برای نخستین بار مرکز عملیات امنیت داده ها در ایران توسط شرکت پیشگامان کویر ایجاد می شود


یزدفردا "با عقد قرار داد همکاری و مشارکت دو شرکت ایرانی و مالزیایی برای نخستین بار مرکز عملیات امنیت داده ها و اطلاعات (SOC) در جمهوری اسلامی ایران ایجاد می شود.


به گزارش یزدفردا به نقل از
دفتر منطقه ای خبرگزاری مهر در کوالالامپور – جنوب شرق آسیا :به موجب این قرارداد که بین شرکت پیشگامان یزد و شرکت اکستول به امضا رسید طی مدت 6 ماه مرکز عملیات امنیت داده ها در شهر یزد احداث و راه اندازی خواهد شد.


مرکز عملیات امنیت داده ها (SOC) امکان کنترل سیستمهای فناوری اطلاعات به صورت همزمان و جلوگیری از نفوذ و تخریب این سیستم ها را بدون در نظر گرفتن بعد مسافت فراهم می کند.


نایب رییس هیات مدیره شرکت پیشگامان یزد در این خصوص گفت: این سیستم به منظور جلوگیری از نفوذ و برداشت های غیر قانونی از شبکه های بانکی و پایگاههای اطلاعاتی ایجاد می شود.


"علی یوسفی" با بیان اینکه پیشگامان یزد مجوز تاسیس بانک از بانک مرکزی را اخذ کرده، افزود: در حقیقت مرکز عملیات امنیت داده ها برای نخستین بار پیش از تاسیس بانک برای یک سیستم بانکی توسط بخش خصوصی در ایران راه اندازی می شود.


وی پیشگیری از جرایم سایبری و نظارت بر صحت عملیات بانکی را بسیار با اهمیت دانست و اظهار داشت: پس از اجرای این سیستم شرکت پیشگامان یزد این خدمات را به بانکهای بخش خصوصی و دولتی در ایران ارایه خواهد کرد.


رییس شرکت اکستول نیز در این خصوص گفت: امضای این قرارداد نقطه آغازی برای توسعه فعالیت شرکت اکستول در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا خواهد بود.


"خاویر تان" افزود: حضور اکستول در ایران می تواند باعث کوتاه تر شدن زمان ارایه خدمات و توسعه فعالیت شود.


شرکت اکستول با سابقه ای 26 ساله عملیات کنترل امنیت شبکه ها و سیستمهای اطلاعاتی سازمانهای دولتی و خصوصی و بانکهای بزرگ را در مالزی بعهده دارد.


شرکت پیشگامان کویر یزد نیز با سابقه 14 ساله در زمینه فناوری اطلاعات با 22 شرکت زیرمجموعه در زمینه های مختلف فناوری اطلاعات فعالیت می کند.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا