به گزارش يزد فردا به نقل از به نقل از دفتر امور رسانه‌هاي رياست جمهوري، متن كامل سخنراني محمود احمدي‌نژاد در جمع دانشگاهيان دانشگاه كلمبيا كه بعد از ظهر دوشنبه به وقت محلي انجام شد به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحيم 

اللهم عجل لوليك الفرج و العافيه و النصر و اجعلنا من خير اعوانه و انصاره و المستشهدين بين يديه

رئيس محترم و دانشگاهيان عزيز، اساتيد و دانشجويان
ابتدا سلام عرض مي‌كنم و خداوند عزيز حكيم را شاكرم كه توفيق حضور در يك محيط علمي و در جمع جويندگان حقيقت و پژوهشگران عرصه علم و معرفت را عنايت فرمود.
مي‌خواهم در اين جلسه ارزشمند درباره ارزش علم و عالم با شما سخن بگويم.
اساتيد و علما، چراغهاي فروزاني هستند كه هر كدام در عرصه، نورافشاني و وادي‌هاي تاريك و مبهم را روشن مي‌كنند و بشر را از سردرگمي و جهل نجات مي دهند.
كليدهاي فهم واقعيتهاي جهان در دست دانش پژوهان و معرفت جويان است.
عرصه‌هاي كشف نشده و عوالم ناپيدا و علوم دست نيافته اندازه ندارد و پنجره‌هاي بسته با مجاهدت و تلاش عالمان به سوي حقايق گشوده مي‌گردد.
با هر تلاش دريچه‌اي باز مي‌شود و حقيقتي مكشوف مي‌گردد.
در هر زمان كه شان رفيع علم و معرفت محفوظ مانده و عالمان و محققان با احترام و تكريم مواجه بوده‌اند بشر گامهاي بلندي در تعالي و كمال مادي و معنوي برداشته است و بالعكس در هر دوره كه علم و عالم مغضوب و منفور بوده‌اند، آن دوره‌ها در تاريخ بشر ، تاريك بوده و بشريت در زندان جهل و غفلت خود محبوس مانده است.
اگر فطرت بشر كه رمز تداوم حقيقت جويي و تلاش براي كشف حقايق است نبود، انسان در اسارت جهل باقي مي‌ماند و راههاي سعادت بشر مفتوح نمي‌شد.
فطرت وديعه ماندگار خداوند تعالي در نهاد انسان است.
همان خدايي كه بشريت را به جهان آورد و معرفت را اولين و بزرگترين هديه خويش به او معرفي كرد تا بشر بتواند او را بشناسد.
در داستان حضرت آدم (ع) محاجه‌اي بين ملائكه و خداوند در گرفت . آنان بشر را موجودي سفاك و ماجراجو پنداشتند و به خداوند اعتراض كردند، پاسخ اين بود من مي‌دانم چيزي را كه شما نمي‌دانيد. آن گاه خداوند حقايق عالم را به آدم آموخت و او به فرمان خدا آنان را بر ملائكه عرضه كرد.
آنان از درك حقايق عاجز ماندند و سپس خداوند فرمود نگفتم من عالم غيب آسمانها و زمين هستم، اين چنين بود كه آدم مسجود ملائكه شد.
در ماموريت همه انبياء الهي سخن اول تلاوت آيات و نشانه‌هاي حق و تعليم كتاب و حكمت همراه با تزكيه و پاكي بوده است و در مورد حضرت عيسي آمده است: "ويعلمه الكتاب و الحكمه و التوريه و الانجيل و رسولا الي بني اسرائيل اني قدجئتكم بايه من ربكم"
يعني به او كتاب و حكمت و تورات و انجيل مي‌آموزد و او پيامبر به سوي بني اسرائيل است به راستي كه من از جانب خدا نشانه‌اي آورده‌ام.
قران كريم سوره آل عمران اولين كلامي كه بر پيامبر اسلام نازل شد دستور به خواندن بود.
اقرا باسم ربك الذي خلق (بخوان به نام پروردگارت كه خلق كرد) و در ادامه فرمود اقرا و ربك الاكرم(بخوان به نام پروردگارت كه گرامي‌ترين است) الذي علم بالقلم علم الانسان مالم يعلم (او كه با قلم آموخت و آموخت به انسان آنچه را نمي‌دانست)
ملاحظه مي‌فرماييد كه در چند آيه‌اي كه اول بار بر پيامبر اسلام نازل شد بحث از قرائت ، تعليم و قلم است و اين آيات خداوند را به عنوان معلم انسان معرفي مي‌كند معلمي كه به انسان هر چه را كه نمي‌دانست آموخت.
در بياني ديگر رسالت پيامبر اسلام را اين طور بيان مي‌فرمايد كه او كسي است كه از بين مردم عامي پيامبري را از خودشان برانگيخت تا آنان را از آلودگي‌هاي فكري و اعتقادي و اخلاقي پاك كند و به آنان كتاب و حكمت بياموزد.
تمام سخن و پيام انبياء الهي عبور دادن انسان از تاريكي‌هاي جهل ، غفلت خرافه ، اخلاق ناصواب و انديشه‌هاي نادرست به سوي علم، معرفت، نور و اخلاق صحيح است.
علم را به نور معنا و تعريف كرده‌اند ، علم يعني روشنايي و علم حقيقي علمي است كه بشر را از گمراهي نجات دهد و نافع به حال او باشد.
در يكي از تعابير بلند آمده است كه علم نوري است كه خداوند در قلب كساني كه بخواهد مي‌افكند.
در اين بيان علم هديه‌اي الهي و قلب جايگاه اين هديه معرفي شده است.
اگر قبول كنيم كه علم به مفهوم نور است آنگاه دايره آن از حوزه علوم تجربي فراتر مي‌رود و هر حقيقت پيدا و پنهاني را شامل مي‌شود.
يكي از ستم‌هاي بزرگ به علم ، محدود كردن دايره آن به علوم تجربي بوده است درحالي كه گستره علم بسيار وسيعتر است . حقايق عالم محدود به حقايق مادي نيست و ماده سايه‌اي از حقيقت بالاتر است و خلقت مادي تنها يك طبقه از خلقت عالم ، است.
انسان نمونه‌اي از خلقت است كه جمع ماده و روح است و روح و جوهر انساني بر ماديت و جسم او غلبه دارد.
نكته بسيار مهم ديگر ارتباط علم با پاكيزگي روح و جان و اخلاق و رفتار است. در تعليمات انبياء الهي يك حقيقت همواره بايد مقارن و مصاحب يعني هميشه همراه علم باشد و آن پاكي روح و اخلاق نيكو است.
علم و معرفت با معناي وسيعي كه گفتم يك حقيقت زلال و پاك است . علم روشنايي است ، كشف است و آن عالم و پژوهشگري مي‌تواند به اين حقيقت دسترسي يابد كه او هم پاك و زلال باشد و انديشه‌هاي غلط ، اوهام و خرافات و يا وابستگي‌هاي مادي و خودخواهي‌ها مانع او از ادراك و پذيرش حقايقي كه كشف مي‌شوند، نگردد.
دوستان عزيز، فرهيختگان ، حضار محترم
علم و معرفت آفاتي نيز دارد.
شايد بزرگترين آفت آموختن و ياددادن و انديشه و تحقيق ، خودخواهي‌ها و آلودگي‌ها و وابستگي‌هاي مادي و منافع شخصي باشد.
دلبستگي‌هاي مادي ، انسان را در نقطه مقابل حقايق عالم قرار مي‌دهد، انسان آلوده و وابسته در پذيرش حقيقت مقاومت مي‌كند حتي اگر آن را پذيرفت در برابر آن تمكين و از آن تبعيت نمي‌كند.
بسيارند عالماني كه حقايق را مي‌دانند اما به آن ايمان نمي‌آورند و خودخواهي‌ها اجازه نمي‌دهد حقيقت را قبول كنند.
آيا كساني كه در طول تاريخ بشريت ، جنگها را تحميل كرده‌اند از درك اين حقيقت كه جان و مال و ناموس و سرزمين و حقوق انسانها محترم است عاجز بوده‌اند يا اينكه مي‌دانسته‌اند اما به آن ايمان نياورده و در برابر آن تمكين نمي‌كردند.
تا قلب انسان خالي از كينه ، حسد و خودخواهي نشود، در برابر حقيقت، روشنايي و علم تمكين نمي‌كند.
علم نوري است كه حامل آن بايد پاك و منزه باشد.
اگر بشريت به بالاترين علوم مادي و معنوي دسترسي پيدا كند اما علما و دانشمندان پاكيزه نباشند آن را در خدمت بشريت قرار نخواهند داد آنگاه ممكن است چند حالت اتفاق بيافتد.
? - ??تنها بخشي از حقايق را كه به نفع آنان است در اختيار مردم قرار دهند و بخش‌هايي از آن را كتمان كنند چنانكه حتي بعضي از علماي اديان الهي در گذشته چنين كردند. و متاسفانه امروز نيز برخي‌از پژوهشگران و دانشمندان حقايقي را از مردم پنهان مي‌كنند.
? - ??علم و عالم در خدمت منافع شخصي، گروهي و حزبي قرار گيرد مع‌الاسف در جهان امروز قدرتمندان زورگو بسياري از عالمان و علوم مختلف را در اختيار خويش گرفته‌اند تا ملت‌ها را چپاول كنند و همه فرصت‌ها را در انحصار خود بگيرند. شما مي‌بينيد:
- با استفاده از ابزار و شيوه‌هاي علمي ملت‌ها را فريب مي‌دهند. اقدامات خود را توجيه مي‌كنند، براي آنان دشمنان فرضي و فضاي ناامني و ترس ايجاد مي كنند تا به نام مبارزه با ناامني و تروريسم همه امور را تحت كنترل خود بگيرند.
آزادي‌هاي فردي و اجتماعي ملت خود را نيز نقض مي‌كنند و حتي به حريم خصوصي افراد هم احترام نمي‌گذارند ، تلفن‌ها را شنود و رفت و آمدها را كنترل و ناامني رواني ايجاد مي‌كنند و با استفاده از چنين فضايي اقدامات جنگ‌طلبانه خود در نقاط مختلف دنيا را توجيه مي‌كنند.
- با استفاده از شيوه‌ها و برنامه ريزي‌هاي علمي و دقيق ، فرهنگ‌هاي بومي را كه حاصل هزاران سال تلاش، تعامل و خلاقيت و هنرورزي ملتهااست مورد حمله قرار مي‌دهند.
تلاش مي‌كنند با نابودي آن ، مردم را بي‌هويت و رابطه آنان را با تاريخ و ارزشهاي خود قطع نمايند. با القاء خصلتها و روشهايي كه ملتها را به ذلت تقليد و مصرف گرايي ، سلطه پذيري ، ترس ، احساس حقارت و ناتواني مي كشاند زمينه را براي به يغما بردن منابع مادي و معنوي آنان فراهم مي- كنند.
- ساخت بمب‌ها و سلاحهاي مخرب اتمي ، ميكروبي و شيميايي نتيجه ديگري از دست اندازي قدرتهاي بزرگ به ساحت علم و تحقيق است.
اگر نبود همكاري برخي از عالمان و محققان نسلهاي مختلف بمب‌هاي اتمي و ميكروبي ، شيميايي و نوتروني توليد نمي‌شد.
آيا سلاحهاي مزبور براي دفاع از امنيت جهاني است؟ برافراشتن چتر تهديد دائمي اتمي چه دستاوردي براي بشريت دارد؟
اگر جنگ اتمي بين قدرتها رخ دهد چه فاجعه بشري اتفاق خواهد افتاد.
آثار تشعشعات بمب‌هاي ناكازاكي و هيروشيما در نسلهاي جديد مردم آن مناطق هم ديده مي‌شود و معلوم نيست تا چند نسل ديگر ادامه خواهد داشت.
آثار تشعشعات اورانيوم ضعيف شده مصرفي در ابتداي جنگ در عراق روي مردم مي تواند محل مطالعه و تحقيق باشد.
اين فجايع بشري وقتي اتفاق مي‌افتد كه علم عالمان در خدمت ظالمان قرار گيرد.
دانشگاهيان محترم
خداوند ، پاكان، پيامبران و صالحان را شايسته دريافت علم و معرفت قرار داد چون مي‌دانست علم هم نور و هدايت و ابزار خدمت به بشريت است و هم مي‌تواند حجاب و سلاحي عليه بشريت باشد، از اين رو سفارش فرمود كه آموختن با پاكي و صداقت هم‌نشين باشد .
در رسالت پيامبران ، هم پالايش و تزكيه و زدودن خودخواهي‌ها و دنيا طلبي‌ها و هم تبليغ كتاب و علم و حكمت را قرار داد.
اگر علم و پاكي با هم قرين شود ، هم عالم ، علم را بهتر دريافت مي‌كند و هم مردم از علم او به درستي منتفع مي‌شوند.
اگر تاريخ را ملاحظه كنيد هرچه خوبي و خير به بشريت رسيده است از ناحيه عالمان پاكيزه است همان‌ها كه علم و معرفت خويش را در خدمت بشريت قرار داده‌اند و هدف آنان روشن كردن راه و كشف حقايق و كمك به سعادت و كمال بشريت بوده است.
اين عالمان هر چه در علم جلوتر رفته‌اند نسبت به مردم تواضع بيشتري داشته و از اخلاق نيكوتري برخوردار بوده‌اند.
معمولا علماي پاك اخلاق و پاك رفتار ، رهبران فكري ، معلمان اخلاق و مصلحان بشر نيز بوده‌اند.
همه مصلحان بشريت ابتدا عالمان و معلمان خوبي بوده‌اند. در روايتي از بزرگان ديني آمده است آن هنگام كه عالم فاسد شود عالم به فساد كشيده مي‌شود و اگر عالم صالح باشد عالم درست مي‌شود.
علم دريچه‌اي به سوي خدا و ميوه آن عمل است. عالمان بايد در قبال علم خود احساس مسووليت كنند. عالمان بي‌عمل مانند درختان بي‌ثمر هستند، عالمان حقيقي در برابر نابساماني‌ها، رنجها و بي‌عدالتي‌ها ساكت نمي‌نشينند و علم خود را ظاهر و مردم را آگاه مي‌سازند.
عالمان در برابر ستمگران و زورگويان بپا مي‌خيزند و اجازه‌نمي‌دهند جاهلان دروغ بگويند و مردم را فريب دهند و حقوق آنان را ضايع كنند.
ساحت علم يك ساحت قدسي و الهي و علم امانت خداوند جهان است. ورود ناپاكان به اين عرصه، ظلم به بشريت است.
قدرتمندان زورگو هم علم را به نفع مطامع خود مصادره مي‌كنند و هم با زورگويي اجازه نمي‌دهند عالمان و انديشمندان وارد عرصه‌هايي شوند كه كشف حقايق در آن عرصه‌ها موجب رسوايي آنان مي‌شود. اين شرم‌آور است كه قوانيي تصويب مي‌شود كه طبق آن، تحقيق در مورد برخي وقايع تاريخي ممنوع مي‌شود و محققيني كه در آن عرصه‌ها وارد شوند مجرم‌شناخته و به‌تحميل زندان با پرداخت جريمه محكوم مي‌گردند.
بزرگترين و واضح‌ترين حقيقت جهان، خداست. همه عالم و هر چه در اوست، نشانه اوست و درعين‌حال باب تحقيق و مطالعه در اصل وجود خداوند همچنان باز است و كسي را به جرم مطالعه و تحقيق در بود و نبود خدا محاكمه و زنداني نمي‌كنند و چه بسيار كساني كه با مطالعه و تحقيق به خداي بزرگ ايمان مي‌آورند.
در معارف اسلامي آمده است كه شك مقدمه يقين است مشروط بر اينكه انسان در آن متوقف نماند لذا چه اشكالي دارد كه اجازه دهند در وقايع تاريخي هم تحقيق و مطالعه شود تا ابعاد وقايع شفاف‌تر شود.
خصلت علت جويي و سوال كردن تا ابد همراه بشر خواهد بود چرا كه در غير اين صورت، كمال و پيشرفتي حاصل نخواهد شد.
تاسف ديگر از ايجاد انحصار توسط برخي قدرت‌هاي بزرگ در ساحت علم و حتي مخالفت با پيشرفت‌هاي علمي ديگران است.
اين هم از عجايب عصر ماست كه برخي قدرت‌هاي بزرگ نمي‌خواهند شاهد پيشرفت ملت‌هاي ديگر باشند و با هزار بهانه، تهمت و فشار سياسي و اقتصادي، مانع توسعه علمي ديگران مي‌شوند، همه اينها ناشي‌از دوري آنان از ارزش‌هاي انساني و اخلاقي و مكتب انبياء الهي است. آنان براي خدمت به بشريت تربيت نشده‌اند.
علما و انديشمندان محترم
خلاصه كلام اين كه علم و معرفت بالاترين هديه خداوند به بشر است و فطرت كمال طلبي و حق جويي بشر هميشه او را در تكاپوي علم آموزي و كشف حقايق نگه داشته است.
علم بايد با اخلاق و تزكيه همراه باشد تا هم عالم و محقق به درستي آن را دريافت كند و هم بشريت به خوبي و به درستي از آن استفاده كند، عالمان پاكيزه نه فقط چراغ‌هاي هدايت، بلكه مصلحان بشري نيز هستند.
نبايد اجازه داده شود قدرتمندان زورگو به ساحت علم دست اندازي كنند، علوم را مصادره و در خدمت مطامع خود عليه بشريت بكار گيرند و يا اينكه عرصه‌هاي تحقيق را محصور و محدود كنند.
ساخت علم، ساحتي قدسي است كه بايد پاكيزه بماند، خداوند بر همه حقايق آگاه است و عالم و معلم و محقق را دوست دارد.
به اميد روزي كه عالمان صالح، حاكمان جهان باشند و مصلح كل كه عالم الهي و صالح است به همراه مسيح بر جهان حكومت كنند.

احمدي نژاد در جلسه پرسش و پاسخ دانشگاه كلمبيا:

به گزارش يزد فردا به نقل از دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران پس از سخنراني در جمع دانشگاهيان دانشگاه كلمبيا آمريكا، به پرسش‌هاي آنان به‌طور صريح و بي‌پرده و به صورت مستدل پاسخ داد. متن كامل پرسش و پاسخ دانشجويان و استادان دانشگاه كلمبيا با دكتر احمدي نژاد به اين شرح است:
دانشجويي از محمود احمدي نژاد سوال كرد "آقاي رئيس جمهور، اظهارات شما امروز و در گذشته سوالات بسياري را ايجاد كرده است از جمله اينكه آيا دولت شما يا خود شما به دنبال نابودي اسراييل به عنوان يك دولت يهودي هستيد؟" كه رئيس جمهور پاسخ داد: ما همه ملت‌ها را دوست داريم، ما با تمامي يهوديان دوست هستيم.
وي ادامه داد: يهوديان در ايران با صلح و امنيت زندگي مي‌كنند. بايد متوجه باشيد كه مطابق قانون و قانون اساسي ما، به ازاي هر 150 هزار نفر جمعيت يك نماينده براي مجلس انتخاب مي‌شود، اما جامعه يهودي كه تعداد آنها در ايران يك پنجم اين رقم است، يك نماينده مستقل در مجلس دارند، بنابراين پيشنهاد ما براي مسيله فلسطين پيشنهادي انساني و دمكراتيك است.
احمدي نژاد گفت: آنچه كه ما مي‌گوييم حل اين مشكل 60 ساله است. ما بايد به مردم فلسطين اجازه بدهيم تا خود براي آينده خود تصميم بگيرند و اين كاملا بر اساس منشور سازمان ملل و اصول بنيادي آن است.
رئيس جمهور با بيان اينكه ما بايد به يهوديان فلسطين، مسلمانان فلسطين و مسيحيان فلسطين اجازه بدهيم تا خود ازطريق يك همه‌پرسي آزاد براي سرنوشت خود تصميم بگيرند و هر چه كه آنها به عنوان يك ملت تصميم بگيرند، بايد محترم شمرده شود و همگان بپذيرند، تاكيد كرد: هيچكس نبايد در امور ملت فلسطين دخالت كند و هيچكس نبايد تخم اختلاف بكارد. هيچكس نبايد دهها ميليارد دلار تجهيزات و اسلحه به يك گروه در آنجا بدهد.
احمدي نژاد كه اظهاراتش با كف زدن‌ها و تشويق ممتد حاضران توام بود، تصريح كرد: ما مي‌گوييم كه ملت فلسطين خود بايد براي آينده خود تصميم بگيرد و حق تعيين سرنوشت خود را داشته باشند و اين چيزي است كه ملت ايران مي‌گويد.
پس از اظهارات رئيس جمهور يكي از حاضران گفت "ما مي خواهيم پاسخ واضح به اين سوال را بشنويم؛ آيا شما يا دولت شما نابودي اسراييل به عنوان يك دولت يهودي را دنبال مي‌كند؟ اگر ممكن است بصورت بله يا خير جواب بدهيد." كه احمدي نژاد خاطرنشان كرد: شما سوال كرديد ولي مي‌خواهيد پاسخ را آن طور كه مي خواهيد بشنويد، اين آزادي دسترسي به اطلاعات نيست.
رئيس جمهور كه اين جمله‌اش باعث تشويق حاضران شد، گفت: من تنها موضع خود را مي‌گويم و من از شما مي‌پرسم آيا مساله فلسطين يك مساله بين‌المللي مهم است يا خير؟ لطفا جواب بله يا خير بدهيد كه سوال‌كننده نيز در اين زمان جواب داد: بله
سپس احمدي نژاد گفت: از همكاري شما متشكرم. ما اين مشكل را كه 60 سال ادامه داشته پذيرفتيم و حال هر كس راه حلي دارد و راه حل ما انجام همه‌پرسي آزاد است. اگر اين همه‌پرسي انجام شود نتايج آن را خواهيد ديد. اجازه بدهيد كه مردم فلسطين به صورت آزادانه تصميم بگيرند كه براي آينده خود چه مي‌خواهند بكنند، بعد آنچه كه شما در نظر داريد رخ خواهد داد و انجام مي‌شود.
احمدي نژاد در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه "چرا دولت شما به تروريست ها كمك مي‌كند؟ آيا دست از اين كار برمي‌داريد و اجازه مي‌دهيد كه ناظران بين‌المللي اين مساله را تاييد كنند؟"، اظهار داشت: سوالي از شما دارم. اگر كسي بيايد و بمب نزديك شما منفجر كند و رييس جمهوري و اعضاي دولت را تهديد كند و اعضاي سنا و كنگره را بكشد با آنها چه رفتاري داريد؟ آيا به آنها جايزه مي‌دهيد يا اين كه به آنها نام تروريست مي‌دهيد؟ واضح است كه آنها را تروريست خطاب مي‌كنيد.
رييس جمهور خاطرنشان كرد: دوستان عزيز، ملت ايران قرباني تروريسم شده است. 26 سال قبل در محلي كه من كار مي‌كردم خيلي نزديك به محلي كه من كار مي‌كردم يك گروه تروريست، رئيس جمهوري و نخست وزير منتخب مردم را با بمب كشتند و آنها را به خاكستر تبديل كردند. يك ماه قبل از آن تاريخ نيز در يك عمليات تروريستي ديگر 72 نفر از اعضاي مجلس و بالاترين مقامات كشور شامل چهار وزير و هشت معاون وزير در اثر اين عمليات تروريستي تكه تكه شدند.
وي ادامه داد: ظرف شش ماه چهار هزار نفر از مردم ايران جان خود را به خاطر عمليات تروريستي از دست دادند و ترور شدند. همه اينها توسط يك گروه تروريست انجام شد و متاسفانه اين گروه امروز در كشور شما تحت حمايت دولت آمريكا فعاليت مي‌كند و بصورت آزادانه اعلاميه پخش مي‌كند و اردوگاه آنها در عراق در حمايت دولت آمريكا است.
احمدي نژاد با بيان اينكه ملت ايران در اثر فعاليت‌هاي تروريستي صدمه ديده و ما اولين كشوري هستيم كه به تروريسم اعتراض و نياز به جنگ با تروريسم را مطرح كرده‌ايم، تصريح كرد: ما بايد ريشه‌هاي تروريسم را مشخص كنيم و علل ريشه‌اي آن را ريشه كن كنيم.
وي بيان داشت: ما در خاورميانه زندگي مي‌كنيم و براي ما كاملا واضح است كه چه قدرت‌هايي تروريسم را ايجاد مي‌كنند و از آنها حمايت كرده و تامين مالي مي‌كنند. مي‌دانيم كه ملت ما در تاريخ هميشه دست دوستي به سوي كشورهاي ديگر دراز كرده است. ما كشوري با فرهنگ هستيم. ما نيازي به تروريسم نداريم چرا كه خود قرباني تروريسم هستيم.
بر اساس اين گزارش، رئيس جمهور سپس در پاسخ به اين مطلب كه "يك سري سوال در رابطه با هولوكاست مطرح شده كه از زمان 1940 در اثر اقدامات دولت نازي اين واقعيت‌ها مستند شده است. چرا شما تقاضاي تحقيق بيشتر را داريد؟ به نظر مي‌رسد كه دليلي براي اين كار نباشد مگر اين كه سوالي درباره اصل اين واقعيت مطرح باشد. آيا مي‌توانيد بگوييد چرا اين تحقيق لازم است؟"، گفت: از سوال شما متشكرم، من يك دانشگاهي هستم آيا مي توانيد بگوييد كه تحقيق درباره يك پديده براي هميشه به پايان رسيده؟ آيا مي‌توانيم كتاب‌ها را براي هميشه درباره يك واقعه تاريخي ببنديم؟ نظرات متفاوتي با هر تحقيق ديده مي‌شود. چرا اصلا تحقيق را متوقف كنيم چرا بايد پيشرفت علم و دانش را متوقف كنيم.
احمدي نژاد با اشاره به اينكه "شما نبايد اين سوال را از من بكنيد. شما بايد از خود بپرسيد كه چرا فكر مي‌كنيد كه اين قابل سوال است و آيا شما مي‌خواهيد جلوي پيشرفت علم و دانش را بگيريد؟" افزود: آيا در علم فيزيك چيز مطلق وجود دارد؟ ما اصولي در رياضيات داريم كه بيش از 800 سال است كه به عنوان مطلق پذيرفته شده‌اند ولي علوم جديد برخي از اين مطلق‌ها را رد كرده و منطق‌هاي جديد براي رياضيات بوجود آمده است. بنابراين ما بايد به محققين و دانشمندان اجازه بدهيم هر پديده را مورد تحقيق قرار دهند. چرا بايد آنها را متوقف كنيم؟ من نمي‌گويم كه اصلا رخ نداده، من قضاوت نمي‌كنم.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: من در سوال دوم خود گفتم كه فرض را بر اين مي‌گذاريم كه رخ داده ولي چرا مردم فلسطين بايد بهاي آن را بپردازند؟ و اين سوال جدي است و اين مساله دو بعد دارد.
در اين لحظه مجري برنامه گفت: براي تحقيقات علمي حداقل يك پايه‌وجود دارد. بنابراين تقاضاي تحقيق در مورد حقايقي كه مشخص هستند نشان مي‌دهد كه انكار آنچه كه در اروپا رخ داده، مطرح مي‌شود.
احمدي نژاد اظهار داشت: اجازه بدهيد. هر چه باشد شما آزاد هستيد كه آنچه مي‌خواهيد از صحبت‌هاي من برداشت كنيد، ولي آنچه كه من بوضوح مي‌گويم اين است كه در اولين سوال، من در واقع حق محققين اروپا را مطرح مي‌كنم. در زمينه علوم و تحقيقات سوال مي‌كنم كه در آن هيچ چيزي مطلق نيست و هيچ چيزي به اندازه كافي انجام نشده است و حتي در فيزيك هم اين گونه نيست.
رئيس جمهور افزود: تحقيقاتي كه درباره فيزيك انجام شده بيش از تحقيقات درباره هولوكاست است ولي هنوز هم به تحقيق در فيزيك ادامه مي‌دهيم، چه اشكالي دارد كه اين كار انجام شود؟
احمدي نژاد گفت: اين چيزي است كه انسان مي‌خواهد. آنها مي‌خواهند به يك مساله از نقطه نظرهاي مختلف نگاه كنند، دانشمندان اين را مي‌خواهند بويژه كه اين مساله، اساس بسياري از تحولات سياسي در خاورميانه ظرف 60 سال گذشته شده است.
رئيس جمهور اظهارداشت: چرا آن را كاملا متوقف كنيم، شما بايد دليل موجهي براي آن داشته باشيد و اين واقعيت كه به اندازه كافي تحقيق شده، توجيه كافي براي من نيست.
بنابراين گزارش، در ادامه جلسه از احمدي نژاد سوال شد "زنان ايران حقوق اوليه بشر را ندارند، چرا اينگونه است؟ و چرا در ايران اعدام وجود دارد؟" كه رئيس جمهور پاسخ داد: آزادي در ايران آزادي حقيقي است، مردم ايران آزاد هستند و زنان در ايران بالاترين سطح آزادي را دارند، ما دو معاون رييس جمهور زن داريم. در سطوح بالاي تخصصي در مجلس و دولت و در دانشگاه‌ها زنان حضور دارند. در زمينه بيوتكنولوژي و ساير زمينه‌هاي فن‌آوري، صدها زن دانشمند فعالانه كار مي‌كنند.
دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه "ملت ما آزاد است، بالاترين سطح شركت‌كننده را در انتخابات دارند؛ 80 تا 90 درصد در انتخابات شركت مي‌كنند كه نيمي از آنان زن هستند، چگونه شما مي‌گوييد كه زنان ما آزاد نيستند، آيا اين تمامي واقعيت است؟"
تاكيد كرد: اين درست نيست وقتي كه يك دولت با دولت ديگر مخالف باشد يك سري دروغ را منتشر كند تا واقعيت را طور ديگري نشان دهد.
رئيس جمهور درباره بخش دوم سوال گفت: در مورد اين اعدام‌ها، دو سوال مطرح است. اگر كسي مواد مخدر وارد كشور كند و جوانان ايران، تركيه، اروپا و آمريكا را از بين ببرد آيا به آنان جايزه مي‌دهيد؟ كساني كه جان صدها ميليون جوان را در جهان شامل ايران از بين مي‌برند نبايد همدردي با آنها داشت. شما در آمريكا مجازات مرگ نداريد؟ داريد.
احمدي نژاد افزود: در ايران هم مجازات مرگ براي كساني كه مواد مخدر قاچاق مي‌كنند و به حقوق مردم تجاوز مي‌كنند وجود دارد. اگر كسي با اسلحه به خانه‌اي برود و عده‌اي را بكشد و بعد گروگانگيري براي پول كند، چگونه در آمريكا با آنان رفتار مي‌كنيد؟ آيا به‌آنان جايزه مي‌دهيد، آيا يك پزشك مي‌تواند به ميكروب‌ها اجازه دهد تمامي كشور را بگيرد؟"
رئيس جمهور اظهار داشت: ما قانون داريم. كساني كه حقوق مردم را با اسلحه زير پا بگذارند و آدم‌كشي كنند، ناامني ايجاد كنند، مواد مخدر بفروشند يا در سطح بالا توزيع كنند به مرگ محكوم مي‌شوند.
احمدي نژاد با بيان اينكه درمورد زنان شايد فكر مي‌كنيد كه زن بودن يك جرم است، تاكيد كرد: زن بودن يك جرم نيست، زنان بهترين مخلوقات خداوند هستند، آنان مظهر مهرباني و زيبايي هستند كه خداوند به آنان داده، آنان در ايران مورد احترام هستند. در ايران هر خانواده ايراني كه صاحب دختر مي‌شود، 10 برابر خوشحالتر از اين مي‌شود كه صاحب پسر شود.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه زنان درايران بيش از مردان مورد احترام هستند، گفت: آنان از بسياري از مسووليت‌هاي قانوني كه به دوش مردان است معاف هستند. آنان مادران آينده هستند، در فرهنگ ايراني مردان، پسران و دختران هميشه بر دست مادرانشان بوسه مي‌زنند كه نشان از احترام آنان براي زنان است و ما به اين فرهنگ افتخار مي‌كنيم.
دانشجويي از رييس جمهوري پرسيد: از ديدار امروز از كلمبيا اميدواريد كه چه نتيجه‌اي بگيريد؟ از اين كه اجازه ديدار از محل تراژدي 11 سپتامبر به شما داده نشد چه نظري داريد؟
احمدي نژاد گفت: من مهمان شما هستم، از من دعوت رسمي شد كه به كلمبيا بيايم ولي مي‌خواهم مطلبي را بگويم. در ايران وقتي كه ما كسي را به عنوان مهمان دعوت مي‌كنيم به او احترام مي‌گذاريم و اين رسم ما است و مي‌دانم كه مردم آمريكا هم همين رسم را دارند.
رئيس جمهور افزود: سال گذشته مي‌خواستم به محل تراژدي 11 سپتامبر بروم و به قربانيان آن اداي احترام و با خانواده‌هاي قربانيان ابراز همدردي كنم، ولي برنامه‌هاي ما طولاني‌تر شد و تا نيمه شب درگير مذاكرات و ملاقات‌ها بوديم و ديدار از اين محل مشكل شد. به دوستان گفتم كه سال بعد اين را برنامه‌ريزي كنيد تا اداي احترام كنم.
احمدي نژاد گفت: متاسفانه عده‌اي از گروه‌ها واكنش شديد و بسيار بد نشان دادند. آيا اين بد نيست كه از اداي احترام به خانواده‌هاي قربانيان اين تراژدي جلوگيري كنند؟ از طرف من اداي احترام است. يك نفر گفت ‌كه اين اهانت است و من گفتم كه اين اداي احترام من را مي‌رساند چرا اين‌گونه فكر مي‌كنيد.
رئيس جمهور افزود: با اين طرز فكر چگونه انتظار داريد جهان و امور آن را اداره كنيد؟ فكر نمي‌كنيد كه بسياري از مشكلات جهان به خاطر همين نحوه برخورد با مسايل و طرز فكر است. اين روش بدبينانه نسبت به بسياري از مردم به خاطر خودخواهي، خودبيني است كه بايد كنار گذاشته شود تا بتوانيم به همه احترام بگذاريم و فضاي دوستانه رشد كند و همه ملت‌ها بتوانند با هم گفت وگو كنند و به سمت صلح پيش بروند.
احمدي نژاد با بيان اينكه "مي‌خواستم درباره تراژدي 11 سپتامبر با خبرنگاران صحبت كنم اين واقعه بزرگي بود. بسياري از وقايع بعد از آن رخ داد، پس از11 زسپتامبر افغانستان اشغال شد و بعد هم عراق اشغال شد. شش سال است كه منطقه ما دچار ناامني، ترور و ترس شده است" تصريح كرد: اگر ريشه‌هاي 11 سپتامبر به‌دقت بررسي شود و اين كه چرا اين حادثه اتفاق افتاد و چه شرايطي منجر به آن شد و چه كساني دقيقا در آن دست داشتند، همه متوجه مي‌شوند كه چگونه جلوي بحران عراق را بگيرند و مشكل افغانستان و عراق را با هم حل كنند.
بر اساس اين گزارش، رئيس جمهور در پاسخ به اظهاراتي مبني بر اينكه "سوالاتي درباره برنامه هسته‌اي شما وجود دارد؟ چرا دولت شما مي‌خواهد اورانيومي را كه براي ساختن تسليحات هسته‌اي استفاده مي‌شود، غني كند؟ آيا دست از اين كار بر مي‌داريد؟" خاطرنشان كرد: اول اينكه برنامه هسته‌اي ما كاملا در چارچوب قانون كار مي‌كند. دوم اين كه ما تحت بازرسي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي هستيم و سوم اين كه اين برنامه كاملا صلح‌آميز است. فن‌آوري غني‌سازي اورانيوم كه در دست ما است تنها براي غني‌سازي زير پنج درصد مي‌تواند استفاده شود. اورانيوم زير پنج درصد تنها مي‌تواند براي سوخت استفاده شود.
احمدي نژاد بااشاره به اينكه گزارش‌هاي مكرر آژانس به وضوح مي‌گويد هيچ نشانه‌اي از اينكه ايران از برنامه صلح‌ آميز هسته‌اي تخطي كرده باشد در دست نيست، تاكيد كرد: ما همه مي‌دانيم كه پرونده هسته‌اي ايران يك مساله سياسي است و اين مساله حقوقي نيست.
رئيس جمهور اظهارداشت: آژانس بين‌المللي انرژي اتمي فعاليت‌هاي صلح‌آميز ما را تاييد كرده است و تنها دو يا سه قدرت هستند كه فكر مي‌كنند حق دارند علم و دانش را انحصاري در اختيار خود داشته باشند. آنها انتظار دارند كه دولت و ملت ايران به ديگران رو انداخته و از آنها سوخت هسته‌اي بگيرند و دانشي را كه خود دارند از ديگران بگيرند و خود را كوچك كنند و البته اين كشورها بعدا از دادن آن خودداري كنند.
احمدي نژاد كه اظهاراتش با كف زدن حاضران تاييد شد، افزود: بنابراين ما مي‌دانيم كه چه مي‌خواهيم شما كه نسل پنجم بمب‌هاي اتمي را توليد كرده و در حال آزمايش آن هستيد چه حقي داريد كه اهداف صلح‌آميز هسته‌اي ديگران براي توليد انرژي را زير سوال ببريد؟
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه ما به تسليحات هسته‌اي اعتقاد نداريم زيرا سلاح هسته اي بر خلاف اصول انساني است، گفت: اجازه بدهيد يك شوخي با شما داشته باشم، هر سياستمداري كه به دنبال تسليحات هسته‌اي باشد از نظر سياسي دچار عقب ماندگي ذهني است.
بنابر اين گزارش، پس از اين اظهارات احمدي نژاد حاضران در اين نشست كف زدند و اظهارات رييس جمهور را تاييد كردند.
در ادامه اين جلسه از دكتر احمدي نژاد سوال شد "آيا ايران آماده گفت وگو با دولت آمريكا است؟ از اين گفت وگو اميد دارد كه چه حاصل شود؟ چگونه مشكلات بين دولت‌هاي آمريكا و ايران حل مي‌شود؟" كه رييس جمهور گفت: ما از اول اعلام كرده‌ايم كه آماده مذاكره باهمه كشورها با در نظر گرفتن احترام متقابل هستيم.
وي ادامه داد: 28 سال قبل وقتي كه انقلاب ما موفق و پيروز شد، ما ديكتاتوري مورد حمايت غرب را كنار زديم و دمكراسي و آزادي را به دست آورديم. در آن زمان تنها رژيم آپارتايد آفريقاي جنوبي و رژيم صهيونيستي مستثني بودند كه اكنون آپارتايد از بين رفته است.
احمدي نژاد با اشاره به اينكه به ديگران در جهان مي‌گوييم كه ما خواهان روابط دوستانه و برادرانه هستيم. ملت ايران با فرهنگ و با تمدن و خواهان گفت وگو و مذاكره است، خاطرنشان كرد: ما به مذاكره و گفت وگو معتقديم و همه مسايل مي‌توانند به آساني حل شوند، نيازي به تهديد نيست، نيازي به اسلحه و بمب نيست و اگر گفت وگو كنيم نيازي به درگيري نخواهد بود. ما منطق روشني در اين مورد داريم.
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه ما نحوه اداره جهان را زير سوال مي‌بريم و معتقديم روش كنوني منجر به صلح و امنيت جهان نمي‌شود و راه‌حل‌هايي كه ما داريم بر اساس ارزش‌ها و روابط انساني بين كشورها است، تصريح كرد: ما آماه مذاكره با همه دولت‌ها هستيم ولي تحت شرايطي كه احترام متقابل براي هر دو طرف باشد. ديديد براي كمك به امنيت عراق سه بار با آمريكايي‌ها صحبت كرديم و سال قبل، پيش از اين كه به نيويورك بيايم اعلام آمادگي كردم كه در سازمان ملل با رييس جمهوري آمريكا درباره مسايل مهم بين‌المللي مناظره انجام شود.
احمدي نژاد افزود: به نظر ما دولت آمريكا بايد حقوق مردم ايران را برسميت بشناسد و به تماميت كشورها احترام بگذارد. دولت آمريكا بايد رفتار گذشته را كنار بگذارد. 28 سال است كه آنها مدام ما را تهديد كرده، به ما توهين كرده و از پيشرفت‌هاي علمي ما جلوگيري كرده‌اند. شما مي‌دانيد كه صدام ديكتاتور، توسط دولت آمريكا و دولت‌هاي اروپايي در حمله به ايران حمايت شد. او هشت سال جنگ جنايتكارانه را ادامه داد و 200 هزار ايراني جان خود را در اين جنگ از دست دادند و 600 هزار نفر نيز مجروح شدند.
وي بيان داشت : او از سلاح‌هاي شيميايي استفاده كرد و هزاران ايراني قرباني سلاح‌هاي شيميايي شدند. از آن زمان ما تحت تبليغات مختلف، محاصره اقتصادي، تحريم‌هاي اقتصادي و سياسي بوده‌ايم، چرا؟ براي اين كه از دست يك ديكتاتور آزاد شده‌ايم و براي اين كه آزادي و دمكراسي براي خود مي‌خواهيم.
رئيس جمهور درباره دعوت از استادان و دانشجويان دانشگاه كلمبيا براي حضور در ايران گفت: همين جا از همه استادان و دانشجويان دعوت مي‌كنم كه به ايران بيايند و با دانشجويان صحبت كنند و شما رسما دعوت شديد. استادان و دانشجويان مي‌توانند به هر دانشگاه يا انجمن دانشجويي كه بخواهند بروند. بيش از 400 دانشگاه در كشور ما وجود دارد كه مي‌توانيد انتخاب كنيد. ما به شما تريبون صحبت داده و به شما صد در صد احترام مي‌گذاريم. از دانشجويان مي‌خواهيم كه بيايند و به حرف‌هاي شما گوش دهند. در حال حاضر روزانه صدها گردهمايي شبيه به اين در دانشگاه‌هاي ما برگزار مي‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا