یزدفردا:

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۴

 


 

 
 
 

 

پرسش سناتورهای آمریکایی از ۱۸ خودروساز جهان

دو سناتور آمریکایی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان خواسته‌اند در مورد گام‌هایی که برای امنیت سایبری خودروها و مقابله با هک شدن آنها برداشته‌اند، توضیح دهند.
پرسش سناتورهای آمریکایی از ۱۸ خودروساز جهان

دو سناتور آمریکایی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان خواسته‌اند در مورد گام‌هایی که برای امنیت سایبری خودروها و مقابله با هک شدن آنها برداشته‌اند، توضیح دهند. این مطالبه پس از آن مطرح می‌شود که برای نخستین بار به دلیل نقص در سیستم امنیت سایبری یک خودرو فراخوان اعلام شده است. این دو سناتور دموکرات به نام‌های ادوارد مارکی و ریچارد بلومنتال، چهارشنبه گذشته به ۱۸ خودروساز جهان نامه نوشتند و از آنها خواستند به‌ویژه در مورد روش‌هایی که برای حفظ امنیت سایبری خودروهای تولید ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ خود به‌کار گرفته‌اند، توضیح دهند. آنها این موضوع را از خودروسازان پرسیده‌اند که چه تست‌هایی برای اطمینان از درستی کار سیستم‌های الکترونیک و قطعات الکترونیک انجام شده است تا اطمینان حاصل شود که هکرها نمی‌توانند به شبکه‌های خودرو دسترسی یابند. به‌تازگی ۴/ ۱ میلیون خودرو جیپ فراخوان شدند چون محققان توانستند کنترل یکی از این خودروهای در حال حرکت را از دور به‌دست گیرند. بی‌ام‌و، فیات کرایسلر، فورد موتور، جنرال موتورز، تویوتا موتور و فولکس‌واگن از جمله شرکت‌های دریافت کننده این نامه هستند.

 

 

 

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۴

 

خواسته مشتریان؛ ارتباط منطقی میان قیمت و کیفیت

 

 

خواسته مشتریان / برون رفت از رکود بازار خودرو

بازار خودرو این روزها نیاز به ابزاری برای خروج از رکود دارد. حال آنکه چندی پیش معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه‌ریزی این وزارتخانه برای خروج بازار خودرو از رکود فعلی سخن گفته بود.فعال کردن وام خودرو و به‌کارگیری فروش اقساطی و ویژه توسط تولید‌کنندگان از جمله روش‌هایی است که فعلا برای بازار خودرو تجویز شده است.
خواسته مشتریان / برون رفت از رکود بازار خودرو

در این بین اما کمپین نخریدن خودرو نیز به رکود بازار دامن زده به‌طوری‌که برخی از مشتریان در انتظار نتیجه کمپینی هستند که آنها را تشویق به تحریم خرید می‌کند، اما سوالی که مطرح می‌شود این است که کمپین مذکور قرار است چه نتایجی در برداشته باشد؟ برخی از مشتریان عنوان می‌کنند که کمپین نخریدن خودرو، منجر به ارتقای کیفی و همچنین کاهش قیمت خودروها خواهد شد .این خواسته مشتریان اگر چه حقی است که سال‌ها برگردن تولید‌کنندگان بوده، اما اینکه خواسته یاد شده طی یکسال و حتی دو سال آینده عملی شود با توجه به شرایط کنونی خودروسازان به‌نظر غیرواقعی می‌رسد. در این زمینه برخی از دست اندرکاران صنعت خودرو معتقدند که افزایش کیفیت و کاهش قیمت در شرایط فعلی که اقتصاد کشور در رکود به‌سر می‌برد غیر ممکن است هر چند که تولید‌کنندگان می‌توانند ارتقای کیفی محصولات خود را سرعت بخشند، اما این کار نمی‌تواند بدون هزینه صورت گیرد؛ بنابراین کاهش قیمت خودرو همراه با ارتقای کیفیت نمی‌تواند شکل عملی به‌خود گیرد. تجربه سال‌های گذشته گویای این نکته است که خودروسازان با توجه به الزامات سازمان ملی استاندارد برای ارتقای کیفی یا ایمنی خودروها درصد قابل توجهی بر قیمت محصولات خود افزوده‌اند. نصب کیسه هوا، استاندارد‌سازی خودروها به یورو ۴ و همچنین ترمز ضد قفل از جمله الزامات ایمنی محصولات داخلی بوده که بابت هر کدام از این آپشن‌ها مشتریان مجبور به پرداخت هزینه گزافی شده‌اند؛ بنابراین به نظر می‌رسد خواسته مشتریان مبنی بر همزمانی کاهش قیمت‌ها و افزایش کیفی محصولات نتواند محقق شود.

در این زمینه برخی از کارشناسان صنعت خودرو عنوان می‌کنند که ارتقای سطح کیفیت همیشه با دریافت هزینه‌هایی از مشتریان همراه بوده پس خریداران نباید انتظار برآورده شدن دو خواسته خود را همزمان داشته باشند. این اظهارات در حالی عنوان می‌شود که طی سه سال گذشته که قیمت خودرو روندی افزایشی داشت تغییری در کیفیت صورت نگرفت و حالا هم مشتریان نمی‌توانند بین قیمت و کیفیت خودروهای موجود ارتباط منطقی برقرار کنند.

منبع »دنیای اقتصاد

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا