یزدفردا:

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴

 


 

 
 
 

 

غول خودروی روسیه به‌دنبال جانشین جنرال موتورز

غول خودروسازی GAZ Group روسیه سرگرم مذاکره با دست کم شش خودروساز خارجی است تا به آنها اجازه دهد از ظرفیت غیرفعال این شرکت که با خروج جنرال موتورز از بازار روسیه ایجاد شده است، استفاده کنند.

غول خودروسازی GAZ Group روسیه سرگرم مذاکره با دست کم شش خودروساز خارجی است تا به آنها اجازه دهد از ظرفیت غیرفعال این شرکت که با خروج جنرال موتورز از بازار روسیه ایجاد شده است، استفاده کنند.

به گزارش دنیای خودرو به نقل از ایسنا، جنرال موتورز از سال ۲۰۱۱ خودروهای شورولت را در کارخانه نیژنی نوگورود GAZ که در فاصله ۴۰۰ کیلومتری شرق مسکو قرار دارد، تولید می‌کرد اما امسال در پی کاهش چشمگیر فروش تصمیم گرفت از این بازار خارج شود.

این شرکت روسی که با خودروسازان آلمانی شامل فولکس واگن و دایملر قرارداد تولید دارد، اعلام کرده است تلاش می‌کند این خلا را پر کند.

زیگفیرید ولف، رییس هیات مدیره GAZ در مصاحبه ای که در حاشیه مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ داشت، اظهار کرد ما حدود شش یا هفت شریک علاقمند برای استفاده از ظرفیت تولیدمان داریم و خودروسازان چینی هم در میان آنها قرار دارند.

جنرال موتورز و فولکس واگن سال گذشته مجموعا ۷۵ هزار خودرو در کارخانه GAZ تولید کردند در حالیکه ظرفیت این کارخانه فراتر از ۲۰۰ هزار دستگاه است.

به گفته ولف، شراکت GAZ با فولکس واگن و دایملر در حال حاضر باثبات است اما اگر رکود بازار عمیق‌تر شود، مصون نخواهد ماند.

بر اساس گزارش رویترز، وزیر صنعت روسیه در مجمع سن پترزبورگ پیش بینی کرد فروش خودرو امسال ممکن است ۲۵ تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کند.

 

 

 

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴

 


 

 
 
 

 

امضای قرارداد کارخانه آفریقایی پژو

پژو سیتروئن بمنظور کمتر کردن اتکا به اروپا از طریق بالا بردن فروش در بازارهای نوظهور، قصد دارد با ساخت یک کارخانه در مراکش که تولیدش در سال ۲۰۱۹ آغاز می‌شود، نخستین سرمایه گذاری مستقیم خود در آفریقا را انجام دهد.
امضای قرارداد کارخانه آفریقایی پژو

طبق قراردادی که میان کارلوس تاوارس، مدیرعامل پژو سیتروئن و وزیر صنعت مراکش امضا شد، کارخانه جدید نزدیک شهر کنیترا ساخته می‌شود و با ظرفیت تولید سالانه ۹۰ هزار خودرو شروع به فعالیت می‌کند.

به گفته ژان کریستوف کِمار، مدیر امور آفریقای پژو، عمده ۵۵۷ میلیون یورو (۶۲۸ میلیون دلار) سرمایه گذاری برای ساخت این کارخانه بر عهده این خودروساز خواهد بود.

پروژه کنیترا نخستین سرمایه گذاری تولیدی پژو تحت مدیریت تاوارس است و تمایل وی به سود بردن از مزایای سازماندهی مجدد از جمله فروش سهم به شرکت چینی دونگ فنگ موتور را نشان می‌دهد.

این کارخانه که در حدود ۴۷ کیلومتری شمال رباط قرار دارد، نخستین پایگاه پژو در آفریقا خواهد بود که تماما به این شرکت تعلق دارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تاوارس که بیش از یک سال قبل رنو را ترک کرد تا مدیرعامل پژو شود، استراتژی کارلوس قصن، رییس سابق خود را دنبال می‌کند که فعالیت رنو را به بازارهای خارجی توسعه داد و در حال حاضر در دو شهر مراکش و همچنین الجزایر کارخانه دارد.

پژو که دومین خودروساز بزرگ اروپاست، سال گذشته با شرکت پان نیجریه یک توافق برای مونتاژ مدل ۳۰۱ امضا کرد و تحت این قرارداد احتمال افزوده شدن سدان ۵۰۸ و هاچ بک ۳۰۸ هم پیش بینی شده است.

این شرکت فرانسوی اعلام کرد که در استراتژی رشد آفریقا و خاورمیانه، کارخانه مراکشی مکمل شراکتش در نیجریه و همچنین پروژه ای خواهد بود که با ایران مذاکره کرده است.

کارخانه کنیترا خودروهای کامپکت و ساب کامپکت و همچنین موتورهای آنها را خواهد ساخت و ممکن است توسعه پیدا کرده و ظرفیت تولید سالانه اش به ۲۰۰ هزار دستگاه برسد.

فروش پژو در آفریقا و خاورمیانه سال گذشته ۲۵ درصد کاهش یافت و به ۱۶۹ هزار و ۴۰۰ دستگاه رسید و ۵.۸ درصد از کل فروش جهانی این شرکت را تشکیل داد. ثبت جدید خودروهای این شرکت در این بازار طی پنج ماه اول سال جاری میلادی ۱۸ درصد رشد کرد و به ۷۶ هزار و ۹۰۰ خودرو رسید.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا