بهشتی معاونت صنايع‌دستي استان یزد:

از شرکت 35 صنعت گردراولین  کارگاه آموزشي آزمونگران صنايع‌دستي  خبر داد

 


یزدفردا "نخستين کارگاه آموزشي آزمونگران صنايع‌دستي با همکاري سازمان فني و حرفه‌اي استان يزد با حضور سرپرست ميراث‌فرهنگي و رئيس سازمان فني و حرفه‌اي برگزار شد.


به گزارش سرویس خبر میراث و صنایع دستی به نقل از روابط‌عمومي : نخستين کارگاه آموزشي آزمونگران صنايع‌دستي در 15 رشته صنايع دستي در سالن آموزش اين اداره كل برگزار شد.


سرپرست ميراث‌فرهنگي صنايع‌دستي و گردشگري با حضور در جمع صنعت‌گران، صنايع دستي را حوزه مهم تلفيق هنر، صنعت و فرهنگ دانست و افزود: صنايع‌دستي به عنوان صنعتي مستقل و بومي، شاخص‌ترين هنر كاربردي و يكي از سه قطب برتر صنايع‌دستي جهان، ريشه‌هاي عميق در فرهنگ غني و بارور ايران اسلامي دارد.


وي ويژگي‌هاي صنايع‌دستي را انجام قسمتي از مراحل توليد با دست، حضور خلاق انسان، تامين عمده مواد اوليه در داخل، انتقال تجارب سينه به سينه، قدرت اشتغالزايي بالا و توسعه صادرات، زيبا و همه كس پسند بودن، قابليت كاربرد در زندگي فردي و اجتماعي، تكميل كننده صنعت گردشگري برشمرد كه سهم عمده‌ي در توليد ناخالص ملي خواهد داشت.
معاون صنايع‌دستي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري نيز با اشاره به شرکت 35 نفر از صنعتگران صنايع‌دستي در اين کارگاه آموزشي، هدف از برگزاري اين كارگاه را آشنايي آزمونگران با نحوه طراحي سوال، چگونگي برگزاري آزمون و قوانين آزمون فني و حرفه‌اي عنوان کرد.
بهشتي‌نژاد افزود: هر صنعتگر صنايع‌دستي به منظور بهره مندي از بيمه و دريافت کارت شناسايي از سوي معاونت صنايع‌دستي اين اداره كل و کارت مهارت از سوي سازمان فني و حرفه‌اي استان بايد در اين آزمون بصورت تئوري و عملي شرکت کند.
وي يادآور شد: براساس تفاهم‌نامه ميان اين اداره كل و سازمان فني و حرفه‌اي، آزمونگران از ميان صنعتگران صنايع‌دستي استان انتخاب و در اين دوره شركت كردند.
بهشتي نژاد با بيان اينکه کارگاه آموزشي آزمونگران صنايع‌دستي برگزار شد، افزود: آزمونگران درصورت موفقيت در اين دوره، گواهي مهارت فني را از سوي سازمان فني و حرفه‌اي دريافت خواهند کرد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا