خطیب جمعه میبد :

صداو سیما باید فلسفه حجاب را درجامعه تبیین کند

یزدفردا"آیت الله اعرافی درخطبه های نمازجمعه این هفته میبد ضمن تبریک مبعث پیامبرگرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) با اشاره به فلسفه عفاف و حجاب درجامعه اظهارداشت : امروزحجاب بعنوان پرچم و نمادی ازهویت و تمدن اسلامی درآمده است و دشمنان دربسیاری ازکشورهای اروپایی به رغم ادعاهای خودشان می خواهند حجاب را ممنوع ومنکوب کنند .
به گزارش یزدفردا بنابراعلام میبد آدینه ، وی تاکید کرد : برای صیانت ازاین شخصیت الهی ،علمی و انسانی ، حجاب باید محفوظ بماند و مردان هم ضوابط اخلاقی و ارزشهای عفاف و پاکدامنی را درزندگی رعایت کنند تا این ارزشها دردرون جامعه نهادینه شود .
امام جمعه میبد افزود : زنان و دختران باید حجاب را یک وظیفه ملی ، اخلاقی ،‌ شرعی ونماد انقلاب اسلامی وفرهنگ و تمدن اسلامی حفظ کنند .
وی تاکید کرد : گاهی صدا وسیما نیزالگوهای بدی را به جامعه نشان می دهد که باید رسانه ها ، صدا وسیما و روحانیون ، فلسفه حجاب را درجامعه تبیین کنند و چادر و حجاب را به عنوان الگوی خوب درجامعه نشان دهند .
مسائل کشور:
آیت الله اعرافی برای مقابله با توطئه های دشمن ، همبستگی وسیع تردرجامعه ، فرمانبری ازرهبری و هوشمندی وانسجام درکشور را ضروری دانست وافزود : اگر در درون منسجم و مستحکم باشیم وبنیه های ایمانی ، معنوی مسئولین و قوای سه گانه ودرستکاری درجامعه حاکم باشد دشمن هیچ کاری نمی تواند بکند .
مسائل منطقه :
آیت الله اعرافی درخصوص مسائل شهرستان میبد نیزاظهارداشت : مسئولان باید به خواسته های مردم و به مسائل حقی که مردم مطرح می کنند توجه کنند .
وی افزود :امروزمسئولان شهربا تدبیر و عقلانیت مردم را توجیه و کنترل می کنند ولی مسئولین استان باید بدانند؛ مطالبات حق ومعوقه ایی که وجود دارد باید توجه کنند .
امام جمعه میبد با بیان اینکه درطول تاریخ به برکت نظام جمهوری اسلامی ، مسئولان کارهای بزرگی را برای پیشرفت شهرانجام داده اند افزود : جوانان با حضورسنجیده و درست مسائل را پی گیری کنند ومردم هم مطمئن باشند کارها انجام می شود .
خطبه اول:
آیت الله اعرافی درخطبه عبادی نمازجمعه این هفته و درآستانه مبعث پیامبربزرگ اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) ، عید بزرگ مبعث را به همه مسلمانان و نمازگزاران تبریک گفت و افزود : بهترین الگو برای ما درهمه شئونات زندگی ،‌ پیامبرعظیم الشان اسلام است ؛‌چرا که زندگی این اشرف مخلوقات و خاتم نبیین حضرت محمد مصطفی (ص) آئینه تمام نمای ارداده خداست و اگرکسی بخواهد پاکی پیدا کند سرمشق اش پیامبراسلام است .
امام جمعه میبد با اشاره به سیره پیامبربزرگ اسلام اظهارداشت : پیامبربزرگ اسلام درخانه بخشی ازوقت خود را برای خدا وعبادت پروردگار،‌ بخشی را برای اهل بیت و همسروفرزندان برای صحبت و مشورت و بخشی را برای استراحت و کارهای شخصی خود می پرداخت که بخشی ازوقت شخصی خود را باز درحل مشکلات جامعه ومردم قرارمی داد .
او درنشست و برخاست همیشه با ذکرنام ویاد خدا بلند می شد .
وی پیامبراسلام رامنظومه ایی ازهمه فضیلتها برشمرد و شب مبعث را بزرگترین حادثه برای بشریت بیان کرد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا