خبر آرشیوی :تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
بزرگترین تولیدکنندگان الماس جهان معرفی شدند
یزدفردا"گروه معادن: >سنگ و مصالح ساختمانی - سازمان زمین شناسی آمریکا با اشاره به اینکه ذخایر الماس طبیعی تاکنون در بیش از 35 کشور دنیا کشف شده است، اعلام کرد که کشور آفریقایی بوتسوانا با 22 میلیون قیراط تولید الماس بزرگترین تولیدکننده الماس طبیعی در جهان در سال 2013 میلادی بوده است.
به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" براساس تازه ترین گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا (USGS) کنگو کینشازا با 17 میلیون قیراط و روسیه نیز با 15 میلیون قیراط تولید رده های دوم و سوم بزرگترین تولیدکنندگان الماس جهان را به خود اختصاص دادند.

استرالیا با 11 میلیون قیراط و آفریقای جنوبی هم با 4 میلیون قیراط تولید در رده های چهارم و پنجم قرار گرفتند. سایر کشورها نیز تولیدی معادل 11 میلیون قیراط را به خود اختصاص دادند.

جالب اینجاست که در رده بندی سازمان زمین شناسی آمریکا اشاره ای به میزان تولید الماس طبیعی در آمریکا نشده و جلوی نام این کشور علامت خط تیره قرار داده شده است.

مجموع تولید جهانی الماس در سال 2013 میلادی به 80 میلیون قیراط رسید که رشدی 5 میلیون قیراطی را نسبت به تولید سال 2012 نشان می دهد.

الماس طبیعی تنها حدود 3 درصد از مجموع الماس صنعتی مورد کاربرد را تشکیل می دهد و مابقی سهم الماسهای صنعتی مربوط به الماس سنتتیک است. دستکم 15 کشور به تکنولوژی تولید الماس سنتتیک دست پیدا کرده اند.

در سال 2013 چین بزرگترین تولیدکننده الماس صنعتی سنتتیک در جهان با تولید بیش از 4 میلیارد قیراط بود. آمریکا نیز یکی از بزرگترین بازارهای بزرگ الماس صنعتی در جهان بوده و در عین این کشور یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان الماس صنعتی سنتتیک نیز محسوب می شود.

الماسهای سنتتیک برخلاف الماسهای طبیعی که از معدنکاری در روی زمین بدست می آیند، در داخل آزمایشگاه تولید می شوند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا