرو برقی گردشگری شهر یزد با حضور شهردار یزد و تردد از شهرداری تا مسجد جامع کبیر یزد آغاز بکار کرد.

یزدفردا : اولین خودرو برقی گردشگری شهر یزد با حضور شهردار یزد و تردد از شهرداری تا مسجد جامع کبیر یزد آغاز بکار کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل وترافیک شهرداری یزد"صبح امروز با حضور مهندس "محمد رضا عظیمی زاده" شهردار یزد اولین خودرو برقی شهر یزد با کارگرد گردشگری رونمایی و آغاز بکار نمود.

"عظیمی زاده" همزمان با آغاز فعالیت این خودرو خاطر نشان کرد، با توجه به قدمت شهر یزد و لزوم ارائه خدمات به گردشگران داخلی و خارجی، شهرداری یزد اقدام به خرید و استقرار یک عدد خودرو برقی برای گردشگران در بافت تاریخی نموده است.

شهردار یزد همچنین افزود "به منظور جلوگیری از افزایش آلودگی هوای شهر یزد، حفظ محیط زیست و استفاده از تمامی مدهای حمل و نقل دوستدار محیط زیست بایستی راهکارهای مدیریتی اتخاذ گردد و خودرو برقی یک گزینه مطلوب تلقی می گردد.

وی عدم تولید آلودگی صوتی و آلودگی هوا، هزینه پایین، عدم نیاز به سوخت های فسیلی، اندازه مناسب، فرمانپذیری بالا و سهولت در استفاده را جزء ویژگی های شاخص این خودرو برشمرد.

گفتنی است این خودرو مجهز به پنل خورشیدی و سیستم شارژ توسط برق شهری بوده و ظرفیت آن 14 نفر سرنشین و حداکثر سرعت آن 30 کیلومتر بر ساعت می باشد و در صورتی که سیستم شارژ خورشیدی آن غیرفعال گردد با استفاده از شارژ توسط برق شهری می تواند 80 کیلومتر پیمایش نماید.

در این آیین "محمد رضا شفیعی" (معاون حمل و نقل و ترافیک)، "محمد جواد کریمی" (مشاور شهردار یزد در زمینه ترافیک)، سرگرد "دستوار" رئیس پلیس راهور شهرستان یزد، ابوالفضل ابویی (مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار)  و تعدادی از کارشناسان حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک حضور داشتند.







سایت خبری یزد فردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا