نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه امروزه عدم استاندارد بودن برخی مواد غذایی مشکلات زیادی برای سلامت مردم ایجاد کرده، گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به مسائل مختلف از جمله سلامت مردم توجه ویژه‌ای شود.

وی بر ضرورت ارائه راهکارهای عملیاتی شدن مصوبات و طرح‌های مرتبط با اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به مسائل مختلف از جمله سلامت مردم توجه ویژه‌ای شود.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه تغذیه یکی از مهم‌ترین موارد در ارتباط با سلامت مردم است، گفت: متاسفانه در این دوران مشکلات بسیاری در ارتباط با تغذیه صورت گرفته است.

ناصری خاطرنشان کرد: الان متاسفانه با اضافاتی که به مواد غذایی می‌زنند یا مواردی که از آن کم می‌کنند، مواد غذایی طبیعی را به یک سری مواد مصنوعی تبدیل کرده و به جامعه عرضه می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بر افزایش نظارت بر تولید مواد غذایی تاکید کرد و گفت: یکی دیگر از موارد مرتبط با تغذیه مردم تغییر سبک زندگی است و الان مردم سعی می‌کنند بیشتر غذای خود را از خارج منزل تهیه کننند.

وی ادامه داد: به این صورت مردم علاوه بر اینکه با هزینه‌های بسیار زیادی روبه‌رو می‌شوند، ممکن است غذاهایی را که از بیرون تهیه می‌کنند، کیفیت و استاندارد لازم را نداشته باشد و سلامت آنها را به خطر اندازد.

امام جمعه یزد به موضوع عدم تحرک در جامعه اشاره کرد و گفت: این موضوع الان در بیشتر جوامع ایجاد شده که عامل اصلی آن ماشینی شدن زندگی مردم است که تنبلی را در انسان‌ها به وجود آورده است.

ناصری ماشینی شدن زندگی را یک سنت در بین مردم دانست و گفت: این مسائل الان در جامعه امروز ما به وجود آمده و مردم هر روز تحرک خود را کمتر می‌کنند و به این وسیله با مشکلات فراوانی روبه‌رو می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اصلاح سبک زندگی مردم، گفت: موضوع بعدی در ارتباط با سلامت مردم بحث اعتیاد و مصرف موادمخدر است که متاسفانه در حال افزایش است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم سلامت جامعه را تضمین کنیم، باید از تولید و واردات سیگار و مواد دخانی به کشور و همچنین قاچاق مواد مخدر جلوگیری کرد.

امام جمعه یزد افزود: متاسفانه به نظر می‌رسد دولت‌ها به دلیل بار مالی که پیشگیری از تولید مواد دخانی دارند، جلوی آن را نمی‌گیرند و هر روز تعداد بسیار زیادی سیگار در کشور تولید شده و در اختیار جوانان قرار می‌گیرد.

ناصری به پیشرفت‌های کشور در زمینه صنایع دفاعی و نظامی اشاره کرد و گفت: ما در این عرصه شاهد تحولات بسیار چشم‌گیری بودیم به حدی که به خودکفایی رسیدیم ولی در صنعت خودروسازی با وجود اینکه 50 سال از ورود خودرو به ایران می‌گذرد، هنوز وابسته به خارج از کشور هستیم و حتی در تولید قطعات هم خودکفا نشده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به جایگاه صنعت نساجی استان یزد در کشور و جهان اشاره کرد و گفت: در گذشته استان یزد جایگاه بسیار ویژه‌ای در این صنعت داشت ولی متاسفانه به دلیل عدم نوآوری در این صنعت، استان یزد جایگاه اصلی خودش را از دست داده است.

وی به حضور ایران در سوریه و عراق اشاره کرد و گفت: اگر ایران در عراق و سوریه حضور نداشت، امروز باید در داخل  کشور با داعش می‌جنگیدیم و داعش به تخریب شهرهای ایران می‌پرداخت.

امام جمعه یزد حضور ایران در سوریه و عراق را با اقتدار کامل دانست و گفت: سعودی‌ها و دیگر وهابی‌ها به وسیله داعش و سایر گروه‌های تروریستی و تکفیری به دنبال ایجاد یک خلافت اسلامی نادرست است و می‌خواهند بنی‌امیه را احیا کنند.

ناصری با ابراز تاسف از اینکه برخی افراد به انتقاد از حضور ایران در سوریه می‌پردازند، گفت: امروز با تدبیر مقام معظم رهبری، رشادت شهدای مدافع حرم و همچنین حضور فرماندهان دلاور، داعش در عراق و سوریه به بن بست رسیده و ان‌شاالله ریشه آن هم در آینده‌ای نزدیک خشکانده می‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا